חדשות    

קרנוט ריט זרות יותרו לרישום בבורסה

הבורסה לניירות ערך בתל אביב הודיעה שהיאמתכוונת הלאפשר לראשונה רישום למסחר של קרנות ריט (הקשעה בנדל"ן) זרות במסגרת חוק הרישום הכפול. השינוי נובע מפנייה של מספר קרנות ריט זרות הנסחרות בבורסות בחו"ל המוכרות לצורך רישום כפול עם הבורסה בתל אביב.

בישראל כמו במדינות נוספות קרן ריט מאוגדת כחברה, כך שמניותיה מונפקות בבורסה ואילו במספר בורסות הגוף המונפק הוא TRUST, מבנה משפטי ייחודי שהותאם לצורך הנפקה בבורסה ודומה יותר למבנה של שותפות מוגבלת.

לרישום כפול בבורסת תל אביב יכולה להירשם רק חברה אשר מניותיה נסחרות בבורסה בחו"ל ושאותה בורסה הוגדרה בחוק כבורסה מוכרת לעניין הרישום הכפול. כאמור, האישור החדש נובע מפנייה שפנו לאחרונה  כמה קרנות ריט זרות המאוגדות כ-TRUST, בבקשה להירשם ברישום כפול גם בבורסה בתל אביב.

הבורסה תאפשר לקרנות ריט אשר הוגדרו ככאלו על פי חוקי המס החלים עליהם ושיצהירו על כך במסמך הרישום, לרשום את יחידות הקרן גם בבורסה בתל אביב במסגרת הרישום הכפול. אפשרות זאת תינתן לקרנות שיחידותיהן נסחרות כבר בבורסות בחו"ל או לכאלו שיירשמו למסחר בו זמנית בבורסה בחו"ל ובבורסה בתל אביב. בבורסה מציינים שמהלך זה הוא חלק ממאמציה להרחיב את מגוון המוצרים להשקיע באמצעותה באופן שקוף, נזיל וזמין.

להבדיל מהשקעה ישירה בנדל"ן, השקעה בריט לא מחייבת השקעה בסכום כסף גדול; לא צריך מיליונים אפשר גם באלפי שקלים בודדים.

השקעה בקרנות ריט היא פשוטה בהגדרה –  אפשר להשקיע בנדלן דרך המחשב הביתי. לא צריך לקום ולהיפגש עם מתווכים, לחפש נכסים, ובסוף לקנות, אפשר לעשות את זה גם באלפים בודדים דרך השקעה בריט.

קרנות הריט מאגדות קבוצה של משקיעים שביחד בעצם רוכשים את הנכסים השוטפים (בכספי כל המשקיעים ובכספי הלוואות שהקרן לוקחת). המנגנון מזכיר את מנגנון קרנות הנאמנות – כולם שותפים בקרן הנאמנות (בהשקעות קרן הנאמנות בחשבון המשותף) לפי חלקם בקרן. ובדיוק כמו בקרן נאמנות כל אחד משקיע לפי רצונו, כאשר המכלול אמור להיות משמעותי מספיק כדי נהל אופרציה של השקעות בנדל"ן.

ראו עוד:

השקעה בקרנות ריט – יתרונות וחסרונות!

ועדת השרים אישרה את הצעת החוק של שר האוצר לעידוד הקמת קרנות ריט להשקעה בפרויקטים של דיור להשכרה