תוכן ממומן    

איך לבחור קורס שיווק

Shutterstock

העולם העסקי הוא עולם דינמי שמשתנה בקצב מהיר, והדבר נכון על אחת כמה וכמה בעת ההתפתחות הדיגיטלית שהשפיעה על כל תחום בחיינו – גם המקצועיים וגם האישיים. תרבות הצריכה השתנתה ופלטפורמות הפרסום שינו צורה, ובעוד חברות רבות ממשיכות להתבסס על מודלים ישנים ומתקשות להבין היכן נמצא קהל היעד שלהן, חברות אחרות כבר הבינו את העתיד ומשתמשות בכלים שיווקיים מתקדמים המיועדים ללקוח הפוטנציאלי באופן המדויק ביותר.

שיווק דיגיטלי – הפלטפורמות החדשות

כל מי שמתעסק כיום במכירות, שיווק ואפילו ניהול, חייב להכיר את פלטפורמות השיווק הקיימות, ובעיקר את הפלטפורמות הדיגיטליות, החל משיווק ברשתות החברתיות, במנועי החיפוש ועד לאתרים ולפורטלים הגדולים. קורסי שיווק מיועדים למנהלי שיווק, מנהלי מוצר, מנהלי מותג, מנכ"לים של חברות קטנות ובינוניות, למנהלי מכירות וכן לעצמאים מכל התחומים המנהלים את העסק שלהם באופן עצמאי ורוצים לדעת כיצד להגיע לקהל שלהם באופן ממוקד ויעיל.

מה לומדים בקורס שיווק?

 מטרתו של קורס שיווק היא להעניק כלים ויעד יישומי, ממוקד ומדויק בניהול של שיווק בכל הפלטפורמות – החל מדרכי השיווק המסורתי ועד לשיווק המתקדם ביותר. בין הנושאים הנלמדים בקורס שיווק: מחקר שוק כבסיס לקבלת החלטות, התנהגות צרכנים, פילוח שוק, ניהול קשרי לקוחות, תכנון מחקר מדיה, שיווק באינטרנט, הכנת תוכנית שיווק, ניהול מערך מכירות ועוד.

כמה זמן נמשך הקורס ומה מקבלים בסופו?

 משכו של קורס שיווק משתנה ממוסד למוסד, אך לרוב הוא עומד על 3-4 מפגשים בני 4 שעות כל אחד, אחת לשבוע. בתקופת הקורונה, כדאי לחפש קורס שיווק שמותאם למצב והלמידה בו היא מרחוק או בתצורה של קפסולות. בסיום הלימודים תוענק תעודת השתתפות בכפוף לנוכחות ב-80% מהמפגשים. עם סיום הקורס, ניתן להתקדם לקורסים נוספים עם תחומי התמחות ספציפיים, כדוגמת קורס שיווק דיגיטלי.

לפני שבוחרים את הקורס – מומלץ לעשות חקר שוק

לפני שבוחרים קורס שיווק להתמקצע בו, מומלץ לעשות חקר שוק שכולל בדיקות באינטרנט וקבלת המלצות כדי למצוא את הקורס המתאים לכם מבחינת התנאים, העלות, התעודה שמקבלים וכמובן איכות ההוראה וההדרכה והמוניטין של המרצים בקורס. השיקול החשוב ביותר שצריך לקחת הוא לבדוק האם התכנים שנלמדים בקורס רלוונטיים לנישה שלכם, שכן ישנם עסקים שהשיווק באינטרנט הוא לא רלוונטי להם כלל ולחלופין עסקים שמשווקים באינטרנט בלבד.

צ'ק ליסט לבחירת קורס שיווק

  • משך הקורס – קורס ארוך הוא לא בהכרח טוב יותר
  • מוסד לימודים מוכר – המעסיק מדריכים מקצועיים ובעלי מוניטין
  • תעודת סיום – תעודת סיום הכשרה שתפתח עבורכם דלתות
  • התאמה לתחום שלכם – התאמה בין הסילבוס של הקורס לתחום העיסוק שלכם
  • המלצות – המלצות חמות, עדיף של אנשים מוכרים, אשר עברו קורס שיווק בהצלחה