חדשות    

פתח תקווה: אושר להפקדה פרויקט פינוי בינוי בשכונת אחדות

אמיר הלר – צילום: איציק שוקל

מעודכן ל-05/2021

התוכנית כוללת שני מגדלים ובהם 227 יחידות דיור, וכן שטחי ציבור ופתרונות תחבורה

ועדת התכנון והבנייה העירונית בפתח תקווה המליצה להפקיד לוועדה המחוזית את פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת אחדות בעיר. במסגרת התוכנית יתבצע הליך של פינוי בינוי בין משולש הרחובות יוספסברג, כץ ובן צבי יצחק. הפרויקט יכלול פינוי של 56 יחידות דיור בשלושה בניינים ישנים ובמקומם ייבנו 227 יחידות דיור ב-2 מגדלים בני 24 קומות.

בעלי הדירות הקיימות יקבלו בתמורה דירה חדשה עם תוספת של 25 מ"ר, מרפסת, מחסן וחנייה. הפרויקט עצמו יכלול תמהיל דירות מגוון של 3-4-5 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים.

התכנון האדריכלי של הפרויקט נעשה על ידי אדריכל דורון גולדווסר בליווי מנהלת כרמים ועיריית פתח תקווה. המגדלים יכללו שטחי ציבור רבים (כ-25%) המיועדים לבניית מבנים ומוסדות ציבור, שטח ציבורי פתוח, חזית מסחרית ושביל מעבר בין הרחובות.

שכונת אחדות נחשבת לשכונה ותיקה הנמצאת בסמיכות לשכונות שערייה וכפר גנים ב, ממוקמת בחלקה הדרום מערבי של העיר. בנוסף, היא נמצאת בקרבה לכביש 471 ומשם ניתן להשתלב לעורקי תחבורה ראשיים נוספים כדוגמת כביש 4 וכביש 6. הוועדה המקומית פתח תקווה, בשיתוף הרשות להתחדשות עירונית, מקדמת תוכנית להתחדשות עירונית לשכונת "אחדות" הוותיקה, על פרוגרמה שנבנתה במשותף. במסגרת התוכנית הכוללת יינתנו פתרונות תחבורה, שטחי ציבור ומוסדות ציבור, לרבות מוסדות חינוך ופנאי. על פי תוכנית אחדות, חלק מהמבנים בשכונה מיועדים לפינוי-בינוי וחלקם מיועדים להתחדשות במסגרת תמ"א 38.

ראש העיר פתח תקוה, רמי גרינברג, מסר: "מרכז העיר וכלל השכונות הוותיקות בפתח תקוה נמצאים בראש סדר היום התכנוני,ואנחנו מקדמים ובוחנים כל העת מגוון פרויקטים אשר צפויים לשנות את פני העיר בשנים הקרובות. אישור התוכנית יוספסברג-כץ הוא אבן דרך נוספת בדרך להגשמת חזון ההתחדשות. התוכנית צפויה לשדרג את המרחב הציבורי באזור הוותיק, בנוסף לעובדה שבעלי הדירות ייהנו מדירות חדשות ומודרניות. כך שאין ספק כי זהו שינוי משמעותי לדיירים ולסביבה כולה. לצד התחדשות העיר והעבודה האינטנסיבית בשכונות הוותיקות, התב"עות החדשות שאנחנו מקדמים לאזורי התעסוקה והעסקים – בהם פארקטק, סגולה ורמת סיב; שדרוג תשתיות התחבורה, לרבות תחילת הפעילות של הקו האדום של הרכבת הקלה ושני קווי המטרו שנראים באופק – יקפיצו את העיר קדימה".

אמיר הלר, המשנה למנכ"ל בקבוצת אלמוג, בירך על אישור התוכנית: "מדובר בנקודת ציון חשובה בדרך להקמת הפרויקט, אשר יהווה זרז לקידום ההתחדשות העירונית בשכונה. אנו שמחים עבור הדיירים על כך שהפרויקט נכנס להליך תכנוני מואץ שעתיד לשפר משמעותית את איכות חייהם ויעניק פתרון מגורים איכותי לזוגות צעירים, משפחות ואוכלוסיות נוספות. אנו מודים על שיתוף הפעולה של מנהלת ההתחדשות העירונית כרמים ועיריית פתח תקווה".

פתח תקווה: אושרה להפקדה התוכנית להקמת רובע מגורים במחנה סירקין

תל אביב: אושר פרויקט פינוי בינוי סמוך לפארק דרום