שוק ההון    

קפיטוליס, חברת הפינטק, מגייסת 40 מיליון דולר

קרדיט: pixabay

חברת הפינטק קפיטוליס מדווחת על גיוס של 40 מיליון דולר בסבב B בהובלת הקרנות ספארק ו-SVB קפיטל, שהצטרפו למשקיעים הקיימים סקויה ואינדקס ונצ'רס. כך גיוסי החברה מסתכמים ב-70 מיליון דולר.

"עולם שוקי ההון עבר טלטלה בגלל המשבר של 2008 וכתוצאה הרגולטורים שינו את ההיגיון העסקי של מה זה בנק. כיום, הבנקים הגדולים צריכים להיות יותר בטוחים, אבל לשם כך הם מוכרחים להיות יעילים יותר מבחינת ההון שהם מחזיקים", הסביר  המנכ"ל גיל מנדלזיס בבתקשורת קפיטוליס מאפשרת ניהול יעיל יותר של ההון, והיא עושה זאת, לדבריו בשני אופנים: "הבנק חייב לשמור הון מסוים כנגד הפעילות שלו מול הלקוחות, אלא שהנטל הזה – או שמייקר את העסקה ללקוח, או שהוא עלול למנוע מהבנק מלשרת את הלקוח מלכתחילה. כיום מסתובבים טריליוני דולרים של פוזיציות מיותרות שיושבות על הספרים של הבנקים – שאפשר פשוט 'להעלים'". קפיטוליס מציעה מערכת אוטמציה שעושה את הקיזוזים חוסכת זמן, כסך וכאב ראש.

    הדרך השנייה,כסניה אופטימלית לפוזיציה שנותרה להם לאחר הקיזוז, תמורת עמלה. מה שאומנם הבנקים עושים אך רק באופן ידני

פיטוליס הוקמה ב-2017 על ידי מנכ"ל החברה גיל מנדלזיס, טום גלוסר ואיגור טלשבסקי. מנדלזיס הוא מייסד חברת הפינטק טריאנה שנרכשה על ידי ICAP תמורת 250 מיליון דולר. החברה מעסיקה 55 עובדים בתל-אביב, ניו יורק ולונדון.

רשות ני;ע נכנסת לתחום הפינטק: הקימה עם רגולטורים נוספים בעולם מערכת לחדשנות פיננסית