חדשות    

עסקת ענק: אמות רוכשת את הפארק הלוגיסטי בצריפין ב-1.5 מיליארד שקל

פארק לוגיסטי בצריפין – צילום דימיטרי ספקטור

מעודכן ל-09/2021

המבנים הקיימים במתחם מושכרים כיום בתפוסה מלאה, בדמי שכירות של כ-56 מיליון שקל בשנה ■ כמו כן, בפארק טמון פוטנציאל פיתוח והשב שיכול להניב תשואה עתידית עודפת

חברת אמות דיווחה היום (א') כי התבשרה על ידי החברה לניהול קופת התגמולים והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית לארץ ישראל, באשר לקבלת הצעתה לרכישת מלוא הזכויות בפארק הלוגיסטי בצריפין – תמורת סך של כ-1.5 מיליארד שקל (בתוספת מע"מ).

המתחם בתחום המועצה האזורית שדות דן  כולל כ-274 דונם, מהם כ-224 דונם ביעוד אחסנה ומלאכה, אחסנה ומשרדים וכ-50 דונם ביעוד לדרכים, שפ"פ ושצ"פ וכולל 18 מבנים לוגיסטיים בשטח בנוי של כ-113 אלפי מ"ר. המתחם ממוקם בצידו המזרחי של כביש 44 (כביש רמלה –בית דגן), בסמיכות למושב ניר צבי ובקרבת בית החולים אסף הרופא וצומת צריפין.

בהתאם למידע שנמסר על ידי החברה המוכרת, המבנים הלוגיסטיים הקיימים במתחם מושכרים נכון למועד הדיווח בתפוסה מלאה, בהסכמי שכירות שונים לכ-28 שוכרים, כאשר דמי השכירות המצרפיים עומדים על סך כולל שנתי של כ-56 מיליון שקל (סכום הכולל דמי ניהול).

החברה מתכוונת לפתח את המתחם ולהשביחו במסגרת תוכנית בניין עיר החלה על המקרקעין והמאפשרת אחסנה לגובה 18 מטר ו/או במסגרת ייזום תוכנית בניין עיר חדשה.

 

בהתאם לתנאים שנקבעו על ידי המוכרת, ההסכם ייחתם בתוך 7 ימי עסקים ממועד קבלת הודעת המוכרת והתמורה תשולם במועדים הבאים:

  • התשלום הראשון ישולם במועד חתימתו של הסכם המכר ויעמוד על סך השווה ל-30% מהתמורה, בתוספת מע"מ.
  • יתרת התמורה, בתוספת מע"מ, תשולם עד ולא יאוחר מה-10 באוקטובר 2021.
  • בנוסף לתמורה, אמות תשלם מס רכישה בשיעור של 6% מהתמורה (סך של כ-90 מיליון ש"ח אשר יירשמו כהוצאה חד פעמית בדו"ח רוח והפסד במועד הרכישה).

בכוונת החברה לממן את תשלום התמורה ממקורותיה העצמיים ו/או ממימוש מסגרות אשראי ו/או ממימון חיצוני מגיוס הון ו/או חוב, תוך שמירה על רמת מינוף דומה לזו הקיימת היום.

אמות מקבוצת אלוני חץ  היא אחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות והמובילות בישראל. מניות החברה נכללות במדד ת"א 35 ובמדד ת"א-נדל"ן. אמות מחזיקה 105 נכסים מניבים בישראל, עיקר נכסיה הינם באזור מרכז הארץ ובהם שעורי תפוסה גבוהים (כ- 96.9%). לחברה 7 נכסים בשלבי הקמה בהיקף של כ- 190 אלף מ״ר (ביניהם: בניין המשרדים בחולון, בניין משרדים במודיעין, מתחם הלח"י וחניון ToHa2) ובנוסף, 4 נכסים בתכנון וייזום בהיקף של כ- 134 אלף מ״ר. בהתאם לאסטרטגיה העיסקית החברה פועלת להרחבת פעילותה בתחום המרכזים הלוגיסטיים.

בין הנכסים הבולטים: ToHa1 (מתחם תוצרת הארץ), מגדל אטריום בר"ג, המרכז הלוגיסטי של טבע בשוהם, מרכז ה-Online של שופרסל במודיעין, מגדל אמות (בית IBM לשעבר), בית אמות משפט, בית אמות ביטוח, קניון קרית אונו ופורטפוליו של כ- 35 סופרמרקטים ברחבי הארץ.

שמעון אבודרהם, מנכ"ל אמות, מסר: "אנו שמחים להודיע על עסקה משמעותית זו, אשר מהווה קפיצת מדרגה ביישום אסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה בתחום הלוגיסטיקה. מדובר בפארק לוגיסטי ייחודי בגודלו ובמיקומו, המתפרס על שטח של כ-274 דונם וממוקם בסמיכות לערי גוש דן ולצירי תנועה מרכזיים. בפארק טמון פוטנציאל פיתוח והשבחה עתידי משמעותי הניתן למימוש בשלבים, אשר יאפשר לנו להשיא תשואה עתידית עודפת. העסקה מצטרפת לרכישות ויזמויות רבות אותן ביצענו בתחומי התעשייה והלוגיסטיקה בשנים האחרונות וממצבת את אמות כשחקן מוביל בתחום זה".

הרצליה: גב-ים רכשה בניין בשטח של כ-3,600 מ"ר תמורת 60.5 מיליון שקל