תיירות    

איך לבטל כרטיסי טיסה לסין

מעודכן ל-01/2020
בעקבות הודעת משרד הבריאות כי הציבור מתבקש להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין, בשל נגיף הקורונה, רבים נאלצים לבטל את טיסתם. האם אפשר לבטל? איך מבטלים? למי פונים?
על פי החוק אם טרם חלפו 14 יום ממועד רכישת הכרטיסים –ניתן לבקש לבטל אותם בהתאם  לחוק הגנת הצרכן, ולשלם דמי ביטול בסך של 100 שקלים או 5 אחוז (הנמוך מבניהם), בתנאי שהטיסה המיועדת אמורה להמריא אחרי יותר מ-7 ימי עסקים, וכן בתהאי שהכרטיסים נרכשו מסוכנות נסיעות או חברות תעופה הכפופות לחוק הגנת הצרכן, כלומר הפעילות תחת החוק בארץ. במקרה שעברו יותר מ-14 יום, תנאי הביטול בהתאם לחוזה, אם בכלל.
 
לאור ניסיון העבר במקרי חירום ובחשש מגיפה חברות התעופה מוכנות לבטל את כרטיסי הטיסה ללא דמי ביטול מלאים או בדמי ביטול מופחתים או לאפשר שינוי מועד.  יתכן אף שיהיו מחויבות לכך על פי הוראה.
בין החברות שהודיעיו שיאפשרו לבטל את לשנות את מועד הכרטיס ללא דמי טיפול: חברת אל על תאפשר ללקוחותיה המחזיקים בכרטיס טיסה לסין לטיסות בשבועיים הקרובים, לשנות את מועד הטיסה ללא תשלום דמי שינוי וטיפול. חברת היינאן איירליינס הסינית מאפשרת שינוי או ביטול חינם לכל הכרטיסים שלקוחותיה הזמינו מהחברה לפני בינואר. ואילו קתאי פסיפיק תאפשר לכל לקוחותיה המחזיקים בכרטיסים לטיסות המגיעות או ממריאות מכל יעד בסין עד לתאריך 29 בפברואר, לשנות את הכרטיס או לבטלו באופן מלא ללא עלות. הדבר נכון גם לנוסעים שרכשו כרטיסים מישראל ליעדים בסין דרך הונג קונג. מסצ'ואן איירליינס נמסר כי כל מי שרכש כרטיס טיסה לפני ה-23 בינואר, לטיסה החל מה-24 בינואר ורוצה לבטל את הכרטיס, יוכל לקבל החזר מלא.
לפי ההמועצה לצרכנות:"נוצר מצב של כוח עליון (סיכול) המקנה לצרכנים שרכשו כרטיסי טיסה או חבילות נופש לחו"ל את הזכות לשנות או לבטל את העסקה באופן מלא כדי לא לסכן את בריאותם". מנכ"ל המועצה לצרכנות מסר כי "המועצה לצרכנות מצפה ממארגני הנסיעות ומחברות התעופה לאפשר לכל הצרכנים לשנות או לבטל את טיסתם לסין מבלי לדרוש דמי שינוי או דמי ביטול, לאור העובדה שהשינוי או הביטול נעשה בשל התפשטות נגיף הקורונה, ובהתאם להוראות המפורשות של משרד הבריאות. המועצה לצרכנות תסייע לכל צרכן שיידרש לשלם דמי ביטול או דמי שינוי לממש את זכויותיו.
ממשרד הבריאות נמסר  כי "מערכת הבריאות ערוכה ומוכנה ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בעולם,  במדינה ומחוץ לה,

מרשות שדות התעופה נמסר כי בשלב זה אין הנחיות חדשות לגבי בידוק מיוחד שצריך להתבצע לנוסעים הנכנסים מסין לנתב"ג או בכלל לנוסעים הנכנסים לישראל.

הווירוס הסיני צפוי לפגוע בביקוש לנפט

הווירוס יהפוך לברבור? חשש שהנגיף הסיני הוא ברבור שחור בשוק