מובייל וגאדג'טים    

צליל מכוון – דרך איזו אפליקציה כדאי (וזול) להאזין למוזיקה?

מעודכן ל-04/2019

צליל מכוון

דרך איזו אפליקציה כדאי להאזין למוזיקה?

בימים אלה מלאה שנה לפעילותו בישראל של שירות הזרמת המוסיקה הגדול בעולם – ספוטיפיי, שהצטרף לאפל מיוזיק, דיזר וטיידל. תעשיית שירותי הסטרימינג כובשת את העולם ומגלגלת 5 מיליארד דולר בשנה # אז איך תדעו איזה שירות הכי מתאים לכם? עשינו לכם סדר

פעם בילדותנו היינו מחכים בציפייה דרוכה לצאתו של תקליט/ קלטת/דיסק חדשים והולכים לחנות לרכוש אותם בהתרגשות גדולה. מהחנות היינו צועדים הביתה בלב הולם וכשהגענו הסרנו בידיים רועדות את העטיפה, הנחנו על הפטפון (בתקופת הדינוזאורים), בטייפ או בדיסקמן, הפעלנו ועקבנו אחר המילים המודפסות המצורפות. ככה זה היה בימים ההם. ומה קורה היום?

תעשיית שירותי הסטרימינג מגלגלת היום כ-5 מיליארד דולר בשנה ברחבי העולם, והרווחים עתידים להכפיל את עצמם עד שנת 2020. אמנים רבים נלחמים על דריסת רגל בג’ונגל הבלתי נגמר של 40 מיליון שירים שנמצאים במרחק לחיצה על מסך מגע. המאזינים נהנים מהאפשרות להחזיק את כל המוזיקה שבעולם בכף היד, והאמנים זוכים לקהל גדול שלא יכול היה להגיע אליהם בדרך חוקית בעבר – והכול בזכות שירותי הסטרימינג שנמצאים היום כמעט בכל מכשיר סלולרי.

אז איך תעשו את המעבר לסטרימינג בתשלום בצורה הטובה ביותר ותבחרו את השירות שהכי מתאים לכם? הפרטים לפניכם:

אפל מיוזיק – Apple Music

אפל מיוזיק מנסה לאפיין את הטעם המוזיקלי שלכם על ידי בחירה מוגבלת למדי של אמנים, וכל עוד תשתמשו בה, היא תזכיר לכם בכל רגע נתון באיזו מדינה נולדתם ומה השירים שאנשים סביבכם הכי אהבו.

האפליקציה עובדת מעולה באייפון, עם סירי, עם אייטיונס ועם כל מוצר שנושא את לוגו התפוח, אבל מקרטעת בכל מה שלא קשור לאפל.

אפל מיוזיק מציגה כמות גדולה של קליפים וגם מעט סרטי דוקו על אמנים שונים. זה השירות היחיד שיציע לכם כ-3 חודשי התנסות חינם.

ממשק וחווית משתמש

אפל מיוזיק מותאם לאייפון בצורה מדויקת. עם זאת, חשוב לדעת כי אפליקציית האנדרואיד זקוקה לשיפור ותחזוק משמעותי..

אפל מיוזיק מציעה מגוון רחב של ערוצי רדיו שמתפקדים באמת כערוצי רדיו, כך שאין לכם שליטה בלוח השידורים שלהם או בסדר השירים.

האפליקציה זמינה באיכות שמע אחת בלבד והיא 256kbps, כך שאם איכות הסאונד חשובה לכם, קחו זאת בחשבון לפני השימוש בשירות.

באפל מיוזיק תוכלו לעקוב אחרי חבריכם והפלייליסטים שלהם.

 

למי זה מתאים?

בעיקר למי שאוהב את המוזיקה שלו ברקע ומתחבר לקונספט של רדיו, ולבחירת שירים שהיא לאו דווקא אישית אלא מכוונת לטובת הכלל.

תעבוד מעולה עם: כל מכשיר שנושא את סירי, העוזרת האישית של אפל.

מוזיקה ישראלית: אפל מיוזיק הוא שירות המוזיקה עם כמות השירים הישראליים הגדולה ביותר, כולל אמני עבר, שירי ילדים והאמנים העכשוויים ביותר.

טיידל –  TIDAL

טיידל הוא שירות פרימיום שמוקדש ברובו למוזיקה השחורה. ברשימת הבעלים ומחזיקי המניות של החברה: ג’ייזי, ריהאנה, קולדפליי, מדונה, קלווין האריס ועוד.

טיידל מכוון במוצהר להיות שירות הסטרימינג היחיד ששם את טובת האמן במקום הראשון ומגדיל את התשלום המקובל בהתאם לפופולאריות ההשמעה של השיר שלו.

השירות מציע חודש התנסות חינם.

ממשק וחווית משתמש

חווית המשתמש בטיידל היא טובה והגיונית בכל הנוגע לקטלוג השירים. המוצר מעוצב בצורה אחידה והנראות שלו היא עגולה ומהודקת בצבעי השחור, הלבן והתכלת הזוהר.

לטיידל יש גרסת דסקטופ מעולה, מעט יותר מפותחת מגרסת המובייל וכן קישוריות רחבה בכל הנוגע לכרומקאסטים.

מגוון הפלייליסטים רחב למדי, אך לא תמצאו כאן פלייליסטים שנוצרו על ידי משתמשים ורוב השירים בהם לא יהיו מוכרים לכם. לטיידל אין אפשרות של רדיו, אבל תוכלו לבקש ממנה ליצור רשימה המתבססת על השיר שאתם שומעים כרגע בעזרת כפתור ה-Track Radio.

לאפליקציה מגוון רחב של איכויות שמע, וזו אחת הסיבות העיקריות שהיא נחשבת לשירות מוזיקה מוביל וחשוב בשוק. היא מאפשרת להאזין לראשונה בעולם למוזיקה באיכות Hi-Fi. מדובר בעצם בקובץ השמע האיכותי ביותר שקיים וזו האיכות שהאמן שאתם אוהבים מקליט בה ושומע את השירים של עצמו באולפן.

בטיידל לא תוכלו לעקוב אחרי החברים שלכם ולא לקרוא מילים לשירים מתוך האפליקציה בשום צורה.

למי זה מתאים?

למשוגעים לדבר שחייבים את השירים שלהם באיכות גבוהה ולא מחפשים את המיינסטרים, וכן לחובבי הז’אנר הספציפי שרוצים לראות את אמני ההיפ הופ והראפ האהובים עליהם שולטים בכל מצעדי הסינגלים והאלבומים בשירות.

תעבוד מעולה עם: כרומקאסט, רמקול Sonos, ורכבי מרצדס שחתמו איתם להיות מובנים על דגמי 2018 ומעלה.

מוזיקה ישראלית: טיידל הוא שירות הסטרימינג הראשון שהגיע לישראל, לרוב תמצאו בו את השיר בעברית שאתם מחפשים, אבל חשוב לציין שלא כל המוזיקה הישראלית קיימת ונראה כי חלק מהחברות המובילות בארץ עדיין לא הגיעו להסכמים עם טיידל.

ספוטיפיי – Spotify

ספוטיפיי השוודית היא חלוצת שירותי המוזיקה וככזו היא נהנית כיום ממעמד של האפליקציה הגדולה והחזקה ביותר בתחומה, עם כ-70 מיליון לקוחות משלמים ברחבי העולם.

תוכלו לעקוב אחרי שירים מובילים בכל המדינות שבהן השירות הזה מופעל ולהיחשף למוזיקה חדשה בעזרת פלייליסטים שנוצרים מתוך מעקב אחר השימוש של משתמשים במדינות אחרות בעולם.

לספוטיפיי אין תמיכה בקליפים או וידאו בכלל, כך שמי שזה חשוב לו ייאלץ למצוא שירות אחר.

ספוטיפיי מציעה חודש התנסות חינם במסלול הפרימיום שלה או שימוש חינמי ללא הגבלת זמן בצמוד לפרסומות, הגבלה של עד 6 דילוגים בשעה על שירים והגבלה על איכות הסאונד.

ממשק וחוויית משתמש

לספוטיפיי הממשק הטוב ביותר וזה שמתקשר עם כמה שיותר גופים חיצוניים: רמקולים חכמים, התאמה למכשירי אנדרואיד וקישור עם אפליקציות חיצונית. כך למשל תוכלו להתממשק עם אפליקציית Genius אפליקציית המילים שמתלבשת על חשבון הספוטיפיי שלכם, או אפילו WAZE, מה שמאשר לכם למשל לשלוט במוסיקה מבלי לעזוב את מסך הניווט.

חוויית המשתמש מעולה ומתקשרת איתכם בכל רגע נתון, החל מהאפשרות ליצור פלייליסטים שדומים לפלייליסטים שכבר יצרתם, התאמת פלייליסט יומי לפי הטעם המוזיקלי שלכם והצפה של מוזיקה ואמנים חדשים שיעניינו אתכם.

ספוטיפיי משתמשים באלגוריתם סודי שלומד אתכם ואת בחירות השירים שלכם בכל יום, ואינו מושפע לרוב מפופולאריות השירים בסביבה שלכם.

לספוטיפיי יש גרסת דסקטופ טובה שמתקשרת עם הטלפון שלכם אשר יציג את השיר שמנוגן בה ויאפשר לכם לשלוט בה מרחוק, ובנוסף לכך תוכלו להזרים את המוסיקה שלכם בעזרת הכרומקאסט לטלוויזיה למשל.

לספוטיפיי יש שירות רדיו, אך הוא מזכיר יותר פשוט חלוקה של פלייליסטים לז’אנרים וגם מה שנקרא כאן רדיו הוא רשימת השמעה שתוכלו לשנות, לערוך ולהזיז.

קחו בחשבון: ספוטיפיי נותנת לכם תקרת זכוכית של עד 10,000 שירים בספרייה שלכם.

יש אפשרות להפוך את הפלייליסטים שלכם לציבוריים, כך שכל משתמשי ספוטיפיי ברחבי העולם יוכל לעקוב אחריהם ואחריכם וכך תוכלו לעשות גם אתם. זה גם השירות היחיד שמציע אפשרות ליצור פלייליסט משתף שבו אתם וכמה חברים יוצרים ביחד רשימות, במקום לתת את הסיסמה ואת שם המשתמש שלכם לחברים ולמשפחה ולחלוק במשתמש אחד.

ספוטיפיי תציע לכם בעצמה לשדר את המוזיקה שאתם שומעים למכשירי הסטרימינג והכרומקאסטים שהיא תזהה על רשת הוויפי שאליה הטלפון מחובר.

למי זה מתאים?

למי שפתוח למוזיקה חדשה ומעוניין באלגוריתם שילמד את טעמו ויוכל לעזור לו לגלות דברים חדשים.

למי שעדיין לא מוכן להשקיע מכספו ולשלם בשביל מוזיקה.

תעבוד מעולה עם: אלקסה, גוגל אססיסטנט, ביקסבי, כרומקאסט ועוד.

מוזיקה ישראלית: כבר עכשיו תוכלו למצוא כמות גדולה של שירים ישראליים בשירות ונראה שהכמות תמשיך לגדול.

דיזר – DEEZER

דיזר היא חברה צרפתית הממוקמת בפריז ופעילה כיום ב-180 מדינות שונות. השירות מוכר פחות בזירה העולמית – כ-6 מיליון לקוחות משלמים ברחבי העולם. הוא הושק פחות משנה אחרי ספוטיפיי, אבל מתהדר גם הוא באלגוריתם ייחודי שינסה ללמוד את הטעם האישי שלכם. גם דיזר מציעה מסלול חינמי שיציג פרסומות כל כמה שירים ויגביל את אפשרויות הדילוג שלכם.

דיזר מציעה לכם 15 ימים של התנסות בחינם במסלול הפרימיום שלה.

ממשק וחווית משתמש

דיזר מציגה ממשק דל מבחינת העיצוב, אך אפשר גם לראות בכך תצוגה נקייה.

כמו ספוטיפיי, גם דיזר מנסה ללמוד את הטעם האישי שלכם ולהציע לכם מוזיקה חדשה בהתבסס על הלמידה הזו.

דיזר הוא השירות היחיד שמציג לכם עמוד Notifications, ומגלה לכם חדשות מוזיקה שהוא חושב שיעניינו אתכם. האפליקציה מאפשרת לשנות את הסדר של הופעת השירים גם בפלייליסטים וגם בעמוד המועדפים. עוד יתרון הוא שבצמוד לרוב השירים כאן תמצאו גם את המילים שלהם, ללא צורך בתוסף חיצוני.

בדומה לטיידל, דיזר תיתן לכם את לבחור את איכות השמע המועדפת עליכם. למשל כשאתם על הרשת הסלולרית או על הרשת הביתית והאיכות המקסימלית שלה מגיעה ל-320kbps. מה שמיוחד בה הוא אפשרות לאיכות שמע ירודה ביותר של כ-64 kbps.

בדיזר לא קיים רדיו וכן לא קיימים קליפים או וידאו.

תעבוד מעולה עם: רמקולים מבית Sonos ו-Yamaha, כרומקאסט ומגוון רמקולים מותאמים.

מוזיקה ישראלית: דיזר הבטיחו להגדיל עם הזמן את כמות המוזיקה הישראלית שהם מציעים וכרגע תוכלו למצוא בעיקר את האמנים העכשוויים והמוכרים יותר.

חלופות נוספות

חוץ מהשירותים האלו ישנן עוד חלופות: גוגל מיוזיק פליי – שירות הסטרימינג של גוגל שיעבוד מעולה עם מוצרי גוגל שונים. השירות עדיין אינו מפותח דיו וגם קטלוג המוסיקה שלו מוגבל יחסית; מיוזיקס וסלקום ווליום – של חברת פלאפון וסלקום בהתאמה, שרצים בישראל ולרוב מגיעים כמתנות או כעסקת חבילה עם החברות שאחראיות עליהן.

שני שחקנים נוספים שאולי יגיעו לארץ הם פנדורה ו-VEVO.

וזה עוןד לא הכל. אפשר גם לשמוע מוזיקה דרך אתרים שמרכזים את כל תחנות הרדיו. למעשה, לכל תחנת רדיו יש כיום אתר אינטרנט והיא משדרת דרך האינטרנט. אז תחשבו על הדבר הבא – אתר שמרכז את כל התחנות – גם כאלו שיש להם שידור שוטף, גם כאלו שממוקדות בז'אנר מסויים או בתקופה מסוימת. אתם מקבלים כמות מטורפת של אפשרויות, ואתם יכולים להתאים את התחנות ולבחור את המועדפות עליכם.  דוגמה לאתר שמרכז את החלופות – רדיו 2net  ויש נוספים.

עוד כתבות בנושא:

NBC מצטרפת לשוק הסטרימינג. האם המודל החינמי יביס את נטפליקס?

נטפליקס, הוט, סלקום, דרך מי עדיף לראות טלוויזיה?