שוק ההון    

אייסקיור – המכירות במחצית עלו ל-1.76 מיליון שקל; מכרה יותר מחטים ופחות מערכות

אייסקיור מדיקל מדווחת על מכירות בסך של כ-1.76 מיליון שקל במחצית הראשונה לעומת כ-1.6 מליון שקל במחצית הראשונה של 2017.

מהדו"ח עולה כי במכירת המערכות נרשמה ירדה.  החברה מכרה מערכות בסך של כ-0.67 מיליון שקל לעומת כ-0.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2017. מנגד, במכירות המחטים חלה עליה והן הסתכמו בכמליון שקל לעומת כ-0.64 מליון שקל במחצית הראשונה של 2017מאייסקיור נמסר כי צבר ההזמנות של החברה עומד על 600 אלף שקל.

אייסקיור מדיקל פיתחה טכנולוגיה לטיפול בגידולים שפירים וסרטניים בשד ובאיברים אחרים באמצעות הקפאת הגידול בטיפול בצורה זעיר פולשנית פרסמה את התוצאות הכספיות.

אייל שמיר, מנכ"ל אייסקיור מדיקל אמר לאחר פרסום הדו"ח: "אנו סוגרים מחצית ראשונה מוצלחת של 2018, תוך עליה בהכנסות ובניית צבר הזמנות. אנו מציינים אבן דרך חשובה גם בישראל וצפויים להתחיל בטיפולים מסחריים בגידולים בשד ובכליות. אנו מקדמים מאמצים שיווקיים ורגולטורים מתוך מטרה לשמר את מגמת הצמיחה שלנו, תוך יצירת ערך לבעלי המניות של אייסקיור".

במקביל לפרסום הדוחות הכספיים, החברה פרסמה כי היא צפויה להתחיל בפעילות מסחרית בישראל, במסגרת טיפולים בגידולים שפירים בשד וגידולים סרטניים בכליות, באמצעות מערכת ProSense שפיתחה, בביה"ח הפרטי 'אלישע' שבחיפה. ההפצה המסחרית בישראל תבוצע על ידי חברת 'דיוק מדיקל סולושנס'.

הטיפולים בשד יבוצעו על ידי ד"ר רפי קליין – כירורג שד ראשי בביה"ח אלישע ובבי"ח רמב"ם, במרפאתו שבביה"ח אלישע, עבור מטופלות עם גידולים שפירים מסוג פיברואדנומה בקוטר של עד 5 ס"מ, כחלופה לניתוח. בהמשך, בכוונת ביה"ח לבצע טיפולים גם במטופלות עם גידולים סרטניים בשד. הטיפולים בכליות יבוצעו על ידי פרופ' עופר נתיב – מנהל מחלקת אורולוגיה בביה"ח בני ציון ובביה"ח אלישע, ועל ידי ד"ר רוברט שכנר – רדיולוג התערבותי ראשי בביה"ח בני ציון ובביה"ח אלישע.

הטיפול ב-ProSense מבוסס על מערכת המזרימה חנקן נוזלי במעגל סגור, ומקפיאה באמצעות מחט ייחודית שפיתחה אייסקיור, גידולים ממאירים ושפירים, תוך שמירה על הרקמות הבריאות בסביבת הגידול וחיסול הגידול כולו. הטיפול בגידולים בשד מבוצע בגישה זעיר-פולשנית, המאפשרת התאוששות מהירה וללא צלקות. הוא נמשך כ-20 עד 40 דקות בקליניקה רפואית, ללא ניתוח, אשפוז או תפרים וללא שינוי בצורתו או נפחו של השד, כך שלאחר הטיפול חוזרת האישה במהירות לפעילות יומיומית, והמעקב אחר הנגע דומה למעקב לאחר הסרה ניתוחית.