חדשות קרנות נאמנות    

קרנות הנאמנות באפריל – פדיונות של 700 מיליון שקל

תעשיית קרנות הנאמנות ממשיכה לאבד גובה  ובמקביל לירידות בשווקים ובהתאמה לירידות בקרנות, איבדו הקרנות כתוצאה מפדיונות כ-700 מיליון שקל. בקרנות המסורתיות היו דווקא גיוסים מתחילת השנה – בעוד ילין לפידות מאבדת 1.7 מיליארד שקל, ומגדל ופסגות מאבדות כל אחת – 1.1 מיליארד שקל, אי.בי.אי מגייסת כ-2.8 מיליארד שקל, הראל מגייסת 1.2 מיליארד וסיגמא מגייסת כ-1.2 מיליארד שקל.

בקרנות המחקות נרשמו גיוסים כאשר מתחילת השנה בולטת מגדל עם גיוסים של כ-900 מיליון שקל והיקף הקרנות המחקות שלה מסתכם ב-13.8 מיליארד שקל – משמע, החברה מובילה את תחום הקרנות המחקות ללא עוררין.

בתעשיית הקרנות המסורתיות, למרות הפדיונות, ילין לפידות עדיין מוביל עם 25.3 מיליארד שקל, אבל צריך לזכור שזה ללא קרנות כספיות. עם הקרנות הכספיות מיטב דש מובילה את תעשיית הקרנות.

כך או אחרת, קרנות הנאמנות הן עדיין מכשיר ההשקעה המוביל בשווקים הפיננסים. הציבור לא משקיע ישירות במניות ובאגרות חוב אלא דרך קרנות נאמנות ותעודות סל.  הקרנות מבטאות כמה יתרונות – ראשית ביטחון. הכסף בטוח, גם אם קורה משהו לגוף המנהל זה לא משפיע עליכם, החשבון שלכם בנאמנות, כלומר הכסף בטוח. יתרון נוסף הוא שהקרן עצמה מפוזרת על פני עשרות ואפילו מאות השקעות – מאות ניירות ערך. כלומר בהגדרה אתם מקבלים פיזור. חוץ מזה יש מגוון רחב מאוד של קרנות, סוגי קרנות, מסלולים שונים, חשיפות שונות, וכן אתם יכולים להשקיע בכל סכום, גם סכום קטן יחסית. כאן תוכלו להרחיב על יתרונות וחסרונות של קרנות הנאמנות