חדשות    

תביעה נגזרת בשם קולנוע שביט על סך 13 מיליון שקל

צילום: גוגל

תביעה נגזרת הוגשה ב-2018 בשמה של חברת הקולנוע שביט בגבעתיים, על סך 13 מיליון שקל. הסכסוך הוא בין רז אהרוני, שותף-מנהל במשרד עורכי הדין זיסמן אהרוני גייר ושות', ליזם הנדל"ן שלמה גזית.

ב-2005 מצא גזית נכס ששימש את קולנוע שביט בגבעתיים. הנכס הוצע להשכרה, אך היזם רצה לקנותו ולהשביחו. עבור מימון העסקה פנה גזית למשרד עורכי הדין זיסמן אהרוני גייר ושות'. לפי העסקה המשרד יממן את רכישת הנכס וכאשר ירוויח הרווחים ישמשו להחזרת הכסף. עוד דובר כי הרווחים יחולקו בין משרד עורכי הדין לגזית. עם זאת, גובה שכר הטרחה ודמי הניהול של הנכס לא זכרו בהסכם.

השניים הקימו את חברת קולנוע שביט, ואף קנתה את הנכס בסכום של שישה מיליון שקל. מעריכים כי הנכס יותר מהכפיל את ערכו ושווה כיום עשרות מיליוני שקלים. 25% ממניות חברת קולנוע שביט מוחזקות על ידי גזית באמצעות חברת סוקרטס, ו-75% מהמניות נמצאות בבעלותו של עו"ד ארז אהרוני באמצעות חברות נשר בז והדסים ירוקים.

לטענת אהרוני, לא הוחזרה ההשקעה, לכן לגזית אין זכות להחזיק במניות חברת קולנוע שביט, או שצריך להקטין את אחזקותיו של גזית בנכס. עוד טען אהרוני כי גזית זכאי רק לדמי תיווך של 2% מגובה העסקה.

עם זאת עקב תביעת גזית קבעה השופטת כי ליזם הנדל"ן מגיעות 25% ממניות החברה. גזית הסביר כי אהרוני משך מהחברה שכר טרחה של כחצי מיליון שקל, ללא פירוט, ואף על פי שהצדדים סיכמו בעת הקמת החברה, ללא חוזה בכתב, כי שניהם ינהלו אותה במשותף, וכי כל אחד מהם יתרום למען קידום מטרות החברה ללא תמורה. בנוסף, גזית טען כי אהרוני גרם לכך שחברת נשר בז משכה מהחברה 2.73 מיליון שקל עבור דמי ניהול.

בכתב התשובה לבקשה לאישור התביעה הנגזרת, טען אהרוני כי שכר הטרחה לא שולם למשרד עורכי הדין, והדרישה לקבלת תשלום דמי הניהול ושכר הטרחה היא לגיטימית בגלל השירותים שניתנו על ידי המשרד לחברת קולנוע שביט – שתרמו להשבחתו של הנכס.

מהי תביעה נגזרת – לתבוע בשם החברה