תוכן ממומן    

איך אפשר לחסוך מאות שקלים בהוצאות הרכב?

בתקופה בה הכל יקר אנו רוצים לדעת כיצד ניתן לחסוך ובמה? ברשתות המזון ישנם מבצעים וקופונים החוסכים לנו כסף רב, גם בקניונים נוכל לחסוך כסף ברכישת בגדים ומוצרים שונים בסוף עונה וגם בביטוח רכב ניתן לחסוך כסף רב. הנה מספר טיפים מועילים לחסכון של אלפי שקלים בשנה.

 

טיפולי רכב מסודרים 

כל רכב נדרש על פי הוראות היצרן לעבור טיפול לפי מספר הקילומטרים שעבר הרכב כאשר הוא עובר בין 15,000-20,000 קילומטרים בכדי לשמור על תקינותו. אם תקפידו על הנחיות אלו תוכלו להמנע מבלאי של הרכב אשר בעקבותיו מגיעים תיקונים מכל הסוגים לכל חלקי רכב השונים. התיקונים הללו עשויים לעלות לכם אלפי שקלים במיוחד אם יתקלקלו מספר חלקים במקביל. כאשר מקפידים על טיפולי הרכב במועד ובמוסך מורשה ניתן להמנע מכל ההוצאות והתיקונים הללו בקלות ותוך חסכון רב.

 

רכבים בעלי נפח מנוע קטן

אחת הדרכים לחסוך בצריכת הדלק היקרה היא רכישה של מכונית בעלת נפח מנוע קטן. אם בערב נפחי מנוע קטנים היו נחלתם של רכבים קטנים בלבד הרי שכיום השכילו חברות הרכב לייצר אפילו רכבי פנאי עם נפחי מנוע קטנים. כך למשל תוכלו לרכוש רכב מסוג סוזוקי ויטארה עם נפח מנוע העומד על 1,000 בלבד. בעבר רכב מסוג זה היה בעל נפח מנוע גדול באופן משמעותי מה שגרם בין היתר לצריכת דלק גבוהה ולהוצאות כספיות רבות על הדלק. יש לציין שגם עלותו של ביטוח רכב לרכבים בעלי נפח מנוע קטנים יותר יהיו גם זולים יותר בהתאמה. הדבר נכון גם לגבי אגרת הרישוי של הרכב.

 

צבע הרכב

הרכבים החדשים מגיעים בשלל צבעים אשר כלולים כבר במחיר אך, כיום ישנם שדרוגי צבע כאשר חלק מהרכב צבוע בגוון אחד וחלקו השני צבוע בגוון אחר. התוספת על שינוי בצבעים ברכב עשויה לעלות לכם כמה אלפים נוספים. אם ברצונכם לחסוך בעלויות מומלץ כי תסתפקו בגוונים המגיעים מהיצרן במקום לשלם תוספת כה יקרה על עוד גוון.

 

ההנחות שניתן לקבל בביטוח רכב

לפניכם רשימת ההנחות אותן תוכלו לקבל מחברת הביטוח במידה ואתם מבטחים את רכבכם בביטוח מקיף. 

הנחת גיל – אם הינכם מעל גיל 30 תוכלו לקבל הנחת גיל כך גם לגבי גיל 40, 50, 60 והלאה.

הנחת העדר תביעות – אם לא תבעתם את חברת הביטוח בשלוש השנים האחרונות תזכו לקבל הנחה נוספת.

נהג נקוב – אם אתם הנהגים היחידים ברכב או ישנם שני נהגים קבועים הנוהגים ברכב בלבד – הינכם זכאים להנחת נהג נקוב או נהגים נקובים. בפועל הדבר אומר שחוץ מכם לאף אחד אחר אסור לנהוג ברכב.

הנחת שבת – אם הינכם שומרי שבת ולא נוהגים ביום שישי מכניסת השבת וביום שבת עד צאת השבת אתם זכאים להנחה נוספת.