חדשות    

איך גיימינג יעזור לכם להתקבל לג'יי פי מורגן

השיטה הייחודית כוללת משחקים שמבוססים על תחום מדעי המוח וניתוח של בינה מלאכותית, ומטרת הצעד של ג'יי.פי מורגן צ'ייס היא להגביר את המגוון בחברה באמצעותה.

לפי דיווח של רויטרס, בבנק הענק ג'יי.פי מורגן בוחנים שיטה חדשה לסינון מועמדים לעבודה, שתשמח אולי את הגיימרים שביניכם – אבחון מועמדים באמצעות משחקי וידאו.  השיטה הייחודית כוללת משחקים שמבוססים על תחום מדעי המוח וניתוח של בינה מלאכותית, ומטרת הצעד של ג'יי.פי מורגן צ'ייס היא להגביר את המגוון בחברה באמצעותה.

וכך זה פועל: חברה שבוחרת להשתמש בשירותיה של פיימטריקס מגדירה מי הם העובדים המוצלחים ביותר בחברה בתפקיד. אותם עובדים יתבקשו לשחק בסדרת משחקים לסמארטפון שפותחו על ידי פיימטריקס ומבוססים על מדעי המוח. בעזרת המשחקים וההחלטות שהעובדים קיבלו תוך כדי משחק, החברה אוספת נתונים ותזהה מגמות שמאפיינות את העובדים המוצלחים בתפקיד. וכך היא בונה אלגוריתמים מותאמים שיבחנו אם המועמדים למשרה, שישחקו באותם משחקים, מתאימים למשרה או לא.

נוסף לצד זה החברה בוחנת את הגיוון בעובדים. או בניסוח החברה, "לפעמים מה שמייחד את הקבוצה של העובדים המוצלחים לא יעזור לנו לחזות הצלחה בעבודה אלא דווקא יסמל את ההומוגניות של אותה קבוצה. לכן אנחנו מוודאים שאנחנו לא נותנים דגש גדול מדי למאפיינים שמתאימים דווקא לקבוצה דמוגרפית מסוימת".

בג'יי.פי מורגן משתמשים במשחקים כחלק אחד מתהליך המיון של המועמדים, ועבור מתמחים ועובדים במשרות התחלתיות בלבד.  שהסיבה לכך היא שאצל עובדים מנוסים אינדיקטור טוב להתאמתם למשרה הוא היסטוריית ההעסקה שלהם, אך עבור בוגרי תואר ראשון טריים, לקורות החיים אין ערך גבוה. .

פיימטריקס הוקמה ב-2013 וגייסה 58 מיליון דולר עד היום, מתוכם 40 מיליון דולר בספטמבר האחרון במסגרת סבב ב'.

לפי אתר החברה, פרט לשיתוף הפעולה הטרי עם ג'יי.פי מורגן, גם חברות מובילות נוספות כיוניליוור, אקסנצ'ר, טסלה ולינקדאין משתמשות בשירותיה. החברה גם מצהירה באתר כי הטכנולוגיה שלה מפחיתה את אורכו של תהליך ההעסקה ב-75% ושהיא נועדה לתקן את תהליך ההעסקה הנוכחי שבו ב-30%-50% מהפעמים מועסק מועמד לא מתאים לעבודה.

עניין הגיוון הוא לא מקרי. בשנה שעברה  דווח כי מערכת הבינה המלאכותית שבה השתמשה ענקית הטכנולוגיה אמזון כדי לגייס מועמדים חדשים לעבודה הפלתה לרעה נשים במשרות בתחום הטכני.

מה הכישורים הנדרשים לעבודה ב-2019

ישראל לא משתווה למדינות אחרות בבינה מלאכותית. טובה בפיתוח, גרועה לציבור