תוכן ממומן    

קניית משרד להשקעה

FREEPIK

אחד התחומים החמים ביותר בענף הנדל"ן בשנים האחרונות הוא ענף המשרדים להשקעה. מרבית יזמי הנדל"ן המתחילים הולכים על רכישת דירות למגורים וזאת מכיוון שהם מרגישים יותר בטוחים בתחום זה. קהל היעד הוא שונה, התחום מוכר להם מעצם העובדה שבעבר גם הם היו שוכרים דירה והם בטוחים שלדירות למגורים יש ביקוש גבוה יותר מאשר שטחים מסחריים כמו משרדים למשל. יזמים מנוסים יותר וכך יזמים מתחילים הנצמדים לחברה מנוסה, יחפשו בדרך כלל השקעה משתלמת יותר וכאשר מדובר בישראל לפחות הרי שהשקעה במשרדים לרוב תהיה משתלמת יותר מדירה למגורים ומסוגי השקעות אחרות.

מדוע רבים מעדיפים את הנדל"ן המסחרי על פני נדל"ן למגורים?

  • תשואה – בראש ובראשונה מדובר בתשואה גבוהה יותר ומשתלמת יותר מאשר דירות למגורים. לצורך ההשוואה – דירות למגורים מספקות לנו תשואה של 3-4 אחוזים בממוצע ואילו במשרדים תוכלו ליהנות מתשואה כפולה מזה בממוצע.
  • עלות הנכס – יתרון חשוב נוסף הוא שתוכלו לרכוש משרדים בעלויות נמוכות יותר מדירות להשקעה בדרך כלל. העלות למטר תהיה נמוכה יותר וגם באופן כללי תוכלו למצוא משרדים גדולים יחסית להשקעה שעולים פחות מדירה.
  • ביקוש גבוה – ללא קשר לביקוש בדירות למגורים יש תפוסה של למעלה מ90% משטחי המסחר בארץ, במיוחד באזור תל אביב ומרכז הארץ. הביקוש הרב תורם לכך שכאשר כבר מוצאים נכס טוב במיקום טוב הוא פשוט נחטף במהירות וניתן למצוא לו שוכר במהירות לשנים קדימה.
  • אורך השכירות – בניגוד לדירה למגורים שם בדרך כלל חוזה השכירות הממוצע יהיה על שנה-שנתיים, הרי שבמסחר החוזים הם ארוכי טווח יותר וממוצע השכירות עומד על כ-4 שנים.
  • ועוד…

כמה נתונים שכדאי להכיר:

מחיר ממוצע של משרד בישראל עומד על בערך 15 אלף שח למ"ר. זהו ממוצע ארצי כאשר באזור המרכז טווח המחירים עשוי להיות מעט יקר יותר (אך גם שכירות גבוהה יותר) ואילו באזורים אחרים בארץ מחירים אפילו נמוכים יותר. דמי השכירות נעים בערך בין 70 ל-90 ₪ למ"ר. כלומר משרד של 50 מ"ר יהיה בשכירות ממוצעת של 3500-4500 ₪. לפני 20-30 שנה לצורך העניין דמי השכירות היו שליש מהסכום הזה. כך שהענף כל הזמן בצמיחה.

כמה דברים שחשוב לבדוק לפני שאתם רוכשים משרד להשקעה:

רגע לפני שאתם חושבים על קניית משרד להשקעה ולפני ביצוע העסקה כמובן יהיה עליכם לבצע מספר בדיקות. ראשית בדיקה על הנכס ובעליו. לבדוק את נסח הטאבו של הנכס, לוודא שאין לו עיקולים או הגבלות כלשהן ועוד. אתם רוצים גם לבדוק את מיקום המשרד. לוודא שאכן מדובר במקום שיש אליו גישה נכונה מבחינת תחבורה פרטית וציבורית, שיש ביקוש גבוה לעסקים ומשרדים באזור ועוד. בדקו את דמי השכירות הצפויים שתוכלו להרוויח לא רק בהתאם לממוצע הארצי אלא בהתאם לעסקים אחרים הנמצאים במקום וכמה גובים מהם. בצעו סקר שוק קטן בעניין הזה. לבסוף בדקו את כדאיות העסקה: כמה תשלמו על הנכס, האם תמצאו שוכר במהירות, מה גובה התשואה הצפויה ומהן ההוצאות השוטפות הצפויות על הנכס ביחס להכנסה ממנו.