שוק ההון    

אבגול בדוח טוב ברבעון הראשון – גידלשל 10% בהכנסות, רווח של 4.7 מיליון דולר

אבגול, שחקנית גדולה בתחום ייצור ושיווק בדים לא ארוגים (Nonwoven) עבור חיתולים לילדים ולמבוגרים, מוצרי היגיינה נשית ומגבונים, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2019.

מנכ"ל החברה, שחר רחים:

אנו שמחים לדווח על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2019, בו נמשכה מגמת הצמיחה בכמות הנמכרת, עם גידול של 7.6% בהשוואה לרבעון הראשון של 2018, ועלייה של כ-10.4% בהכנסות ל-107.3 מיליון דולר. הגידול בכמות הנמכרת נבע מהגדלת כושר הייצור, מהפעלתם המלאה של הקווים החדשים ומהיעילות התפעולית המצוינת של יתר הקווים. העלייה במחירי המכירה הממוצעים בתקופה אשר עודכנו כלפי מעלה כתוצאה מעליית מדדי מחירי חומרי הגלם תרמה לכך שההכנסות גדלו אף מעבר לגידול הכמותי במכירות.

ברבעון הנוכחי הגדלנו את המכירות בכל האזורים הגיאוגרפיים בהם אנו פועלים, למעט באסיה שהושפעה ממגמות פוליטיות ומסחריות גלובליות, אשר השפיעו בין היתר גם על שוק היגיינה. עקב צמיחה נמוכה יותר מהצפוי באסיה, קיים בשוק זה עודף היצע אשר מגביר את התחרות ויוצר השפעה הן על הורדת מחירים והן על ירידה בביקושים, שגרמו לכך שלא הפעלנו את הקוים באופן מלא במהלך הרבעון. החברה פועלת נמרצות לשיפור המצב באזור זה.

בהתייחס לתפעול, היקף הייצור ברבעון הראשון של 2019 עלה בכ-9.4% בהשוואה לרבעון הראשון של 2018. היקף הייצור והמכירות בהודו, דימונה וארה"ב תומך בצמיחה הקיימת בשווקים אלו, לצד המשך מגמת ההתייעלות במפעלים אלו.

במהלך התקופה הנוכחית חלה עליה ב"מרווח מדדי מחירי חומרי הגלם, נטו", (הפער בין מחיר המדד בעת קביעת מחירי המכירה לבין מחיר המדד בעת רכישת חומרי הגלם) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בהמשך למגמת ירידת מחירי חומרי הגלם, נרשם רווח של כ- 4.7 מיליון דולר במרווח מדדי חומרי הגלם, נטו, לעומת תקופה מקבילה אשתקד, בה ההשפעה הייתה שלילית בסך של כ-2.8 מיליון דולר (בסה"כ השפעה חיובית של כ-7.5 מיליון דולר בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד).

במהלך הרבעון הראשון של שנת 2019 המשיכה מגמת הירידה במדדי מחירי חומרי הגלם שהחלה באוקטובר 2018. למועד פרסום דוח זה, הירידה במדדי מחירי חו"ג של החברה נפסקה ואף נראתה עליה מתונה בחלק מהשווקים. במידה ולא יחול שינוי מהותי במגמה כאמור, צפויה להיות השפעה חיובית מתונה, על תוצאות החברה ברבעון השני של שנת 2019.

ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2019 נאמד בכ-16.9 מיליון דולר, לעומת EBITDA של 10.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018. בנטרול השינוי במחיר חומר הגלם, הן במחירי הרכישה והן בהתאמות מחיר המכירה, ה-Underlying EBITDA ברבעון הראשון של 2019 נאמד בכ-12.2 מיליון דולר, בהשוואה ל- Underlying EBITDA של כ-13.3 מיליון דולר ברבעון ראשון של 2018.

 

הקיטון ב-Underlying EBITDA נבע בעיקר מהוצאות חד פעמיות שנרשמו, מרביתן בגין מענקי שימור, בהיקף של 0.9 מיליון דולר. בנטרול השפעות המדדים כאמור לעיל וההוצאה החד פעמית כאמור, הסתכם ה – EBITDA הבסיסי ברבעון הראשון של שנת 2019  בכ-13.1 מיליון דולר בהשוואה ל – 13.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון הראשון של 2019 נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בהיקף של 12.1 מיליון דולר. התזרים השלילי נובע מקיטון משמעותי בהיקף הפקטורינג בהשוואה ל-2018, וזאת על רקע הגעה לתפוקה מלאה של קווי הייצור החדשים שלנו, אשר מקטינים את הצורך של החברה בביצוע פקטורינג. במהלך הרבעון הנוכחי הקטינה החברה את הNon recourse  פקטורינג בכ- 22 מיליון דולר ואילו בתקופה המקבילה אשתקד גדלו יתרות הפקטורינג כאמור בכ-26 מיליון דולר.

בניטרול השפעת קיטון הפקטורקינג, כאמור, תזרים המזומנים השוטף של החברה ברבעון הראשון של 2019 היה חיובי, בהיקף של כ-10 מיליון דולר.

דגשים מרכזיים נוספים:

 

הוצאות מימון נטו ברבעון הראשון של 2019 הסתכמו ב-6.1 מיליון דולר בהשוואה ל-3.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018. הוצאות המימון בתקופה כללו הוצאות מהפרשי שער חליפין שהסתכמו ל-1.9 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות בגין הפרשים בשער חליפין של 0.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. השינויים בהפרשי שער החליפין ברבעון הראשון של 2019 ובתקופה המקבילה מיוחסים בעיקר לשערוך ההתחייבות בגין מחצית מאג"ח סדרה ג' אשר לא גודרה כנגד הדולר, מטבע הפעילות של החברה. לשערוך זה ולהשפעה הנלווית בהוצאות המס אין השפעה על תזרים המזומנים של החברה.

הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2019 הסתכם ב-4 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 0.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. עיקר הגידול ברווח הנקי נובע מגידול ברווח הגולמי וברווח התפעולי המצוין לעיל, אשר קוזז חלקית על ידי הגידול בהוצאות מימון ובהוצאות מס