שוק ההון    

רשת הסופרים יוחננוף בוחנת הנפקה בבורסה לפי שווי 1.8 מיליארד שקך

יוחננוף, רשת הסופרים של איתן יוחננוף, בוחנת הנפקה בבורסה בתל אביב לפי שווי של עד 1.8 מיליארד שקל. הרשת רכשה שמונה סניפים של הרשת פושטת הרגל מגה וצמחה מאוד בעקבות זה. מעריכים כי החברה מבצעת בימים אלה תשקיף לקראת הנפקה ושכרה לשם כך את שירותיו של משרד עורכי הדין המבורגר עברון.  כבר לפני שנתיים וחצי בחנה יוננוף הנפקה אפשרית של הרשת בעקבות פגישות של איתן יוחננוף עם חתמים, אך היא לא יצאה לפועל.

השיקול העיקרי לדחיית ההנפקה אז היה החשיפה הגדולה שצפויה להם בעקבות ההנפקה. הכוונה היא לא רק לנתונים הכספיים של רשת יוחננוף, אלא גם לתשומת הלב הציבורית. כיום השיקול המרכזי בעד הנפקה הוא הרצון להנזיל את הנכס העיקרי של משפחת יוחננוף, כדי להקל את חלוקת הרכוש בין בני הדור השני והשלישי של המשפחה. הסיבה הזו היא שהביאה השנה לבורסה רשת משפחתית אחרת — פרשמרקט של האחים משפחת עמר, שמונה 31 סניפים  שהונפקה בחודש מאי האחרון לפי שווי של 750 מיליון שקל וכיום נסחרת בכ־1.3 מיליארד שקל.

יוחננוף מחזיקה גם בפעילות נדל״ן שממוזגת עם הפעילות הקמעונאית שלה, והיא הבעלים של חלק מהנכסים שבהם היא פועלת. אם הנפקה שכזו תצא לפועל, היא צפויה שלא לכלול את פעילות הנדל״ן של החברה.

ההחלטה הסופית על ביצוע ההנפקה אמורה להתקבל בספטמבר. אם תחליט משפחת יוחננוף, בעלת החברה, על הנפקה, היא צפויה להתבצע במתכונת של הנפקת מכר בהיקף של כ־300 מיליון שקל. לפי ההערכות, ההכנסות של החברה, שכיום פרטית,  ב־2018 עמדו על יותר מ־2 מיליארד שקל והרווח הנקי הסתכם ב־70־80 מיליון שקל.