חדשות    

תמ"א 38 ברמת גן – אילו פרויקטים יבוצעו ואילו ייעצרו

הרבה ראשי ערים הודיעו על צמצום התמ"א 38 בשטחם, אבל הזעזוע העיקרי חל ברמת גן, שהייתה אלופת התמ"א 38 זה שנים רבות ומיזמים רבים של תמ"א אושרו כבר בשטחה.  לפני כמה חודשים הודיעה  העירייה על עצירה מוחלטת של התוכניות ברמת גן. היזמים זעמו והתושבים שהחלו פרויקטים כעסו. לכן פרסמה  העירייה הוראות מעבר שקובעות באילו  מקרים ניתן יהיה להמשיך בתהליך, והיכן אלה ייחסמו.  בפעם הקודמת ההחלטה שקיבלה את אישור הוועדה המקומית לתכנון ולבניה למעשה אישרה מדיניות חדשה שלפיה תמ"א 38 בבניין בודד תיעצר ועל פניה יועדפו פרויקטי חיזוק במתחמים.

נוסף לבעיה שנוצרה בעקבות בניינים בהליכים מתקדמים נוצרה בעיה נוספת של מבנים הזקוקים דחוף לחיזוק. כדי לעשות סדר בבלבול, אישרה לאחרונה הוועדה המקומית הוראות מעבר, שחילקו את מעמדן של התוכניות לארבע, כשהמועד הקובע להחלטה הוא אפריל 2019. תוכניות שלא נקלטו במערכת עד למועד הקרוב  כפופות למדיניות החדשה. ואילו בקשות שנקלטו במערכת ועדיין לא נדונו לא כפופות למדיניות החדשה, אך  הן ייבחנו בהתאם לכללים המנוסחים באותה מדיניות, כתבה העירייה.

בקשות מתקדמות יותר, שהוגשו, נדונו בוועדה המקומית, אך טרם התקבלה בעניינן החלטה סופית ייבחנו לפי התקנים של המדיניות הישנה, עוד נקבע כי הן יחויבו בחוות דעת תכנונית מטעם היזם ואישור מטעם מהנדסת הוועדה המקומית, וכי מימוש ההיתר אינו מונע את האפשרות לקדם תכנון מתחמי ברוח המדיניות החדשה.

הבקשות לקידום תמ"א 38 שכבר לא אושרו גם אם לא הונפקו בגינן עדיין היתרי בנייה, הוראות המעבר קובעות כי עליהן לא תחול המדיניות החדשה. מרבית הבקשות לא בשלבים מתקדמים, ולכן נראה שרוב הבקשות לא ייצאו אל הפועל.

תחבורה ציבורית בשבת ברמת גן – מה צריך לדעת

שברה את האף בגלל מבנה בטון – עיריית רמת גן תשלם לה 58 אלף שקל

קניון איילון ועיריית רמת גן רבים על חניה