איך הרכבת הקלה תשפיע על מחירי הנדל"ן
חדשות    

איך הרכבת הקלה תשפיע על מחירי הנדל"ן

אם אתם גרים בטווח העבודות על הרכבת הקלה, אתם ודאי פחות מרוצים מחסימת התנועה ומהפקעת שטחים לצורך הקמת התחנות, אבל כמו שאומר הסלוגן, הקלה אחר כך,  בקרוב ערך הדירה של אותם תושבים יעלה.  על פי מחקרים שנערכו בערים שונות בעולם, השבחת מחירי הדירות בעקבות קרבה לתחנת רכבת נעה בטווח של 10%-20%. באזרים מרכזיים יותר הערך עולה אף יותר.  בבייג'ין בשנחאי מחירי הנדל"ן עלו בלא פחות מ-30%. אם באזור יש  מגורים לצד תחנות רכבת בשילוב עם אזורי מסחר המחירים עולים אף מעל ל-30%.."

הניסיון בישראל

הרכבת הקלה בצירים עיקריים במרכז  היא לא הרכבת הקלה הראשונה בארץ. בירושלים, שהייתה ראשונה להציע רכבת קלה, מחירי הדירות בבירה שסביב הקו האדום של הרכבת הקלה, זינקו בשיעורים של 8%-22% מתחילת העבודות ב-2006 ועד לפתיחת הקו ב-2012.

לאור השבחת מחירי הנדל"ן בירושלים, עם תחילת העבודות על הקו הירוק, גם בו חל זינוק במחירים.  ב-2018, בתחילת הסלילה, דירות במרכז העיר רשמו עליות מחירים משמעותית של 15%. בצפון העיר  בשכונת הגבעה הצרפתית עלו המחירים בשיעור של 5.7% ובפסגת זאב בלמעלה מ-4%.

השכונות שצפויות לצמוח

השכונות שצפויות  לצמוח הן שכונת גפן הוותיקה בקצה הצפון-מערבי של רמת גן. השכונה, הממוקמת בתווך שבין מרכז העסקים המתפתח של בני ברק  וקניון איילון ממזרח, למתחם הבורסה השוקק ממערב, גובלת גם בצירי תנועה מרכזיים דוגמת אבא הלל מצפון וז'בוטינסקי מדרום, כשלא רחוק משם נמצא מחלף ההלכה.
במיקומים מרכזיים בעיר רמת גן הרכבת הקלה צפויה להביא לעלייה של כ-10% במחירי הדירות. הערכות אופטימיות מדברות על זינוקים של 20%-25% במיקומי מפתח בסמיכות למרכזי תעסוקה.

על פי כל ההערכות,בערי גוש דן,שבהן צפויים לעבור קווי הרכבת הקלה, יחול זינוק  של 10%-25% במחירי הדירות, בשל מוקדי התעסוקה בהן.

כל אלה, בשילוב הקרבה לקו האדום של הרכבת הקלה שמוקם בימים אלה על ציר ז'בוטינסקי, הופכים את פוטנציאל ההשבחה לגדול ביותר.

ערך הדירות ברעננה ומודיעין  ערי המעגל השני,עלה בדירות שבסמיכות לרכבת בכ-5%. בערים מרוחקות יותר כגון עפולה, נתניה ורחובות, תחנות הרכבת הובילו להתפתחות עירונית מואצת, ובתוך כך העלו את מחירי הנדל"ן בהן בשיעור של 5%-15%.

 

עיריית תל אביב לדיירים בתוואי הרכבת הקלה: שפצו את החזית על חשבונכם

7 תוכניות התחדשות עירונית בירושלים ליד הרכבת הקלה