חדשות קרנות נאמנות    

תעשיית קרנות הנאמנות רשמה פדיונות של כ-1.25 מיליארד ₪ בשבוע החולף

לפי נתוני מיטב דש, בשבוע החולף תעשיית קרנות הנאמנות רשמה פדיונות של כ-1.25 מיליארד ₪. הקרנות המסורתיות בפדיון ראשון מאז דצמבר 2014 בסך 170 מיליון ₪

מיטב דש מפרסמים סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות  מאת מיקי סבטליץ, מנהל קשרי יועצים. מהסקירה עולה כי בשבוע החולף: תעשיית קרנות הנאמנות רושמת פדיונות של כ-1.25 מיליארד ₪. הקרנות המסורתיות בפדיון ראשון מאז דצמבר 2014: 170 מ' ₪.

שבוע המסחר התאפיין במגמה מעורבת. מחד, מדדי המניות סיכמו את השבוע בעליות שערים, ומנגד נרשמו מימושים במדדי אגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות. בעקבות המימושים במרבית אפיקי ההשקעה מתחילת החודש, המשקיעים עברו לשבת על ה"גדר" וחלקם אף החלו לממש אחזקות, מה שהתבטא בפדיונות. מתחילת החודש הקרנות המסורתיות איבדו כ-110 מיליון ₪, המתחלקים לפדיונות של כ-340 מיליון ₪  בקרנות המנוהלות, ומנגד – גיוסים של כ-230 מיליון ₪ בקרנות המחקות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

רוב הקרנות המסורתיות המגייסות ביותר באפריל הן קרנות אג"ח כללי עם חשיפה מנייתית

הקרנות המנייתיות סיכמו את השבוע עם גיוסים של כ-120 מיליון ₪. זאת, לעומת פדיונות של כ-10 מיליון ₪ בשבוע הקודם. הקרנות המחקות על מדדי המניות בארץ ובחו"ל רשמו השבוע גיוסים של כ-70 מיליון ₪ המתחלקים שווה בשווה בין קרנות מניות בארץ לבין קרנות מניות בחו"ל, אל מול גיוסים של כ-50 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', רשמו השבוע גיוסים של כ-60 מיליון ₪ – צניחה של כ-80% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם.

אגרות החוב הממשלתיות רושמות השבוע ירידות שערים: מדד ממשלתי כללי רשם השבוע מימוש שערים של 0.8% בהובלת השחרים לטווח ארוך שצנחו ב-1.5% על רקע הירידות שנרשמו באג"ח ממשלת ארה"ב וגרמניה . עקב הירידות החדות, קרנות אג"ח מדינה רשמו השבוע פדיונות של כ-150 מיליון ₪, זאת לעומת גיוסים של כ-10 מיליון ₪ בשבוע הקודם.

מיטב דש מורידים את תחזית האינפלציה השנתית ל-1.1%

אגרות החוב הקונצרניות נסחרו השבוע במגמה שלילית – מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו ירידות שערים של עד כ-0.25%. מנגד, מדד קונצרני כללי עלה ב-0.1%. בעקבות המשך הירידות באפיק, קרנות אג"ח קונצרני רשמו פדיונות של כ-70 מיליון ₪ – קצב פדיונות זהה לקצב בשבוע הקודם.

באפיק השקלי: הקרנות הכספיות רשמו השבוע פדיונות של כ-610 מיליון ₪. בהמשך לכך, פדיונות של כ-180 מיליון ₪ נרשמו השבוע בקרנות השקליות – ירידה של 20% בקצב הפדיונות הממוצע לעומת השבוע הקודם.

קרנות אג"ח חו"ל רשמו השבוע ירידה של כ-25% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם, זאת לאחר שגייסו כ-60 מיליון ₪.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-14.05.15 כ-260.1 מיליארד שקל. הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-225.6 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-34.5 מיליארד ₪.