מובייל וגאדג'טים    

אייפון – הדור הבא; כמה זה יעלה?

אפל הציגה בספטמבר 2018 את האייפונים החדשים.

מדובר בשלושה דגמים חדשים: אייפון Xs Max בגודל 6.5 אינץ', שיהיה גם היקר אי פעם – 1,100 דולר; אייפון Xs, יורש לדגם ה-X שיעלה 1,000 דולר; והדגם המוזל Xr, שמחירו יהיה 750 דולר.

אפל ערכה את  אירוע השקה של האייפונים בתיאטרון על שם סטיב ג'ובס שבקופרטינו, כשלצד  דגמי האייפון החדשים, חשפה מוצרים נוספים   השעון החכם אפל ווטש דור רביעי ומכשירים לבישים נוספים.

באירוע הוצגו כאמור שלושה דגמי מכשירים חדשים: אייפון Xs, Xs Max ו- Xr.  שלושת מכשירי האייפון יתבססו על העיצוב של אייפון X, עם תצוגת קצה לקצה וללא כפתור הבית. הם מצוידים במעבד חדש חזק ומהיר יותר (A12). כמו כן, מצלמת הטלפון כוללת שימוש בבינה מלאכותית להבנת הסצינה המצולמת והתאמת וטיוב הצילום בהתאם. חיי הסוללה שופרו – זאת היתה בעיה לא פשוטה בדגמים הקודמים.

האייפון Xs ו-Xs Max יגיעו עם תצוגת OLED, מערכת FaceID ושתי מצלמות אחוריות. גודלו של ה-Xs הוא 5.8 אינץ' ואילו ה-Xs Max בגודל 6.5 אינץ' – האייפון הגדול ביותר אי פעם. האייפון Xr לעומת זאת מגיע עם תצוגת LCD וגודלו יהיה 6.1 אינץ'. האייפונים יצויידו ב-SIM כפול שיאפשר שני מספרי טלפון באותו מכשיר, וישתמשו בטכנולוגיית eSIM.

האפל ווטש החדש, מסדרה 4, צמצם את גודל השוליים כדי לנצל טוב יותר את שטח המכשיר ולהציג תצוגה גדולה יותר ב-30%. הוא מצויד במעבד חדש עם ליבה כפולה, יכול לאתר נפילות של המשתמשים ולהזעיק את שירותי החירום, ומציג שלושה פיצ'רים חדשים הנוגעים ללב – התראה במקרה של קצב לב נמוך מדי, קצב לא רגיל, ופיצ'ר שמאפשר מדידת אק"ג. באירוע לא הושקו מכשירים נוספים, בניגוד לציפייה שיושקו בו אביזרים כמו אוזניות איירפודס חדשות.

האייפון Xr יעלה החל מ-750 דולר, ויהיה זמין מ-26 באוקטובר. אייפון Xs יעלה החל מאלף דולר, ואייפון Xs מקס החל מ-1,100 דולר, ושניהם יהיו זמינים מ-21 בספטמבר. מחירו הבסיסי של אפל ווטש 4 יהיה 400 דולר, או 500 דולר לדגם עם קישוריות סלולרית, והוא יהיה זמין החל מ-21 בספטמבר. כל המכשירים יהיו זמינים בישראל ככל הנראה כשבועיים-שלושה לאחר שיגיעו לשוק בארה"ב.

אייפון – למה זה יקר? ואיפה כדאי לקנות?