תוכן ממומן    

איך אתם מגינים על הילדים שלכם ברשת?

הגנה על הילדים לא כוללת רק חגורת בטיחות ופיקוח על משחקים בפארק, אלא גם ואולי בעיקר שימוש נכון ברשת האינטרנט. אבל איך עושים את זה בצורה נכונה? הנה כל מה שכדאי לכם לדעת

גידול ילדים מחייב הורים להישאר כל הזמן ערניים ועם האצבע על הדופק. הבעיה היא שיש תקופות שבהן העולם מתקדם בקצב מהיר מדי, שמקשה גם על הילדים ובעיקר על ההורים. במקרים כאלה, ההורים צריכים להיעזר בכלים נוספים ולהיות מודעים לסכנות שאורבות לילדים שלהם בחוץ ובתוך הבית כאחד.

כיום למשל ברור שהגנה על הילדים לא כוללת רק את האמצעים הקלאסיים כגון חגורת בטיחות ברכב, יד במעבר חציה או פיקוח מקרוב על משחקים בפארק וגינת השעשועים ליד הבית. היות והאינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מעולמם של הילדים כמעט מילדות, להורים אין את הפריבילגיה להטמין את הראש בחול ועליהם להגן על המשפחה גם ואולי אפילו בעיקר ברשת.

שלב ראשון: הכירו את הסכנות

יש כמה דברים באינטרנט שדורשים מההורים להגן על הילדים שלהם. קודם כל, על ההורים לדעת באיזה אתרים הילדים גולשים ולחסום מלכתחילה תוכן פוגעני. הדרך לעשות זאת היא להשתמש בהגדרות של הדפדפן גם במחשב הנייח וגם במחשב הנייד או בטלפון, להיכנס מדי פעם להיסטוריית האתרים כדי לוודא שאין שום מקום מפוקפק שאליו הילדים הצליחו להגיע גם בטעות ולדווח על תוכן אלים, מיני או קיצוני מדי.

שנית, ההורים צריכים להכיר את הסכנות שטמונות באפליקציות מסוימות. אם הילדים מקבלים גישה חופשית לטלפון של ההורים, יש סכנה שהם יורידו אפליקציה לא מאובטחת שתשאב מהם וממכם את כל המידע האישי. בשביל למנוע את זה, כדאי להגדיר קוד לכל פעולה בעלת משמעות בטלפון ובכל מקרה להסביר לילדים מגיל מסוים על התנהגות אחראית ברשת. 

שלב שני: הפעילו הגנה

כמובן שהשאיפה להגן על ההורים באינטרנט לא קיימת רק אצל הורים בישראל, אלא משותפת לאנשים בכל רחבי העולם. כתוצאה מכך, יש היום ארגז כלים מגוון והמון אמצעי הגנה שאותו ההורים יכולים וצריכים להפעיל כמה שיותר מוקדם.

בישראל בולט לטובה שירות בקרת הורים ביגארד של בזק, שזמין באפליקציה למערכת ההפעלה אנדרואיד או iOS ומאפשר לנהל מרחוק את פעילות התוכן של הילדים גם באינטרנט וגם ברשתות החברתיות. בין היתר, האפליקציה מספקת הגנה מקיפה מפני סכנות ברשת ואף מאפשרת גישה ישירה למוקד 105 ששייך למטה הלאומי להגנה על ילדים ופועל במסגרת המשרד לביטחון פנים והמשטרה. 

השירות נועד להורים לילדים בגילאי 6-12, הוא ניתן בעלות של 12.90 ש"ח לחודש עבור 7 רישיונות/מכשירים והוא כולל גם מידע על מיקום בזמן אמת. השימוש באפליקציה נוח לכל הגילאים ומהר מאוד מתרגלים לתחושת הביטחון שמציפה את ההורים ואת הילדים כאחד.