תוכן ממומן    

אבני הדרך המשמעותיות בייעוץ הארגוני

CANAVA

ייעוץ ארגוני הינו צורך שקיים בקרב מנעד בתי עסק, חברות, ארגונים ומוסדות שמתפקדים בעידן שלנו. גם בעבר היה צורך בייעוץ מהסוג הזה אולם, לא הייתה לכך מודעות מספקת, עם התקדמות המודרניזציה והמהפכה התעשייתית הובנה חשיבותם של בחינת שיפור התהליכים וההתייעלות הארגונית של כל עסק. לרוב, מגיעים הארגונים או המנהלים לתהליך ייעוץ ארגוני מתוך "משבר" ומתוך הרגשה כי "הגיעו מים עד נפש". במקרים אחרים הייעוץ יגיע מתוך אילוצים, ואז חלק מתהליך הייעוץ יתמקד בהבנה עד כמה הוא למעשה נחוץ. במאמר זה נפרט אודות כל אבני הדרך המשמעותיות בייעוץ ארגוני.

שקיפות רווחים ותפוקות – אחד הגורמים העיקריים בתהליך הייעוץ הינו הצגת הרווחיות והתפוקה של התהליך. לא תמיד התפוקה תהייה מידית, אולם הבנה מוקדמת של התפוקה ושל היעילות בתהליך לטווח הרחוק, יכולה להגביר את המוטיבציה ואת כל שיתופי הפעולה הנדרשים.

עבודה בשיתוף פעולה מלא עם הלקוחות – מנהלים רבים יחששו, שמא הכנסת יועץ ארגוני לעסק יכול לגרום לאי שליטה ואחיזה בין צוות העובדים, ולפגיעה באפשרות להתאים את הנושאים שיועלו על ידם בתהליך של הייעוץ. אי לכך, אחד הכללים החשובים של הייעוץ הארגוני הינו פעולה תוך כדי שיתוף פעולה ועדכון רציף של הלקוח על כל התהליך, התוצרים והתנופה לפעולה.

יישום הפעולות – בסוף האבחון ההתחלתי, מלבד יצירת מסמך עקרונות, יש חשיבות להצליח ליישם את המסקנות בשטח עצמו, בין העובדים ולהנחיל אותם כחלק מהחזון החדש של החברה. ההטמעה אמורה להתבצע הן ע"י היועץ וגם על כל הצוות הניהולי, בעוד שהחלק החשוב של פעולת היועץ יהיה סיוע בהסקת מסקנות לתוכנית שהיא מיושמת.

לוח GANT – לוח זה הינו תרשים פעולות שמסייע בקירוב המסקנות למטרת יישומן בשטח עצמו. לוחות הזמנים שייבנו במסגרת לוח GANT הם התחלה ראשונה ביצירת מחויבות לכל התהליך והבנה של " לאן מועדות פנינו".

בקרת איכות – בקרת האיכות תתבצע בשני אופנים משמעותיים, לאורך הייעוץ כדי לוודא מה ההתקדמות, ובסיום התהליך כדי לבחון איזה תפוקה התקבלה עד כה. חלק מאותן גישות יציעו גם עוד בקרה אחרי כמה חודשים מסיום הייעוץ זאת כדי לבחון עד כמה יושמו כל אותן מסקנות ואיך הן נטמעו בשגרת היום של העסק.

נסכם כי ייעוץ ארגוני מספק זיהוי של כמה נקודות חולשה חשובות של העסק, זאת לצד שיתוף פעולה מלא עם על מנהלי העסק שמכירים את אותן נקודות, אולם בגלל מכלול העבודה לא מצליחים להתפנות לפתרון אותם. אבחון ותחקור מעמיק ומקצועי של העסק יסייע באיתור תשובות ומתן דרכי פעולה לכל צוות העובדים, למנהלים וכך יוצרים למעשה מחויבות ושותפות לדרך החדשה מצד כולם.

היה וגם אתם מחפשים שירותי ייעוץ ארגוני למנהלים, לעובדים ובכלל, יש לבחור חברה בעלת וותק וניסיון בתחום, חברה שמגיעה עם שובל של ניסיון מלקוחות דומים שהובילה אותם לתוצאות מעולות. חברת MINDED מספקת שירותי ייעוץ ארגוני שיסייע לכם לצלוח את כל אותן המטרות והיעדים אליהם אתם שואפים להגיע.