חדשות    

איך הבנקים מתמודדים עם משבר הקורונה

הקורונה , הנגיף שהגיע מסין ודווח שהגיע גם לישראל, מתחיל לתת את אותיותיו גם בכלכלה. תחילה נפגעו חברות התעופה והתיירות ועכשיו גם הבנקים מתגוננים.

דיסקונו מתפצל

למשל בנק דיסקונט  פרסם נוהל חירום לעובדי הבנק על רקע התפשטות נגיף הקורונה. לפי ההנחיות של הבנק לפעילות שוטפת המתבססות על עובדים עם מיומנות ספציפית – הם יפוצלו לשני אתרים.

חלק מהעובדים יישארו באותו מיקום ואילו חלק יועברו למיקום אחר  כך שאם תתרחש הידבקות במיקום אחד, העובדים במיקום הנפרד יוכלו להמשיך לעבוד. בדיסקונט כבר החלו בתרגולת של אותו פיצול. ביחידות החיוניות ביותר, בהן מסלקות הבנק והטיפול במזומנים, יפצלו את העובדים כך שחצי לא יגיעו לעבודה למשך שבוע ויתחלפו ברוטציה. המטרה היא להיערך למצב שבו תתבצע הדבקה וכלל העובדים החיוניים לא יוכלו לעבוד או שעובדים שיהיו במגע עם מי שנדבק ייאלצו להיכנס לבידוד ולא יוכלו לבצע את העבודות הקריטיות הנדרשות מהם. גם כנסים יתבטלו.

לאומי: כל עובד החוזר מחו"ל חייב להיעדר מהעבודה

גפ בנק לאומי נערך להתפשטות נגיף הקורונה בישראל ומוציא הנחיות  לעובדים.

הבנק הנחה כל עובד שחוזר מחו"ל – מכל יעד, גם לא מסין או איטליה – ועובד בחלל פתוח (open space) חייב להעדר שבועיים מהעבודה. בלאומי סוברים שההנחיה המוגזמת הזו תמנע  מצב שבו עובדים רבים שיבואו במגע עם נשאים או חולים יוכנסו לבידוד באותו הזמן ולא יהיה מי שיגיע לעבודה. כמו כן  חל איסור על קיום פגישות עם יותר מחמישה אנשים. עוד בוטלו התכנסויות עובדים ולקוחות. כמו כן הוגברו הניקיון ופיזור חומרי חיטוי.

בבנק הפועלים, מזרחי והבינלאומי טרם פורסמו הנחיות לעובדים.

מה יעזור לכם נגד הקורונה בטיסה?

פיטורי אלף עובדים באל על בגין הקורונה

בעקבות הקורונה אל על מבטלת טיסות גם לאיטליה