פיקדונות מובנים    

אוצר החייל בפיקדון מובנה על מדד מניות מובילות

בנק אוצר החייל, מקבוצת הבנק הבינלאומי,  מציע ללקוחותיו  פיקדון מובנה שקלי (סטרקצ'ר) שבו ההשקעה בשקלים מובטחת (קרן מובטחת), ויש סיכוי לאפסייד על פי מדד החברות הרב לאומיות  DJGT –  DOW JONES GLOBAL TITANS 50 INDEX, מדד המבטא את 50 החברות הגדולות. האפסייד/ מענק יינתן בהתאם לעלייה הממוצעת הרבעונית, בשלוש השנים הקרובות.

 נכס הבסיס בפיקדון המובנה : מדד הטיטאנים הבינלאומיים של דאו ג'ונס, הינו מדד המשוקלל על  פי שווי שוק של 50 החברות הרב לאומיות הגדולות ביותר, ארגוני ענק בינלאומיים. המדד מאפשר פיזור גיאוגרפי ופיזור על פני תעשיות. הוא פותח כדי לתת מענה להאצת תהליך הגלובליזציה של השווקים והוא מודד את ביצועיהן של 50 מניות, אשר נבחרו בהתאם לקריטריונים (מתודולוגיה) של חברת דאו ג' ונס כמו שווי שוק מתואם החופשי למסחר, פדיון והכנסה נקייה. המדד כולל מניות של חברות המפוזרות במדינות רבות בעולם, כאשר בולט מספרן הגדול של חברות מארה"ב.

במסגרת הפיקדון המובנה יוגדרו שער יסודי – שער הסגירה של המדד בגין יום 17.8.12; מועדי מדידה – נקבעו למדד 12 מועדי מדידה בתדירות רבעונית, החל מהתאריך 19.11.12 ועד התאריך 17.8.15 (פירוט מלא של מועדי המדידה ניתן יהיה לקבל מיועצי ההשקעות של הבנק). השער הקובע –  למדד יחושב ממוצע חשבוני של שערי הסגירה, בגין כל מועדי המדידה  (כלומר, המנה המתקבלת מחלוקת סכום שערי הסגירה ב-12). שיעור שינוי המדד: יחושב כשיעור השינוי בין השער הקובע לבין השער היסודי.

ומתי מקבלים את המענק ? –  במידה ושיעור שינוי המדד כפי שפורט לעיל הינו חיובי (גבוה מאפס)  הלקוח מזוכה במענק בשיעור של 70% משיעור השינוי. במידה ושיעור שינוי המדד כפי שפורט לעיל הינו שלילי (נמוך מאפס)  ייפרע הפיקדון בתום 37 חודשים ללא מענק.

יש לשים לב – הפיקדון מופקד ל-37 חודשים ואילו המענק מחושב על פני 36 חודשים. הפיקדון פתוח למשקיעים עד 16 באוגוסט 2012.  סכום המענק יהיה צמוד לשער היציג של הדולר, ולכן, במידה ושער הדולר ביום 17.8.15 יהא גבוה משער הדולר ביום 17.8.12, סכום המענק יגדל בהתאם. במידה ושער הדולר ביום 17.8.15 יהא נמוך משער הדולר ביום 17.8.12, סכום המענק יפחת בהתאם.

לא תהיה קיימת אפשרות למשוך את הפיקדון לפני סוף התקופה. סכום המינימום להפקדה – 10 אלף שקל, סכום המקסימום – 50 אלף שקל.

הפיקדון אינו  נושא ריבית (מעבר לאפשרות לקבל מענק), ויש לברר לפני השקעה את המיסוי הספציפי של הלקוח (עקרונית – שיעור המס הריאלי הוא 25%, אבל לכל משקיע יכול להיות שיעור מס רלבנטי שונה).