מדריכי צרכנות    

איך בוחרים מכונת כביסה ביתית – למה צריך לשים לב וכמה זה עולה?

pixabay
מעודכן ל-12/2019

הגעתם למסקנה שמכונת הכביסה שלכם כבר לא עושה את העבודה והגיע הזמן להצטייד בדגם חדש? כדאי שתדעו שבחירת מכונת כביסה צריכה להיעשות בהתאמה אישית לפי כמה פרמטרים. לפניכם מדריך קצר לבחירת מכונת כביסה ואנחנו מקווים שהוא יעזור לכם לעשות את ההחלטה המכונה

לפני שאתם קונים מכונת כביסה, יש לוודא שהמכונה שבחרתם עונה על כל הדרישות שלכם בצורה הטובה ביותר. מעבר לניקוי יעיל, על המכונה להיות בגודל המתאים, מיצרן מוכר, במחיר הוגן (ישנו טווח רחב של מחירים) ומתאימה לצרכים הספציפיים שלכם. ריכזנו עבורכם את הפרמטרים החשובים ביותר במדריך שלנו, בתקווה שהוא יסייע לכם לבחור מכונת כביסה איכותית שגם תתאים לצרכים שלכם בצורה אופטימלית.

פתח קדמי או עליון

כיום ניתן לבחור מכונות כביסה עם פתח עליון או מכונות בעלות פתח קדמי, כך שבחירת סוג הפתח תלויה אך ורק בכם. מכונות עם פתח קדמי הן המכונות הנמכרות ביותר בשנים האחרונות בשל העובדה שאפשר להניח עליהן מייבש כביסה ולרוב הן גדולות יותר (קיבולת של 10-5 ק"ג), אבל הן בדרך כלל רחבות יותר ומצריכות מקום נוסף לפתיחת הדלת. אמנם בחלק מהמקרים ניתן לבחור את כיוון פתיחת הדלת (ימין או שמאל), אך בכל מקרה נדרשת תשומת לב לעניין.

מכונות כביסה בעלות פתח עליון הן מכונות צרות וגבוהות יותר, רוחבן הוא 40 סנטימטר בממוצע וגובהן כ-85 סנטימטר, והן נחשבות אמינות וטובות. פעם מכונות אלו היו הנמכרות ביותר והיום כבר קשה למצוא כאלה.

כמו כן, נדרש להתאים את מכונת הכביסה לצרכים מבחינת כמות הכביסה, גודל הפריטים, סוג הפריטים ותדירות הכביסה. למשל מכנסי ג'ינס וחולצות טריקו הם אמנם פריטים פופולריים, אבל הם נחשבים כבדים יותר מבגדי כותנה, כך שהם לא יתאימו למכונת כביסה קטנה.

התאמה למיקום

מלבד רוחב מכונת הכביסה שהוזכר קודם, יש לקחת בחשבון גם את ברז כניסת המים ואת צנרת הניקוז. כמו כן, המכונה חייבת להיות מוצבת על משטח יציב וישר, על מנת למנוע רעידות ורעשים שיכולים לפגוע במכונה, בעיקר בזמן הסחיטה שאז המכונה מגיעה לשיא מבחינת רעש (כ-70 דציבלים).

אמנם במכונות כביסה רבות ניתן לכוון את הרגליות כדי להבטיח איזון, אבל ההמלצה הגורפת היא להרחיק את המכונה ככל האפשר מנקודות חשמל ולהבטיח שבמקרה של נזילה רק הרצפה תסבול.

חיסכון באנרגיה

מכונת הכביסה היא מכשיר בעל פוטנציאל גדול לבזבוז חשמל ומים, אבל למרבה המזל ניתן לחסוך בכך עוד בשלב קניית המכונה.

טיפים לחיסכון

  • בחרו במכונת כביסה עם דירוג אנרגטי גבוה ככל האפשר (כמה שיותר קרוב ל- Aּּּּּּ+++ שזהו הדירוג האנרגטי המקסימלי).
  • בחרו במכונת כביסה עם אפשרות לשקילה אוטומטית, כך שכמות המים מותאמת לסוג ולמשקל הכביסה.
  • במכונה עם לחצן של חצי כמות.

ארץ הייצור

מכונות הכביסה מיובאות ממגוון מדינות ברחבי העולם. מה ההבדל בין מדינות הייצור השונות?

לאורך השנים מכונות הכביסה מתוצרת גרמניה נחשבו לטובות ביותר. מאז קמו עוד המון מפעלים בארצות שונות ובמגוון מחירים, בהתבסס על מקום הייצור.

מכונות כביסה תוצרת גרמניה – נחשבות לאיכותיות מאוד וקשה יותר להשיגן. בדרך כלל הן היקרות ביותר.

מכונות כביסה תוצרת פולין – נחשבות למכונות ברמת הביניים. הן מומלצות מאוד בשל איכות הרכבה גבוהה ומחיר טוב.

מכונות כביסה תוצרת איטליה – נחשבות גם הן לרמת הביניים, בדרך כלל הן יהיו יקרות יותר ממכונות תוצרת פולין ויציגו עיצוב מרשים לצג בנייה איכותית.

מכונות כביסה תוצרת טורקיה/סין – נחשבות לפחות טובות, מחירן זול משמעותית והן מציעות איכות בינונית ונמכרות במחיר נוח.

קיבולת המכונה

מה ההבדל בין הנפחים השונים?

  • מכונות כביסה בנפח של 4 עד 6 קילו – יתאימו לזוג צעיר או ליחיד. קיבולת זו היא קטנה ואי אפשר להכניס למכונה מצעים/שמיכות. בדרך כלל מדובר במכונות חסכוניות מאוד, אבל הן לא יתאימו למשל למשפחה בת 4 נפשות.
  • מכונות כביסה בנפח של 6 עד 8 קילו – מכונה בנפח כזה יכולה לשמש משפחה בת 4 עד 6 נפשות. הן בעלות קיבולת ממוצעת. במכונות מסוג זה יהיה אפשר להכניס שמיכות/סדינים.
  • מכונות כביסה בנפח של 8 עד 10 קילו – מכונות עם נפח גדול מתאימות למשפחות מרובות ילדים או לאנשים שמכבסים דברים גדולים. במכונות כאלה יש לקחת בחשבון שהמידות החיצוניות יכולות להיות גדולות יותר, ויש לוודא שיש לכם מספיק מקום בבית עבורן.
  • מכונות כביסה בנפח של 10 קילו ומעלה – מכונות כביסה עם נפח ענק המתאימות למשפחות גדולות במיוחד/עסקים שבהם יש מכונות כביסה. מכונות אלה יהיו בדרך כלל גדולות משמעותית במידותיהן החיצוניות ורובן יגיעו עם מייבש כביסה מובנה.

מהירות סחיטה (סל"ד) – מה זה אומר?

מספר הסיבובים לדקה (סל"ד) מציין את מהירות הסיבוב שהתוף מסוגל לעשות.

ככל שמספר הסל"ד גבוה יותר, איכות הייבוש של הבגדים תהיה יותר טובה.

חשוב מאוד לקנות מכונה בעלת מהירות סיבובים לדקה גבוהה, בשל העובדה שמנועים שיכולים להסתובב מהר יותר, הם חזקים יותר.

  • 600 – 800 סל"ד – מהירות נמוכה המתאימה בעיקר למכונות קטנות ולא תתאים למכונה גדולה המיועדת למשפחה.
  • 800 – 1000 סל"ד – המהירות הממוצעת שיש לרוב מכונות הכביסה ותייבש בצורה טובה.
  • 1000 – 1200 סל"ד – טווח המהירויות המומלץ ביותר לרכישת מכונת כביסה, איכות הייבוש תהיה מעולה.
  • מעל 1200 סל"ד – מהירות גבוהה המתאימה למכונות גדולות במיוחד או למכונות בעלות מנועים חדישים וטובים.

אחריות היבואן הרשמי, מי צריך את זה בכלל?

מדוע חשוב לקנות מכונות כביסה מהיבואן הרשמי ולא מיבואן מקביל? הרי קנייה מיבואן מקביל זולה משמעותית ובסופו של דבר מדובר באותה מכונה.

הסיבה היא שכאשר קונים מכונת כביסה מיבואן טוב ואמין מקבלים גם שירות. מכונות כביסה בעלות מנוע וכרטיס דיגיטלי מועדות יותר לתקלות. תיקון מכונות כביסה אינו עסק זול – ואם אין לכם שירות תיאלצו לשלם מאות שקלים לתיקון המכונה שלכם. על כן, מכונות שלא נמכרות מהיבואן הרשמי לא מומלצות.

כמה זה עולה?

טווחי מחירים והבדלים בין רמות המחיר השונות

  • מכונות כביסה עד 1,500 שקל:

ייחשבו למכונות ברמת מחיר נמוכה.

מכונות אלה בדרך כלל יהיו פעילות למשך כמה שנים בודדות ויהוו אפשרות טובה לאנשים שירצו לקנות מכונה כל כמה שנים. זוג צעיר או מעט אנשים הגרים בבית שלא משתמשים במכונה בתדירות גבוהה יוכלו להסתפק במכונה מסוג זה וליהנות ממחיר טוב.

  • מכונות כביסה בין 1,500 ל 2,500 שקל:

מכונות ברמת הביניים מתאימות למשפחות שמשתמשות במכונה באופן קבוע. ברמת מחיר זו כבר אפשר למצוא מכונות מתוצרת טובה כגון: פולין, אנגליה ואיטליה. מכונות כאלו יתפקדו לאורך שנים ויהיו אמינות.

  • מכונות כביסה מעל 2,500 שקל:

מכונות ברמה הגבוהה המשמשות למשפחות והיו הפתרון היקר אבל הטוב ביותר. ברמת מחיר זו כבר אפשר למצוא מכונות מתוצרת גרמניה ובנפחים גבוהים. מכונות אלו אמורות להחזיק למשך שנים ארוכות והסבירות שיתקלקלו נמוכה.

מייבש כביסה – איך תבחרו, כמה זה יעלה לכם וכיצד תשמרו עליו?

מה עושים עם מכונת הכביסה הישנה? הספק של המכונה החדשה חייב לקחת אותה