אחזקת דירה    

שיפוץ חדר האמבטיה – מה האפשרויות וכמה זה יעלה לנו?

מעודכן ל-03/2019

זרמים חדשים – שיפוץ חדר האמבטיה – מה האפשרויות וכמה זה יעלה לנו? למדריך המפורט

חדר הרחצה הוא מהחשובים שבחדרי הבית – הראשון שאנחנו פוקדים בבוקר לרחיצת הפנים ומקלחת מרעננת והאחרון שאליו ניכנס לפני השינה – אם לאמבטיה מרגיעה ונעימה לאחר יום ארוך או לפחות כדי לצחצח שיניים. אין כמו ההרגשה שמעניק חדר אמבטיה מעוצב ומפנק, ולכן רבים בוחרים להשקיע בו. הוא צריך להיות גם פרקטי וגם יפה, גם נוח וגם מעוצב – אלא שלכל אלה יש גם מחיר…

מה חשוב שנדע בבואנו לבנות חדר רחצה בבית או לשפץ מקלחת קיימת? ובכמה כסף התענוג הזה יכול להסתכם?

סוגי אמבטיות – אם בעבר אמבטיה הוצעה כמוצר סטנדרטי הצמוד לקיר, בגוון לבן ובגודל אחיד, הרי שכיום ניתן למצוא מגוון גדול של אמבטיות הנבדלות זו מזו בחומרים שמהם הן עשויות, באופן התקנתן, גודלן, צורתן, מיקומן וכמובן עלותן. כך למשל, בימינו אין הכרח להצמיד את האמבטיה לקיר, והיא יכולה להיות מוצבת בכל מקום בחדר לרבות במרכזו.

כמו כן, אמבטיות קיימות בשלל צורות ומידות – לרבות אמבטיות עגולות, מרובעות, חצי פינתיות, אובליות, א-סימטריות, אמבטיות ישיבה קטנות או זוגיות גדולות.

התקנת האמבטיה – סוגי האמבטיות נבדלים גם באופן התקנתם: הגישה הקלאסית היא קיבוע לרצפה ובניית חיפוי קרמיקה סביב. ניתן גם להתקין אמבטיות המוגבהות על במה, או מנגד כאלו השקועות ברצפתו של החדר באופן מלא או חלקי.

כמו כן, ניתן להציב את האמבטיה על גבי רגליים מעוצבות, העשויות לרוב מאלומיניום או נירוסטה, שאינן נדרשות בתמיכה או חיפוי של קיר.

סוגים שונים של חומרים וגוונים

את האמבטיות ניתן לחלק גם על פי חומרים וגוונים. ניתן להתאים את הגוון לעיצוב החדר ולצבעים השולטים בו.

החומרים הדומיננטיים ביותר כיום הם:

אמבטיות אקריליות

עשויות מחומרים פלסטיים בשיטת ואקום מיוחדת, שבמהלכה פלטה פלסטית מעוצבת לצורת אמבט באמצעות חום ומצופה בחלקה התחתון בפיברגלאס. אמבטיות מחומר זה הפכו בשנים האחרונות למבוקשות ונפוצות, עקב עמידותן לאורך זמן ובגלל שאינן מחלידות.

אמבטיות יצוקות

סוג אמבטיה ישן העשוי מברזל יצוק מצופה אמייל. החיסרון העיקרי של אמבטיות אלו הוא היותן רגישות לחומצות, דבר השוחק את האמייל והופך עם הזמן את הציפוי למחוספס ולא נעים.

אמבטיות פח

אמבטיות קלות משקל העשויות מפח דק בעובי של מילימטר אחד, ובדומה לאמבטיות יצוקות הן מצופות בשכבה של אמייל.

 

מחירי אמבטיות

המחירים משתנים בהתאם לסוג מוצר הרחצה, איכותו, גודלו ומורכבות התקנתו. בין היתר, אמבטיית פח לרוב זולה יותר מאמבטיה אקרילית ואילו אמבטיות יצוקות הן היקרות ביותר, עלות המוצר משתנה גם בהתאם לעובי חומריו ובהתאם למוניטין של החברה היצרנית.

כמו כן, אמבטיה בגודל סטנדרטי תהיה יותר זולה ממוצר בגודל ובצורה מיוחדת, ובנוסף גם אופן ההתקנה ועבודות תשתית וגימור נוספות משפיעות באופן מהותי על העלות הכוללת.

שיפוץ חדר האמבטיה – כמה זה עולה לנו?

הגרסה ה"סטנדרטית" – 20-15 אלף שקל

שיפוץ כללי של חדר האמבטיה, שיכלול החלפת כל הכלים הסניטרים, הריצוף והקרמיקות ויעניק מראה וסגנון חדשים לחלוטין לחדר הרחצה יגיע לסכום של 20-15 אלף שקל בממוצע:

  • חידוש אסלה: החלפת האסלה לחדשה, תלויה או עומדת – 1,500-700 שקל
  • חידוש מקלחון או אמבטיה – 2,000-1,000 שקל
  • חידוש כיור: כיור משולב עם רהיט סטנדרטי – 2,500-1,500 שקל
  • חידוש ברז: החלפה של ברז שגם יעצב את החדר ויעניק לו סגנון – 900-400 שקל
  • חידוש ראש טוש וברז למקלחת – 700-200 שקל
  • רצפה: חיפוי הרצפה באריחים צבעוניים ויפים – כ- 350 שקל למ"ר כולל עבודה, סך הכול כ- 1,750 שקל (תלוי בגודל החדר)
  • חיפוי קירות – רצוי לחפות באריחים אזורים מסוימים בתוך המקלחון או האמבטיה ומעט מעל הכיור, או את קירות החדר עד גובה של 110 ס"מ מהרצפה – מחיר מוערך: 250-150 שקל למ"ר כולל עבודה, סך הכול 2,000-1,500 שקל, כתלות בכמות.
  • ציפוי קירות בטיח אקרילי – מחיר מוערך: 350 שקל למ"ר לחומר כולל עבודה, כ-4,000 שקל סך הכול.
  • חשמל ותאורה – הוספת גופי תאורה בתקרה ובמרכז החדר והוספת שקע מוגן מים באזור הכיור –כ- 1,800 שקל
  • אביזרים ודקורציה – כ-800 שקל
  • החלפת הדלת והמשקוף – כ- 2,000-1,200 שקל

מוכנים להשתגע?

שיפוץ נרחב – 30,000 ומעלה

מסגרת תקציבית גמישה תאפשר לכם תכנון מחדש של חדר הרחצה. תוכלו לבחור בשיפוץ שכולל החלפת כל תשתיות האינסטלציה ואף שבירת קירות.

בנוסף לשינויים במסגרת השיפוץ הקודמת יתווספו:

  • החלפת כל תשתיות האינסטלציה, כולל עבודות איטום – 8,000-5,000 שקל
  • ריהוט – תכנון ריהוט שישלב מקום להסתרת אביזרים קבועים שלא צריכים להיות גלויים לעין, ארון או מגירה לכביסה מלוכלכת ושידה או ארון לאחסון בגדים להחלפה ומגבות. בנוסף, מומלץ לתכנן משטח כיור גדול ותאורה מתאימה – 15,000-8,000 שקל לרהיט מותאם אצל נגר, כולל משטח שיש, כיור וברז.
  • החלפת חלון – במקרה שקיימת חציצה בין האמבטיה הראשית למרפסת השירות, אפשר לבטל את החציצה ופשוט לסגור את מכונת הכביסה בתוך ארון, אקוסטית וויזואלית. כך מגדילים את חדר הרחצה ומרוויחים חלון עם אור ישיר – 6,000-2,000 שקל, בהתאם לסוג וגודל החלון והפרופיל.

חייבים להצטמצם?

"מתיחת פנים" – עד 3,000 שקל

אם הפרוטה אינה מצויה בכיסכם ובכל זאת חשקה נפשכם בשדרוג חדר האמבטיה שלכם, ניתן  להסתפק בטיפול קוסמטי בשיטת "עשה זאת בעצמך". העלויות נמוכות, אבל המראה והאופי של החלל ישתפרו משמעותית. האופציה הזו מתאימה לחדר רחצה מתפקד שזקוק לרענון, או לאלו ששוכרים דירה ורוצים לחדש, בלי להיכנס להוצאות גדולות מדי.

  • מדבקות לאריחי הקרמיקה – קיים מגוון גדול של מדבקות עמידות שיעשו פלאים למראה של כל חדר רחצה – 30-8 שקלים למדבקה בגודל 20*20 ס"מ
  • מראה: ראי עם מסגרת לתלייה מעל הכיור – 250-100 שקל
  • ארון לכיור – אם קיים ארון מתחת הכיור, ניתן לשייף ולצבוע אותו ולהחליף ידיות. מחיר מוערך: 200 שקל

אם אין ארון, ניתן לקנות רהיט נפרד מחנויות רהיטים או ארון במראה מיושן משווקי יד שנייה.

מחיר מוערך: 1,500 שקל

  • החלפת גוף תאורה – 300-150 שקל
  • צביעת הדלת והחלפת הידיות – 150 שקל לצבע וידיות
  • כיסוי חלון כהה או ישן בווילון או צלון, לתוצאה לא פחות מעוצבת מחלון חדש – 200-100 שקל
  • תמונות על הקיר – ניתן לרכוש מסגרות בעלות של עשרות שקלים בודדים ולמסגר בהן תמונות צבעוניות מהאלבום הפרטי, ממגזינים ואפילו מאתרים להורדה חינמית של תמונות – כ-50 שקל
  • אביזרים: וילון אמבטיה, מתקן לנייר טואלט, פח אשפה, מעמד למברשות שיניים, מתלים, מכסי ביוב דקורטיביים ועוד שאר פריטים – יכולים ליצור עניין ולהוסיף סטייל – מחיר מוערך: 350 שקל

לכתבות נוספות בנושא:

כמה עולה שיפוץ?