חדשות    

איומים בסכסוך עבודה בעשות: "אלביט מנסה למכור את המפעל מאחורי גב העובדים"

רמי גואטה, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון

מעודכן ל-09/2021

ועד העובדים חשף באקראי כוונה למכור את החברה לגורם אחר והודיע על התנגדות נחרצת למהלך – ההסתדרות במרחב אשקלון מתייצבת לצד העובדים: דורשת מהנהלת החברה לעצור כל מהלך מתוכנן של מכירה ולהתמקד בפיתוח ושגשוג המפעל

רמי גואטה, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, מאיים השבוע בנקיטת צעדים ארגוניים נגד חברת אלביט, הבעלים של מפעל עשות אשקלון, לאור מידע שהתקבל על כוונה החברה למכור את עשות לגורם אחר, ללא ידיעת העובדים ובניגוד מוחלט לעמדתם.

גואטה שיגר מכתב חריף לאודי ורד, מנכ"ל אלביט יבשה ותע"ש, בו הביע תדהמה מהמהלך המתוכנן: "זה מכבר ביצעתם את רכישת עשות אשקלון במסגרת התע"ש, וכעת, לאחר זמן קצר, ולמרות התחייבויותיכם והבטחותיכם מעל כל במה כי תשקיעו ותפתחו את תע"ש ועשות, אתם פועלים במחשכים על מנת להיטיב עם אלביט באמצעות סיכום על מכירת עשות – וזאת בלי ליידע את ועד העובדים וההסתדרות".

גואטה הבהיר לורד כי כל ניסיון של הנהלת החברה להציג לעובדים הסכם מכירה מוגמר ייתקל בהתנגדות מוחלטת מצידם ומצד ההסתדרות.

"לצערי", כותב גואטה, "בחרתם בדרך של הסתרה מכוונת, אך אנו יודעים את כל הפרטים ומשכך נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, לרבות סכסוך עבודה שיוכרז בימים הקרובים, על כל המשתמע מכך".

עוד הוסיף גואטה: "מפעל עשות אשקלון מהווה עוגן מרכזי ועיקרי בעיר אשקלון וסביבותיה ובעל שם מקצועי בקנה מידה עולמי. זהו אינו גוף המועבר מיד ליד על מנת להשיא רווחים לבעלי המניות על גבם של העובדים". עשות הינו מפעל מצליח ורווחי, שכבר עבר תוכנית פרישה מרצון של עובדים, ואין כל סיבה להעמיד כעת את החברה למכירה ולסכן את עתיד העובדים. אנו למודי מאבקים ולא ניתן למהלך שכזה לעבור לסדר היום".

גואטה דורש מהנהלת החברה לעצור כל מהלך מתוכנן של מכירה ולהתמקד בפיתוח ושגשוג המפעל.

גם יו"ר ועד העובדים במפעל, רחמים גואטה, הבהיר להנהלת אלביט כי כל מהלך שכזה ייתקל בהתנגדות עזה וברורה של העובדים על כל המשתמע מכך. "ככל שהנהלת אלביט תבחר לפעול במחשכים ובהסתרת המהלך אנו נפעל ככל שביכולתנו לשמור על זכויות עובדי עשות ולמנוע כל פגיעה בהם".

במענה לפניות שקיבל לא הכחיש אודי ורד, מנכ"ל אלביט יבשה ותע"ש, כי הנהלת החברה בוחנת כיום "כיוונים לייצוב החברה", כלשונו –  אך לא פרט מהם אותם כיוונים. עם זאת התחייב לשמירת מערכת יחסי עבודה טובים ושמירת זכויות העובדים, ואמר כי אם יקודם מהלך כלשהו העשוי להשפיע על העובדים, ייעשה הדבר בשקיפות מרבית מול ועד העובדים.

בהסתדרות כאמור לא מסתפקים בהבטחות הללו וכבר נערכים למאבק, ומבהירים להנהלת החברה כי יתנגדו נחרצות לכל מהלך מכירה שעלול להשפיע על עתיד החברה.

אלביט מערכות מציגה צמיחה: צבר ההזמנות זינק לשיא של 11.8 מיליארד דולר