תוכן ממומן    

אחוז המעבר במבחני הלשכה בלימודי שמאות מקרקעין – איזו מכללה מומלצת ללימודי שמאות מקרקעין?

קרדיט pixabay

מועצת שמאי מקרקעין בישראל נכון לשנת 2018 קיימים 1,894 שמאים מוסמכים, אך שליש מהם אינם עוסקים כלל במקצוע. אחת הסיבות למספר הנמוך הוא אחוז המעבר הנמוך במבחני הלשכה ללימודי שמאות מקרקעין. אחוז נמוך זה מושפע מהמסלול המורכב שעל השמאי לעבור שכולל 14 בחינות מהן 11 מוקדמות ועוד 3 בחינות מסמכות לצד סאטז וסיום לימודי שמאות המוכר ע"י המל"ג, עם זאת מכללת אפיק שפתחה את לימודי האונליין לפני מספר שנים, מנפצת את תקרת הזכוכית וציוני המעבר.

אחוז המעבר במבחני הלשכה ממשיך להיות נמוך

בכל שנה ניגשים מאות סטודנטים למבחני הלשכה על מנת לקבל את התואר הנכסף שמאי מקרקעין. רובם הגדול אינו עובר את הבחינה מכיוון שמדובר על חומר רב שיש לזכור בזמן קצר. כך למשל אחוז העוברים לשנת 2018 היה 35.7% בקרב הסטודנטים שעברו את בחינת מאי ואילו 26% בקרב הסטודנטים שעברו את בחינת יוני. מספרים נמוכים אלה משקפים את מצבם של הסטודנטים שלא ממש מצליחים לקלוט חומר רב בזמן קצר.

 

מדוע אחוז המעבר במבחני הלשכה ללימודי שמאות מקרקעין נמוך?

 

אחת הסיבות העיקריות לאחוזי מעבר נמוכים במבחני הלשכה כולל את הקושי לשלוט בתחומים רבים שנוגעים לתחום  הנדל"ן בזמן כה קצר. תחומים אלה כוללים מימון, מיסוי, תכנון, הנדסה, כלכלה ואורבניקה ודורשים ידע רב ומעמיק כולל יכולות גבוהות מאוד, מה שמצריך מהשמאי לעתיד אחריות גדולה וכבדת משקל שמצריכה שליטה מלאה בתחום תוך זמן קצר, לכן לא מעט סטודנטים אינם עוברים את אחוז המעבר ונכשלים במבחנים. על מנת לעבור את מבחני הלשכה ולעמוד בדרישות הגבוהות יש צורך בסיוע לתלמידים הכולל: תרגולים רבים לפני המבחנים חומרי לימוד מתאימים ומתומצתים, מבחני אמצע לאיתור הרמה של הסטודנט וכן ליווי לסטודנט במהלך הלימודים. עם הקפדה יתרה על נושאים אלו ניתן לעבור את מבחני שמאות מקרקעין בהצלחה ולקבל את הרישיון שאנו מחכים לו תקופה ארוכה כל אלה נמצאות בראש דגל מסלול לימודי שמאות מקרקעין במכללת אפיק 

המלצות מכללת אפיק לגרום לאחוזי מעבר גבוהים יותר?

על מנת לגרום לאחוזי מעבר גבוהים יותר במבחני הלשכה, יש צורך בכמה צעדים פשוטים שיעזרו להעלות את אחוז המעבר לגבוה יותר. ראשית, יש לתרגל עם הסטודנטים יותר זמן בטרם המבחנים עצמם את החומר הנלמד, להשתמש בחומרי לימוד מתאימים ומתומצתים שיעבירו את החומר בצורה הטובה ביותר, לתת ליווי לסטודנט לאורך הלימודים בנושאים שהוא מתקשה בהם על מנת שיהיה הכי מוכן שיש, וכן לחזור על הקורס ומבחני אמצע לאיתור רמתו. ככל שהסטודנט מתרגל יותר שעות ויותר תרגילים כך הוא מוכן יותר למבחן וכן יכול להעמיק בחומר הנלמד בטרם המבחן דבר המתאפשר בעיקר בזכות מסלול לימודי אונליין של מכללת אפיק המציעה מגוון מסלולי לימודי שמאות החל מלימודי שמאות רכב וכלה בלימודי שמאות רכוש.