אחזקת דירה    

איך לבחור חדר ילדים

יש ילדים בדרך? מתכננים מעבר דירה? צריך לבחור גם חדר שינה לילדם. אומנם ילדים גדולים כבר יכולים לספר לכם את העדפותיהם, אבל הילדים הקטנים עדיין תלויים בבחירות שלכם. לחדרי הילדים יש משמעות של נוחות, אווירה ומשחקיות. כבר לא מסתפקים רק במיטה וארון.

מה כולל חדר ילדים

לכל גיל יש הצרכים שלו, אבל בכלליות אפשר לומר שבכל חדר ילדים מקובל היום יש שידה, ספרייה, פינה או ארגז למשחקים. להורים שונים העדפות שונות. יש כאלו המעדיפים שהחדר ישמש רק לשינה, ואילו המשחקים ישוחקו בחדר המשחקים או בסלון. ויש כאלו מעדיפים שהחדר ישמש גם למשחקים.

אם בחרתם שהחדר ישמש גם למשחקים,  כדאי שתהיה ארונית או כוורת למשחקים, שיהיה אפשר להינח את כולם ולאוספם במהירות. זכרו שלילדים קטנים יותר ותינוקות תצטרכו לשים חפצים קטנים במגירות הגבוהות יותר או במדפים הגבוהים. לחדר שמשמש רק לשינה מדפים ושידה יספיקו.

מידות, תקציב, אווירה

אומנם בגילים הבוגרים הילדים בוחרים הרבה דברים, אבל יש דברים שלא תלויים בהם, כמו מידות ותקציב.  התקציב תלוי כמובן בכם. והמידות בגודל החדר ומספר הילדים השוכנים בו.

לכל גיל יש העדפות לאווירה ולנושא מסוים. אם בגיל הקטן יעדיפו חיות מצוירות ומותגים לילדים, בגיל בוגר יותר יעדיפו הילדים מפורסמים חיים או תמונות אווירה.

כיוון שהגיל משתנה עם השנים ולא תרצו להחליף רהיטים בכל כמה שנים, עדיף לבחור רהיטים ניטרליים בצבע, בסגנון ובגימור. את השינויים המתאימים לגיל אפשר לעשות בפרטים הקטנים, תמונות, וילונות, תריסים, פוסטרים וכדומה.

אם אצל הגילים הצעירים רוב ההתמקדות היא בפינת המשחקים, אצל הבוגרים כבר רוב הפעילות במיטה, שם משחקים במחשב, רואים טלוויזיה ומדברים בטלפון. אבל גם חשובה להם פינת אירוח קטנה לחבר'ה. לרוב כריות, פופים או כיסאות נוספים.

הקפידו גם על פרקטיות ונוחות. מהיכן מגיע האור הטבעי, שלא יסנוור מדי. חשבו על נקודות החשמל, התקשורת והתאורה. בחדרים קטנים העדיפו רהיטים מתקפלים או רב שימושיים, כמו מיטה מתקפלת או  פינת ישיבה המשמשת גם לאחסון.

מחירים

חדר ילדים קומפלט – 8,000-5,000 שקל

מיטת ילדים 2,000-3,000 שקל

שולחן כתיבה1,000-2000 שקל

ארון 1,000-3,000 שקל

היכן מחירי דירות 4 חדרים יורדים הכי מהר