חדשות    

ראש עיריית רמת גן: "חסרים 70 גני ילדים, אנחנו על סף פשיטת רגל"

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, מצהיר כי קופת העירייה על סף פשיטת רגל ובעיר ישנה מצוקה קשה.

כך טען בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בנוגע לעתירה של התאחדות בוני הארץ נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בר"ג והיועץ המשפטי לממשלה. הקבלנים טענו כי אין לוועדה סמכות להפסיק את היתרי הבנייה שניתנים לפרויקטי תמ"א 38. עוד אמרו כי ראש העיר לא הציג נימוקים מקצועיים.'.

ראש העיר הגיב לטענות. "לא אמרנו 'אל תגישו בקשות לתמ"א כי לא נאשר', אנחנו מכבדים את התמ"א ונשקול כל בקשה לגופה. כשמסתכלים על כל מגרש התמ"א נראית 'וואו', אבל כשמסתכלים על כל שכונה שואלים לאיזה גן הילדים יילכו?"

עוד הוסיף כי "נכון להיום חסרים ברמת גן כ-70 גני ילדים, ובשל כך נאלצה העירייה להשמיש חנות ברחוב ביאליק לטובת גן. הילדים יהיו שם ארבעה חודשים ואז הם יעברו לגן אחר, שנמצא בדירה מקבלן. זאת מציאות לא נורמלית. אין לנו גני ילדים שיקומיים לגילאי שנה עד שלוש וצריך לקחת בחשבון שעלות של גן אחרי מציאת קרקע, היא בערך שלושה מיליון שקל".

 ראש העיר עדיין מדגיש שרמת גן מעדיפה התחדשות עירונית, במסגרת מתחמים שלמים במסלול פינוי בינוי.  "מתחם זה דבר מאוד ברור. כמה שיותר רחב זה יותר בריא ובזה מכירות כל הרשויות. העתיד מאוד ברור כשמדברים על תכנון ובנייה. אם יש מתחם של שלושה מגרשים ומוגשת בקשה לתמ"א 38 במגרש האמצעי, ממבט ראשון כל מתכנן מבין שכדי ליצור כל מה שצריך, אתה הורס את האפשרות המתחמית בעתיד".

לדבריו, "החגיגה של בנייה ללא תכנון וללא מענה של תשתיות ציבוריות ברמת גן הסתיימה ולא תתחדש, ומי שזה בסמכותו ומעוניין לחתום על היתרי בנייה שהורסים את העיר לאט-לאט אבל באופן ודאי – מוזמן לבדוק את הבקשות ולחתום על ההיתרים. כל עוד אני ראש העיר, הסכר הזה לא ייפרץ מחדש.

"לא תהיה שום פשרה במהות, אך כן ניישם את כל הערות כבוד היועמ"ש וכבוד בית המשפט לגבי ניסוח, הגדרות ונראות אחת לאחת".

עו"ד איל מאמו, המייצג את התאחדות בוני הארץ, מסר בתגובה כי "בעתירה תקפנו את חוקיות וסבירות החלטת המדיניות שאישרה רמת גן, הסותרת ומאיינת למעשה את הוראות התמ"א בכל רחבי העיר. היועץ המשפטי לממשלה התייצב ותמך בטענותינו. מקווה שבסופו של יום תסכים העירייה להצעת השופט אורנשטיין, תבטל בעצמה את המדיניות, ותשכיל למצוא בהדברות פיתרון שיהיה לטובת העיר, התושבים והיזמים גם יחד. מאחורי כל יזם אשר יוצג על ידי ההתאחדות עומדות עשרות ואף מאות משפחות שעמלו שנים לתכנון ויישום הוראות התמ"א על יסוד מדיניות מסודרת ותוכניות אב שאושרו ב-2017. הביטול הגורף של העבודה שנעשתה פוגע קשות באמון הציבור ובהסתמכות על מערכות התכנון והשלטון".

תמ";א 38 ברמת גן – אילו פרויקטים יבוצעו ואילו ייעצרו