תוכן ממומן    

שלוש שיטות זהב לחסכון כלכלי ב-2021

FREEPIK

אם בכל שנה אנשים מחפשים איך לחסוך כסף ואיך להתנהל נכון כלכלית, על אחת כמה וכמה ב-2021, שמגיעה אחרי שנה של קשיים כלכליים לרבים מהישראלים, ירידה בהכנסות, הפסדים, פיטורים, סגירת עסקים ועוד מגוון תופעות לוואי שהתרחשו בעקבות הקורונה. אז איך יוצאים מזה ומתחילים את השנה החדשה עם חיסכון כלכלי? קבלו מספר שיטות שיעזרו לכם השנה להוזיל עלויות ולחסוך בהוצאות.

זול עולה ביוקר

החלטתם לרכוש רכב חדש ואתם מחפשים את המחיר הכי נמוך שתוכלו למצוא? זכרו שלא תמיד זה משתלם ולעיתים המחיר הזול ביותר עלול לעלות לכם ביוקר. כך למשל, ייתכן מקרה בו תקנו רכב זול בכמה אלפי שקלים בלבד, אך תמצאו את עצמכם מבלים איתו במוסך פעמים רבות ומוציאים הרבה כסף על חלקי חילוף ותיקונים, ואם הרכב ישן ייתכן שגם מחיר ביטוח הרכב יהיה יקר מהממוצע. מקרה דומה נוסף הוא כאשר אתם מחליטים שאתם מסתפקים בביטוח חובה בלבד ולא מוכנים להוציא מעבר לזה כסף על ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף. זכרו שבנקודה הנוכחית אתם אומנם חוסכים כסף, אך בטווח הארוך ייתכן שזה יעלה לכם ביוקר, כיוון שביטוח חובה הוא הביטוח הבסיסי והמינימלי ביותר והוא נועד לכסות רק פגיעות גוף שנגרמו בעקבות תאונה לבעל הרכב, לנוסעים ברכבו ולהולכי רגל, אך ביטוח זה אינו מכסה מקרים של גניבות, נזקי טבע, שריפה או גרימת נזק לצד שלישי ולרכוש, כך שאם למשל נקלעתם לתאונה ופגעתם ברכבו של אדם אחר, אתם עלולים למצוא את עצמכם תחת הוצאות כספיות גדולות של עשרות ואף מאות אלפי שקלים וללא כל כיסוי מחברת הביטוח שלכם.

התאימו לעצמכם את ביטוח הרכב הנכון

לא כל ביטוח מתאים לכולם. ביטוח הרכב הכי משתלם עבור נהג אחד לא יהיה בהכרח משתלם עבור מבוטח אחר, על כן הקפידו לבחור את הביטוח שמתאים לכם, לרכב שלכם ולצרכים שלכם, על מנת שלא תשלמו סתם על דברים שאין לכם צורך בהם, מצד אחד, אך גם תהיו מוגנים מפני פגיעות ונזקים, מצד שני.

כך למשל, אם אתם בעלים של רכב שנחשב לפופולרי בקרב גנבים, עדיף יהיה לכם לעשות ביטוח מקיף שמכסה גניבות ולא להסתפק בביטוח חובה או צד ג'. לעומת זאת, אם יש לכם רכב ישן עם שווי נמוך, ייתכן שלא ישתלם לכם לשלם יותר ולעשות ביטוח מקיף, אלא עדיף שתעשו רק ביטוח חובה או תוסיפו גם ביטוח צד ג'. אם אתם נוסעים מעט מאוד ברכב, בעיקר בתקופות של בידוד, סגר, חל"ת ועבודה מהבית, בדקו איזו חברה מציעה ביטוח שמחירו נקבע לפי קילומטראז' או איזו חברה מציעה הנחה במחיר הפוליסה עבור מי שנוסע מעט. אם יש לכם בבית נהג צעיר שנמצא כל השבוע בצבא וחוזר הביתה לנהוג ברכב רק אחת לשבוע-שבועיים, ייתכן שעדיף לכם לא לכלול אותו בביטוח הרכב אלא רק להוסיף עבורו ביטוח לימים ספציפיים בעת הצורך, כיוון שנהג צעיר ונהג חדש עשוי לייקר את עלות הביטוח באופן משמעותי ולהעלות את סכום ההשתתפות העצמית.

עשו סקר שוק

יש לכם כבר ביטוח רכב והגיע הזמן לחדש אותו? קניתם רכב חדש ואתם צריכים לעשות לו ביטוח? עשו סקר שוק וגלו מהן האופציות העומדות לרשותכם. אל תמהרו לפעול אוטומטית ולחדש את הביטוח באותה חברה שהייתם בה השנה או לבחור ביטוח בחברה מסוימת רק כי השם שלה מוכר לכם מהפרסומות בטלוויזיה. אם תעמיקו מעט יותר בבחירת הביטוח, תוכלו בסופו של דבר לחסוך מאות ואף אלפי שקלים בשנה על ביטוח הרכב.

באתר bestie.co.il תוכלו לעשות השוואת מחירים במחשבון ביטוח הרכב ולקבל הצעות מחיר ממגוון חברות הביטוח הקיימות בשוק, וכל שתצטרכו לעשות הוא למלא מספר נתונים עליכם ועל הרכב שלכם. לגבי כל הצעת מחיר שתוצג לכם, תוכלו לראות את מחירה, הרכבו של המחיר, שם חברת הביטוח וסוכנות הביטוח, שם מסלול הביטוח ומידע נוסף לגבי הביטוח עצמו כמו סכום ההשתתפות העצמית, האם כולל כיסוי שמשות, האם כלולים שירותי דרך ואם כן איזה, מה גובה גבול האחריות במקרה של נזק לצד ג', האם יש כיסוי להוצאות משפטיות, כיסוי לפגיעה בפגוש ועוד מגוון שירותים אפשריים שמציעות החברות השונות, כשחלקם בחינם וחלקם בתוספת תשלום, שמשתנה גם הוא מחברה לחברה.