תוכן ממומן    

רכישת דירה להשקעה באירופה בשנת 2020 – כן או לא?

קרדיט לתמונה pixabay

רכישת דירה או נכס להשקעה באירופה הפכה לטרנד החם בקרב משקיעים ישראלים בשנת 2020. 

מצבו של שוק הנדל"ן הישראלי מביא רבים לבחור בהשקעת נדל"ן באירופה ובמקומות אחרים מחוץ לגבולות הארץ. 

הקורונה אמנם קצת טרפה את הקלפים בחודשים האחרונים, אך בתקופה הקרובה צפויות להתחדש הטיסות לאירופה ולמדינות נוספות ברחבי העולם, וזהו בדיוק הזמן לבחון את כדאיות ההשקעה במספר מדינות אטרקטיביות ביבשת.

טיפ קטן לפני שמתחילים: באתר נדל"ן מאסטר תוכלו למצוא מגוון פרויקטים להשקעה בחו"ל, ובכלל זה ביבשת אירופה, כמו גם מדריכים ומידע מקיף למשקיעים ששוקלים להשקיע מעבר לים.

מהן הסיבות להשקעה באירופה? 

שוק הנדל"ן הישראלי חווה בשנים האחרונות עליית מחירים חדה. על מנת להתגבר על כך, משקיעים ישראלים רבים מחליטים לפנות לשוק הנדל"ן האירופי, המאופיין במחירים נמוכים באופן ניכר. כך להמחשה, דירה קטנה במרכז או דירה מרווחת בפריפריה בישראל תעלה בממוצע כ-1.5-2.5 מיליון שקלים, שהם שווי ערך למחירם כמה נכסים במדינה מזרח-אירופאית. לא פחות חשוב מכך, השקעת נדל"ן באירופה היא לרוב עסקה מניבה יותר מהשקעה מקבילה בישראל. התשואה המקסימלית המתקבלת מהשקעת נדל"ן בישראל עומדת על כ-5% בממוצע לכל היותר, בעוד השקעת נדל"ן באירופה תניב תשואה של 6%-9% בממוצע, ואף למעלה מכך. בנוסף, השקעה בנדל"ן באירופה מאפשר למשקיע לפזר את ההשקעות, ובכך למזער את רמות הסיכון.

ומה לגבי מיסוי של השקעת נדל"ן באירופה?

לפני שמחליטים להשקיע בנכס או דירה באירופה, יש לבדוק היטב את גובה המס על נדל"ן להשקעה בחו"ל, הן בארץ והן במדינת היעד. ככלל, בכל מדינה באירופה שיעורי המס מעט שונים. במדינות שונות באירופה, כמו בולגריה ורומניה, מונהגות אמנות אשר פותרות את המשקיע מתשלומי מס כפולים. עם זאת, במקרים שבהם המס במדינת היעד בחו"ל נמוך משיעור המס בארץ, המשקיע עשוי להיות מחוייב בתשלום ההפרש לרשויות המס הישראליות. בנוסף, חשוב לדעת שאזרח ישראלי שבוחר להשקיע בנדל"ן באירופה מחוייב בהגשת דו"ח ולהצהיר על הכנסותיו מנכסים שערכם עולה על חצי מיליון דולרים. 

איפה כדאי לרכוש דירה או נכס להשקעה באירופה בשנת 2020? נדלן מאסטר עושה סדר…

רכישת דירה להשקעה באירופה בשנת 2020, ובמיוחד בחלקה המזרחי, עשויה להוות עסקה מניבה, כדאית, ומשתלמת במיוחד. יחד עם זאת, חשוב לעשות את הבירורים המתאימים ולבחור ביעד הנכון ביותר להשקעה. לפניכם 5 מדינות שכדאי לבחון השקעה בהן בשנה הקרובה.

המדינה הראשונה ברשימה היא אוקראינה. עיר הבירה האוקראינית, קייב, מסתמנת לאחרונה כיעד חם להשקעות נדל"ן. קייב חווה בשנים האחרונות (לפני תקופת הקורונה כמובן) פריחה תרבותית וצמיחה כלכלית. מעמדה של קייב כיעד תיירותי משגשג וכמרכז הפוליטי-כלכלי של אוקראינה הופך אותה למוקד משיכה עבור משקיעי נדל"ן מרחבי העולם.

מדינה נוספת שכדאי לקחת בחשבון בהקשר של השקעות נדל"ן באירופה היא גיאורגיה. היתרון הברור בהשקעה במדינה טמון במחירי הנדל"ן הנמוכים, אשר צפויים להניב תשואה גבוהה יחסית לשוק הנדל"ן הישראלי. בדומה לאוקראינה, גם גיאורגיה חוותה בתקופה שלפני הקורונה צמיחה כלכלית ותיירותית שצפויה להתחדש בחודשים הקרובים כשיותר ויותר מדינות פותחות את טיסות החוץ מחדש. יתרון נוסף בהשקעה בנכס בגיאורגיה גלום במיעוט הרגולציה והפיקוח של רשויות המיסוי במדינה. כל אלו הופכים את המדינה לידידותית במיוחד עבור משקיעי נדל"ן, בעיקר בערים החזקות: בטומי וטביליסי.

בודפשט, בירת בולגריה, היא עוד יעד כדאי להשקעה בנכסים באירופה. מלבד מחירי הנדל"ן הנמוכים ביחס לשוק הישראלי, אחוזי התשואה השנתית מנכס בבולגריה גבוהים במיוחד ועשויים להגיע לשיעור רווח דו-ספרתי. בולגריה היא מדינה חזקה מבחינה כלכלית ולאחרונה אף התקבלה לחברות באיחוד האירופי. הבאה ברשימה היא רומניה, אשר בדומה לבולגריה, חברה באיחוד האירופי ומאופיינת בצמיחה כלכלית יציבה, במחירי נדל"ן נמוכים ובתשואות גבוהות מנכסים להשקעה.

לבסוף, יעד מומלץ נוסף להשקעה באירופה היא פולין. לאחר עשור של קיפאון בשוק הנדל"ן, שהביא למעורבות ממשלתית ניכרת, פולין חווה כעת תנופה בכל הנוגע השקעות הנדל"ן. כלכלת המדינה משגשגת ומפגינה שיעורי צמיחה יציבים.

עדיין מתלבטים? מוזמנים לבקר באתר נדלן מאסטר בו תמצאו כלים ומדריכים נוספים שיסייעו לכם לקבל החלטה מושכלת מבוססת נתונים.