אחזקת דירה    

איך בוחרים מזרן?

pexels

איך בוחרים מזרן? ואיזה סוגי מזרנים קיימים? 

ובכן, יש – ויסקו, לטקס, קפיצים וספוג, וזה לא הכל. הם רק חלק מסוגי המזרנים הקיימים.  אז מה עדיף? ומה היתרונות והחסרונות של כל סוג? פרטים בהמשך…

שינה היא פעילות מהנה, וחשוב יותר – בריאה וחיונית. השינה נמשכת כשליש מחיינו. אלא שאצלנו רוב האוכלוסייה הבוגרת לא עושה אותה מספיק –  53% מהאנשים הבוגרים ישנים 5-6 שעות בלילה – בעוד ההמלצה היא למינימום של ל-7 שעות שינה. בנוסף, 56% מהציבור מתעוררים לפחות פעם אחת בלילה ומתוכם יש 11% שמתעוררים 4-5 פעמים.

הדרך לשפר את איכות החיים והשינה היא, בין היתר, לבחור מזרן טוב. הבעיה היא שיש המון סוגים של מזרנים וההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים. אז מה עושים? קוראים, בודקים, ומבינים את המאפיינים הבולטים של כל אחד מסוגי המזרונים.

מזרני ויסקו: השקעה משתלמת בטכנולוגיה מתקדמת

שימוש בפוליאוריטן בטכנולוגיה מיוחדת מאפשרת לייצר מזרן ויסקו שמציע תמיכה אורטופדית מדויקת על פי קימורי הגוף של כל משתמש. בפועל, המשמעות היא שמדובר במזרן שבעזרתו אפשר להשיג נוחות מרבית ובחומרים עם בלאי נמוך.

על אף מחיר התחלתי יחסית גבוה שנובע מעצם השימוש בטכנולוגיה מתקדמת, מזרני ויסקו מספקים התנגדות נמוכה במיוחד המאפשרת מעבר נוזלים תקין ללא הפרעות והשחיקה הטבעית שלהם כמעט לא קיימת. כתוצאה מכך מדובר על מתכון לשינה ערבה ועל השקעה משתלמת לטווח הארוך.

מזרני לטקס: מה שטוב לנאס"א

מזרני לטקס זכו לפרסום תודות לשימוש בתחליב גומי אורגני ולטכנולוגיה שכבר הספיקה להיות מאומצת על ידי נאס"א. התמיכה האורטופדית של מזרנים מן הסוג הזה היא בעיקר נקודתית ולא מרחבית, אך גם כאן הבלאי נמוך במיוחד.

בנוסף, היתרון המובהק של מזרני לטקס הוא בהיבט הבריאותי. אלו מזרנים שמיוצרים מחומר אורגני, סטרילי ואנטי-בקטריאלי והם למעשה היחידים שמתאימים למי שסובלים מאלרגיות.

מזרני ספוג וקפיצים: האופציה הקלאסית

רשימת המזרנים הקיימים כוללת גם את מזרני הספוג והקפיצים. ההבדל הוא שמזרני קפיצים עשויים חוטי מתכת, בעוד מזרני ספוג מיוצרים מפוליאוריטן מוקצף. עוד הבדלים הם שמזרני הקפיצים מספקים תמיכה מרחבית חלקית לעומת מזרני הספוג שמציעים בעיקר יציבות טובה, או שהנוחות במזרני קפיצים מושגת על ידי שכבות הריפוד העליונות – אך במזרני ספוג היא אינדיבידואלית לחלוטין.

מזרני קפיצים וספוג מייצגים את האופציה הקלאסית עבור מי שלא רוצה לחרוג מתוך מסגרת התקציב. מטבע הדברים, מה שזול עולה ביוקר ובהקשר של מזרנים הוא גם עלול לפגוע בבריאות. לכן חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולמנוע מצב שבו הניסיון לחסוך בא על חשבון איכות השינה, הנוחות והתמיכה האורטופדית.

כמו כן, יש לזכור שהשקעה חד פעמית במזרני לטקס או ויסקו משתלמת לטווח הארוך. לפני שמחליטים סופית, מומלץ לבדוק האם המזרן דו צדדי, האם אפשר לקבל אותו לתקופת ניסיון והאם יש עליו אחריות.