חדשות    

פתח תקווה: אושרה להפקדה התוכנית להקמת רובע מגורים במחנה סירקין

מעודכן ל-10/2020

התוכנית כוללת 4,224 דירות, מהן יוקצו 250 עבור דיור מוגן, וכן שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור ושטחים פתוחים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון, אישרה להפקדה את התוכנית להקמת רובע מגורים חדש במזרח מחנה סירקין בפתח תקוה.

התוכנית שביוזמת משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל, היא חלק ממהלך תכנוני כולל בשטח המיועד לפינוי מחנה סירקין שבפתח תקווה, בהתאם להחלטת הממשלה לפינוי מחנות צה"ל במרכז הארץ.

התוכנית ממוקמת על שטח של כ-600 דונם בשטח שממזרח למתחם "סירקין-מערב" שאושר על ידי הותמ"ל (תמ"ל 1076), מדרום לה – שכונת בילינסון וכפר סירקין, ומצפון – נחל שילה.

התוכנית כוללת 4224 יחידות דיור, מהן כ-845 יוקצו עבור דירות קטנות ו-250 עבור דיור מוגן. אופי הבינוי בתוכנית הוא מדורג: בינוי גבוה של עד 24 קומות לאורך ציר התחבורה הציבורית שבמרכז השכונה, והולך ויורד לבינוי של 4-6 קומות בחלק הצפוני הפונה לנחל שילה ובדרום לכיוון כפר סירקין ולשכונות הקיימות.

התוכנית נשענת על מערך תחבורה ציבורית, הכולל נתיבי העדפה ותחבורה ציבורית וקרבת הפרויקט לתחנות קו המטרו M2 המקודם במסגרת תת"ל 102, תחנת הרכבת סגולה  וכן על ציר מסילת ברזל של המסילה המזרחית שבביצוע.

מדובר בתוכנית המשלימה את התכנון המפורט שאושר במסגרת תוכנית 'סירקין א' ממערב (תמ"ל 1076), בהתאם לתוכנית השלד לפינוי המחנה הכוללת כ-12 אלף יחידות דיור, בשילוב של שטחי תעסוקה ומסחר, שטחים ציבוריים פתוחים, תשתיות ועוד.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-67 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, כ-142 אלף מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-160 דונם שטחים פתוחים. בתחום התוכנית מופו 772 עצים בוגרים שברובם נמצאים באזור הדרומי בו קיימת חורשת אקליפטוסים גדולה.

התוכנית מציעה שטחים נרחבים המיועדים לצרכי ציבור, הכוללים מתן מענה לצרכים כלל עירוניים, כולל לשכונות הקיימות מדרום – ובנוסף יכללו שטח למוסד אקדמי ומוזיאון עירוני. בתכנון ניתן דגש לשטחים ציבוריים פתוחים ובהם פארק נחל שילה ברוחב 100 מטר, שימור חורשת אקליפטוס בדרום התוכנית וציר ירוק ומרכזי המחבר ביניהם, גנים ופארקים. כמו כן, התכנית כוללת הנחיות לשימור האתרים ההיסטוריים במתחם, המצויים ברשימת האתרים לשימור של העיר פתח תקווה.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, מציינת כי "התוכנית מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה הטבעי של העיר. התכנית יוצרת רובע עירוני איכותי, הנשען על תחבורה ציבורית ומספק פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות, כמו גם מענה לצורך במוסדות ציבור על-עירוניים ופארק גדול לרווחת התושבים".

התוכנית נערכה על ידי אדר' עמוס ברנדיס, אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ.

פתח תקווה:"נכסים ובניין" וחברת אתגר ישתפו פעולה בפרויקט פינוי בינוי ברמת ורבר

פתח תקווה: תוכנית ענק להתחדשות עירונית אושרה להפקדה

קורקינטים שיתופיים גם בפתח תקווה: ליים ובירד נכנסות לעיר