שוק ההון    

אזורים – הרווח הנקי זינק ל-31 מיליון שקל

אזורים רושמת ברבעון השלישי גידול משמעותי ברווח הנקי מ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-31 מיליון שקל.

מאזורים נמסר כי  גיוון מקורות הפעילות של אזורים לתחומי הנדל"ן המניב והדיור להשכרה החל להניב רווחיות ברבעון הנוכחי. במהלך הרבעון רשמה אזורים הכנסה בסך של 38 מיליון שקל מעליית שווי של נכסים: וזאת בעיקר בשל השלמת הקמת בניין המשרדים בפרויקט הרצליה הילס וסיום הקמתו ואכלוסו של פרויקט הדיור להשכרה באשדוד. עם ההבשלה של פרויקטים אלה הם צפויים להניב לחברה רווחים תזרימיים.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-61 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 41 מיליון שקל אשתקד, נתון המשקף זינוק של כ-47%.

הכנסות החברה עלו לכ-222 מיליון שקל לעומת כ-175 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, נתון המשקף עליה של 27%.

מאזורים נמסר כי במהלך שלושת הרבעונים של השנה מכרה החברה 253 יח"ד בהיקף כולל של 529 מיליון שקל, לעומת 331 יח"ד בתקופה המקבילה אשתקד בהיקף של כ-653 מיליון שקל. המחיר הממוצע (לא כולל מע"מ) של יח"ד שמכרה החברה בתקופת הדוח הסתכם בכ-2 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. החברה חוותה תרומה זניחה מצד פרויקטי מחיר למשתכן, עד לסיום תקופת הדו"ח הנוכחי החברה מכרה כ-40 יח"ד בפרויקט "מחיר למשתכן" במבשרת, עם זאת, בשנת 2019 החברה צפויה להתחיל לשווק שלושה פרויקטים של "מחיר למשתכן" בגליל ים, בראשון לציון ובשוהם בהיקף של מאות יח"ד, שישפיעו על תוצאות החברה בהמשך.

דרור נגל, מנכ"ל אזורים מסר: "החברה מבצעת בתקופה האחרונה צעדים חשובים להרחבת פעילותה העתידית ולהתאמה לתנאי השוק, לרבות גיוון תמהיל הפעילות לתחומים כגון התחדשות עירונית, נדל"ן מניב ודיור להשכרה לטווח ארוך. שוק הנדל"ן למגורים מושפע מצעדי הממשלה שיוצרים שינויים והסטות בביקושים, בו בזמן שהיזמים מצויים בחוסר ודאות מצד הרשויות וצנרת התכנון שבאזורים רבים אינה ערוכה לקידום פרוייקטי מחיר למשתכן, לאחר הכרזת הרוכשים הזוכים. ההתאמות שאזורים עושה בפעילותה, לרבות גיוון מקורות הפעילות ויצירת סינרגיה בין מקורות הפעילות השונים מאפשרים לנו לשמור על תוצאות חזקות ולהציג רבעון חיובי, עוד טרם ההשפעה המהותית של פעילותנו במסגרת מחיר למשתכן"

מחיר למשתכן בדוחות של אזורים; האם זה יהפוך למנוע הצמיחה של החברה?