שוק ההון    

אבן קיסר רושמת שיפור ברווחיות; הרווח למניה מעל תחזית האנליסטים

אבן קיסר פירסמה את תוצאות הרבעון השני של 2018. החברה מותירה ללא שינוי את התחזית לשנת 2018  ל-EBITDA מתואמת, אשר צפויה להיות בין 74 ל- 82 מיליון דולר. בחברה מצפים כי לשינוי בשערי החליפין יהיה השפעה שלילית בהיקף של כ- 10 מיליון דולר על המכירות ולפיכך צופה כעת כי הכנסותיה בשנת 2018 יתכנסו לכיוון חלקה האמצעי-נמוך של תחזית ההכנסות השנתית של 590 -610  מיליון דולר שניתנה בעבר.

מניות החברה הנסחרות בנסדא"ק רושמות עלייה של כ-1.7% במסחר הטרום פתיחה.

הרווח הנקי של החברה הסתכם ב- 11.0 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, בהשוואה ל- 14.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המדולל למניה הסתכם ברבעון השני ב- 32 סנט, מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על 25 סנט ובהשוואה לרווח מדולל למניה של 42 סנט ביחס ברבעון המקביל אשתקד.

החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד בסך 15 סנט למניה.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-149.2 מיליון דולר, בדומה להכנסות של 148.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. על בסיס שערי חליפין קבועים, הכנסות החברה ברבעון השני ירדו ב- 1.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, לדבריע החברה שיפור במכירות בקנדה, אירופה ושאר העולם התקזז בעקבות ביצועים מתונים יותר בארה"ב ובישראל. ציפיות האנליסטים עמדו על הכנסות של כ-152.3 מיליון דולר.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני עמד על 32.4% לעומת 34.9% ברבעון המקביל אשתקד. את הירידה בשיעור הרווח הגולמי מסבירים בקיסר בעיקר במורכבות גבוהה יותר במוצרים ואתגרי ייצור בישראל, אי יעילות הקשורה למלאים ולוגיסטיקה ועלייה במחירי חומרי גלם.  גורמים אלה, לטענת קיסר, קוזזו בחלקם על-ידי שיפור משמעותי בביצועים במפעל החברה בארה"ב. הרווח הגולמי גדל בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2018, בעיקר כתוצאה מהיקפי מכירות גבוהים יותר ועליה במחירי מכירה ממוצעים, שיפור בייצור בישראל ובארה"ב וצמצום אי היעילות בנוגע למלאים ולוגיסטיקה.

ההוצאות התפעוליות ברבעון השני של 2018 הסתכמו ב-35.1 מיליון דולר שהיוו 23.5% מסך ההכנסות, זאת בהשוואה להוצאות תפעוליות בסך-32.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, שהיוו 21.9% מההכנסות. בנטרול הוצאות הקשורות להסכמי פשרה והפסד מותנה, גדלו ההוצאות התפעוליות ל- 21.7% מההכנסות, לעומת 20.9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל גידול בהוצאות השיווק והמכירות, בנוסף להוצאות חד-פעמיות בסך של כ- 1.2 מיליון דולר הקשורות בעיקר להעתקת מיקום מטה החברה בארה"ב.

הרווח התפעולי ברבעון השני של 2018 הסתכם ב-13.3 מיליון דולר,  שיעור של 8.9% מההכנסות, בהשוואה ל-19.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, שהיווה 13.0% מההכנסות.

ה-EBITDA המתואמת, שאינה כוללת עלות תגמול מבוסס מניות, הוצאות בגין הסכמי פשרה והפסד מותנה והוצאות חד פעמיות, הסתכמה ב- 24.6 מיליון דולר ברבעון השני המהווה שיעור של 16.5% מההכנסות. זאת, בהשוואה ל-EBITDA מתואמת של 29.6 מיליון דולר, שיעור של 19.9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

יעיר אורבוך, המנכ"ל הזמני של אבן קיסר, התייחס לתוצאות הרבעון השני של 2018: "תוצאות הרבעון השני מעידות על שיפור תפעולי ניכר בהשוואה לביצועי החברה ברבעון הראשון של השנה, הבא לידי ביטוי בגידול משמעותי ברווחיות הגולמית. במקביל, עלינו לממש בצורה טובה יותר את ההזדמנות המשמעותית בשוק משטחי הקוורץ, במיוחד בצפון אמריקה, ולהמשיך לשפר את ביצועינו. במחצית השנייה של שנת 2018, אנו נוקטים צעדים למינוף הפלטפורמה הגלובאלית שלנו, המותג החזק, המוצרים החדשניים והאיתנות הפיננסית במטרה להניב תשואות גבוהות יותר. בעוד שאתגרי הייצור בישראל, העלייה במחירי חומרי הגלם והתנודתיות בשערי החליפין צפויים להמשיך להוות אתגרים לחברה, אנו משפרים את פעילות הייצור שלנו ואת מערך המכירה וההפצה בארה"ב בכדי למצב את החברה להמשך שיפור בשנת 2019".