שוק ההון    

איביי הכתה את תחזיות האנליסטים לרבעון

האנליסטים צפו לאיביי רווח נקי מתואם של 63 סנט למניה על הכנסות של 2.5 מיליאד דולר, והרווח היה 67 שקל סנט למניה על הכנסות של 2.6 מיליארד דולר

איביי, ענקית הסחר האלקטרוני, פרסמה לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון הראשון – והכתה את תחזיות הרווח של האנליסטים. המניה הגיבה בעלייה.

מהדוחות עולה כי החברה סגרה הרבעון רווח נקי של 520 מיליון דולר, המשקפים 57 סנט למניה, לעומת 408 מיליון דולר, 40 סנט למניה, ברבעון המקביל. גם ברווח המתואם חלה עלייה והסתכם ב-608 מיליון דולר, המשקפים 67 סנט למניה, לעומת 550 מיליון דולר, 53  סנט למניה, בשנה שעברה ההכנסות עלו בעלייה מתונה של 2% והסתכמו ב-2.6 מיליארד דולר. לעומת זאת, האנליסטים חזו רווח נקי מתואם של 63 סנט למניה על הכנסות  של 2.5 מיליארד דולר.

בשל כך העלתה איביי את את תחזיות הרווח וההכנסות ל-2019 כולה. החברה הכירזה על  צפי להכנסות של 10.8-11 מיליארד דולר, ורווח נקי של 2.6-3 דולרים למניה.

בתחילת השנה קרן ההשקעות האקטיביסטית אליוט (Elliott Management) רכשה 1.4 מיליארד דולר מניות של החברה – והיא מחזיקה עתה בנתח של מעל 4%. בהודעת הקרן נאמר: "ההשקעה המשמעותית הזו משקפת את הביטחון שלנו בהזדמנות הטמונה ב-eBay".

לפי התוכנית של הקרן, eBay תבצע ספין אוף של חברת StubHub שבבעלותה ושל נכסים נוספים – אליוט טוענת שהנכסים שבבעלות eBay "שווים באופן משמעותי יותר מהערך הניתן להם כרגע כאשר הם חלק מ- eBay. ונראה שהימרה על סוס נכון.

עוד הצהירה איביי בתחילת השנה: "ב-2019 המוקד שלנו יהיה על המשך שיפור בחוויית המשתמש, וזאת במקביל לניסיון לאתר הזדמנויות לצמיחה בטווח הארוך, בתחומי השיווק והתשלומים", אמר מנכ"ל החברה דווין ווניג (Devin Wenig). "אנו בטוחים בעוצמה של העסק שלנו ובהמשך הצמיחה, והדבר בא לידי ביטוי בהחלטה לחלק בפעם הראשונה דיבידנד ולהגדיל את תוכנית הרכישה העצמית שלנו", אמר עוד המנכ"ל.

חנות באמזון ובאיביי – איך עושים את זה? וסיכויים וסיכונים

החנויות המקוונות שיחסכו לכם כסף