חדשות    

שופרסל ודיסקונט יקימו ארנק דיגיטלי על בסיס אפליקציית התשלום פייבוקס

יור ומנכל שופרסל ויור ומנכל קבוצת דיסקונט. צילום:סיון פרג

בנק דיסקונט ורשת שופרסל חוברות יחד להקמת מיזם פיננסי חדשני. החברות יקימו יחד חברה חדשה על גבי אפליקציית התשלומים פייבוקס(PayBox), שתהווה ארנק דיגיטלי וסופרמרקט פיננסי, בו יציעו החברות מוצרים ושירותים בנקאיים מתקדמים כמו הלוואות, מוצרי חיסכון וכלים לתכנון פיננסי של מגוון ספקים וחברות פינטק.

PayBox תהפוך לחברה עצמאית, בבעלות דיסקונט ושופרסל, שיחזיקו בחברה המשותפת 50.1% ו-49.9% בהתאמה. בחברות מסבירים כי המטרה של מבנה הבעלות החדש הוא לאפשר עצמאות למיזם ומבנה ולהבטיח תמריץ להתחרות בכל הבנקים (כולל דיסקונט). חברת Cal תספק את הפלטפורמה להנפקה ולתפעול כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים. העסקה כפופה לאישור בנק ישראל ורשות התחרות.

מאחורי הקלעים, המטרה היא לרתום את מאגרי הנתונים והלקוחות של שופרסל ודיסקונט, במטרה להגדיל נתח שוק, וכן לצרף לקוחות של שאר הבנקים, לשדך את כרטיסי האשראי של מועדון שופרסל לאפליקציית PayBox, להנפיק כרטיסי אשראי וירטואליים חוץ בנקאיים, לתת ללקוחות מזיכויים כספיים (cash-back) שייצברו בארנק בעת רכישה ברשתות שופרסל ו-Be ולרכוש ולממש תווים דיגיטליים של "תו הזהב".

במועדון הלקוחות של שופרסל ישנם כ-2 מיליון לקוחות ובפייבוקס משתמשים יותר מ-1.5 מיליון אנשים. עם כמות משתמשים כזו, ועם הפריסה הגדולה של שופרסל ברחבי הארץ, אין ספק שהחברה המשותפת תקבל הרבה מאוד מידע על הציבור הישראלי, הרגלי הקנייה שלו ומה מעניין אותו – ותיתן לו חיבור חדש בין קמעונאות וצרכנות (אם כי זה לא בהכרח נכון עבור הלקוח, כאשר גם כך מחצית מהציבור בישראל נמצא באוברדרפט קבוע בחשבון).

אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "אנחנו משיקים מהלך פורץ דרך – בנקאות ללא בנק, הממוקדת כולה בצרכי הלקוח. המיזם יציע שירותים פיננסים מתקדמים ממגוון ספקים, ויתחרה בכל הבנקים – כולל בבנק דיסקונט"

יצחק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "אנו באים עם בשורה דרמטית וחדשנית לציבור הצרכנים בישראל, אשר יהנה משילוב בין הטבות בתחום הצרכני-קמעונאי לפעילות פיננסית שוטפת – והכל במקום אחד"

אסטרטג השווקים של דיסקונט- האם השקל חזק מדי ונסחר "ברמה בועתית"?

שופרסל: הטבות מועדון הלוקחות יסתיימו ב-2021