תיירות    

רוצים ויזה לאוסטרליה? כדאי שתשקלו מגורים בכפר

מעודכן ל-10/2019

בגלל קצב גידול האוכלוסין המהיר בערים: הממשלה הכריזה על העלאת מספר הוויזות שיונפקו לעובדים מקצועיים המתכוונים להשתקע באזורים הכפריים מספר המהגרים הכולל ליבשת יצומצם ב-30 אלף איש בשנה

ממשלת אוסטרליה שמתמודדת בשנים האחרונות עם צפיפות אוכלוסייה בלתי אפשרית בערים הגדולות – בעקבות הגירה מאסיבית – הודיעה כי תגדיל את מספר הוויזות לעובדים מקצועיים המוכנים להגר לאזורי הכפר של היבשת, וזאת בניסיון להקל את הלחץ בערים, שבהן גידול האוכלוסין הוא בקצב כפול מכל מקום אחר במדינה.

הממשלה תגדיל את הקליטה והקבלה דרך תוכניות ההגירה האזורית מ-23 אלף ל-25 אלף, כך לפי הצהרה של משרד ראש הממשלה, סקוט מוריסון. עם זאת, אין הכוונה שאוסטרליה תאפשר את כניסתם של עוד מהגרים.

ממשלתו השמרנית של מוריסון צמצמה את מספר המהגרים הנכנסים למדינה ל-160 אלף איש בשנה, נכון לראשון ביולי. זאת לעומת 190 אלף בשנה שעברה. 25 אלף הוויזות הניתנות לאלו המוכנים לחיות בכפרים קטנים ואזורים מרוחקים הם חלק ממכסת המהגרים השנתית.

אוסטרליה היא מדינה שעברה עיור מהיר עם שיעורי צמיחת האוכלוסייה הגבוהים ביותר ב-OECD. כשליש מתושבי אוסטרליה כיום הם מהגרים שהגיעו מחוץ למדינה. לפי נתוני מפקד האוכלוסין הממשלתי מ-2016, שני שלישים מאוכלוסייתה חיים בערי הבירה של המדינות והטריטוריות שביבשת. לפי מידע ממשלתי עדכני, בין 2017 ל-2018 מספר האנשים החיים בערים אלו גדל בקצב כפול מאשר מחוץ להן. צמיחתה של עיר הבירה אחראית ל-79% מגדילת האוכלוסייה כולה.

"אנחנו משתמשים בתוכנית ההגירה שלנו על מנת לתמוך בצמיחתם של האזורים שמחוץ לערים ובכך להוריד את לחץ האכלוס מערי הבירה המרכזיות. באמצעות תמיכה באזורים חזקים, אנחנו יוצרים כלכלה יותר חזקה לאוסטרליה", אמר מוריסון.

על פי ההחלטה החדשה, מהגרים המוכנים לחיות באזורים שמחוץ למלבורן, סידני ובריסביין ייהנו מהליך מהיר יותר ומהגרים בוגרי אוניברסיטאות בינלאומיות שגרים באזורים אלו יהיו זכאים להארכת שהייה באוסטרליה, בעזרת אשרת עבודה שלאחר הלימודים.

רילוקיישן לקנדה: האם כדאי ואיך מוציאים ויזה?

היכן מחירי הנדל"ן המנופחים ביותר? אוסטרליה, הונג קונג, קנדה ושבדיה