שר האוצר משה כחלון שיקר – הוא כן שותה אספרסו עם קובי מימן!
חדשות    

שר האוצר משה כחלון שיקר – הוא כן שותה אספרסו עם קובי מימן!

כחלון - לא שותה קפה

משרד האוצר מפרסם היום הודעה רשמית בעקבות הפרסומים בתקשורת, ובה הוא מבהיר כי שר האוצר משה כחלון, הודיע כי בכוונתו להימנע מעיסוק בנושא משק הגז

למה שיקר כחלון?  שר האוצר אמר לפני הבחירות שאין לו קשר ועניין עם קובי מימן מבעלי ישראמקו וסוג של טייקון גז. כחלון אמר שהוא לא שותה קפה עם אף טייקון. נראה שהאמת אחרת לגמרי. היום מפרסם משרד האוצר  הודעה רשמית בעקבות הפרסומים בתקשורת, ובה הוא מבהיר כי שר האוצר משה כחלון, הודיע כי בכוונתו להימנע מעיסוק בנושא משק הגז. זאת, עקב חברותו עם קובי מימון – אחד מבעלי "תמר".

רגע אז הוא חבר של מימן? בסוף יסתבר שהוא גם מכיר היטב את יצחק תשובה, טייקון גז בולט עוד יותר ממימן. אחרי הכל תשובה מממן חלק מפעילותה של מכללת נתניה שכחלון קיבל ממנה שכר שוטף של 38 אלף שקל בחודש.  כחלון היה לפני התמודדותו בבחירות יו"ר המרכז לרפורמות ומנהיגות במכללה האקדמית נתניה. כחלון, נזכיר לקוראים,  השלים תואר במשפטים במכללה האקדמית נתניה, ולפני כארבע שנים בזמן שהיה שר התקשורת קיבל מהמכללה תואר של כבוד. בסוף שנת 2013 הקים את המרכז לרפורמות ומנהיגות. תשובה הוא מהתומכים הנדיבים של המכללה – אז יש היכרות או אין היכרות? לא ברור. מה שברור שכחלון כן מכיר את קובי מימון, לא סתם מכיר – הוא חבר שלו. אז למה כחלון לא אמר את האמת? אולי הוא רצה להשיג בוחרים, כאלו שניצוצות וקרבה לטייקונים לא עושה להם טוב. כחלון ניסה לשדר עממיות, פשטות, וניסה בכל מאודו להתרחק מהאנשים האלו. ככה זוכים במנדטים, אבל זו לא רמאות? זו לא הטעייה? זו לא הונאה? כחלון ציפינו ממך ליותר!

על כל פנים הנה ההודעה הבנלית והמבישה של משרד האוצר –  העמדה המשקית של שר האוצר לא השתנתה והשר תומך בפירוק מונופול הגז ופתיחת השוק לתחרות באופן המיטבי ביותר ורואה חשיבות רבה בהמשך פיתוח משק הגז. השר כחלון מאמין כי תחרות היא ידידתו הטובה ביותר של הצרכן.  על כן, נדרש טיפול בכל מונופול באשר הוא.

משרד האוצר מוסיף בהודעתו לתקשורת, כי מיד עם כניסתו לתפקיד הודיע שר האוצר הנכנס, משה כחלון, כי הוא גוזר על עצמו שלא לעסוק בנושא משק הגז מן הטעמים שיובאו להלן. נציין, כי גם בעבר נמנע השר כחלון לעסוק בכל נושא הקשור למשק האנרגיה ובכלל זה גם בוועדת ששינסקי. זאת עקב קרבתו האישית לנושא (יחסי חברות עם קובי מימון, שהינו אחד מראשי הקבוצות שלהן אחזקות בתחום).

משרד האוצר מבהיר כי שר האוצר כחלון הודיע לכל הגורמים הנוגעים בדבר, ובכללם גם ליועץ המשפטי של משרד האוצר, כי סמכויותיו כשר האוצר בתחום זה יועברו לראש הממשלה. בהמשך לאמור לעיל, בפגישה שנערכה בשבוע שעבר עם הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיוויד גילה, ציין בפניו שר האוצר כי לא יוכל לדון עימו בנושא זה.

שר האוצר סמוך ובטוח כי הגורמים המקצועיים מכל משרדי הממשלה ימשיכו להוביל את הצוות עד למציאת מתווה הולם ונכון לטובת הציבור בישראל.