חדשות    

פיטורי אלף עובדים באל על בגין הקורונה

אל על מכריזה על קיצוצים בעקבות הקורונה: "לאור ההתפתחויות האחרונות והקיטון בפעילות אני מנחה את סמנכ"ל משאבי אנוש לגבש תוכנית לצמצום היקף כוח האדם בחברה בהיקף של אלף אנשים" – כך נכתב במכתב ששלח היום (ה') מנכ"ל אל על גונן אוסישקין לבכירים בחברה. לפי אוסישקין, "יודגש כי המטרה היא ליישם את האמור באופן מיידי".

כ-6,000 עובדים באל על, מתוכם אלף יפוטרו.  הפיטורים נוגעים לעובדים מתפקידים ומדרגים שונים  – בהם צוותי אוויר ועובדים זמניים. מאתמול בערב מנהלת ההנהלה שיחות על התוכנית שתכלול פיטורים, הוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום, הקפאת תהליך קבלת טייסים חדשים שנמצאים כעת בהתלמדות ועוד.

היום עדכנה החברה כי היא צופה ירידה בהכנסות בהיקף של 50 עד 70 מיליון דולר בינואר עד אפריל. מתוך סכום זה תירשם ירידה של 40 עד 50 מיליון דולר בהכנסות ברבעון הראשון. הסכום הזה לא כולל את ההשלכות האפשריות בשל הודעת משרד הבריאות על איסור כניסת זרים מאיטליה ועל החובה להיכנס לבידוד למי ששב מאיטלי
עוד הודיעה החברה היום כי היא מבטלת את הטיסות לאיטליה למשך שבועיים. כמו כן הטיסות לבנגקוק יבוטלו: מיום שני 2/3/20 ועד 27/3/20 (המראה אחרונה לבנגקוק ביום ראשון, 1/3/20 ומבנגקוק לת"א ביום שלישי, 3/3/20).