מדריכי צרכנות    

איך לחסוך בהוצאות המשפחה השוטפות?

מעודכן ל-09/2022

המדריך לקיצוץ ההוצאות – כך תחסכו כמה מאות שקלים בכל חודש

אם אתם מכירים את הטיפים הנדושים שכוללים מעקב אחר ההוצאות שלכם, כיבוי אורות ברגע שאתם יוצאים מהחדר ובדיקת המקרר לפני שיוצאים לקניות – למדריך הזה יש הרבה מה לחדש לכם

אספנו למענכם כמה כלים שבאמת אפשר לעשות בהם שימוש על בסיס קבוע, כדי להפחית את ההוצאות החודשיות בצורה שתהיה מורגשת בכיס. ככל שתאמצו טיפים רבים יותר ותהפכו אותם לדרך חיים, תוכלו להגיע לחיסכון חודשי שבאומדן זהיר יסתכם ב-700-800 שקל בחודש. אם תכפילו את זה ב-12 חודשים, זה יכול להגיע לגובה של משכורת חודשית.

חיסכון בהוצאות החשמל

המזגן שלכם זולל חשמל שעולה כסף רב. מסתבר ששימוש יומיומי במזגן בטמפרטורה של 25 מעלות במקום 20, עשוי להגיע עד ל-100 שקל בחשבון החשמל החודשי. הטיפ הזה עובד גם בחודשי החורף, שבהם חימום ל-28 מעלות במקום 32 מעלות, עשוי להניב חיסכון דומה.

טיפים נוספים:

* התקינו טיימר על דוד החימום: את הדוד לחימום מים מפעילים סמוך לזמן השימוש, ורק בהתאם לכמות המים החמים הנדרשת. כדי לאפשר הפעלה נוחה ומחושבת של הדוד מזמינים חשמלאי מורשה שיתקין קוצב זמן (טיימר) לדוד. חשוב לוודא שצינורות המים החמים מבודדים היטב, כדי לצמצם בריחת חום בדרך. אם דוד החימום הוא דוד שמש, מומלץ לנקות את קולטי השמש לפחות פעם אחת בשנה, ולדאוג שלא יהיו מוצללים.

* לפני הכנסת מזון מבושל למקרר יש לוודא כי הגיע לטמפרטורת החדר. מומלץ לא להכניסו בעודו חם.

* מכונת כביסה ומדיח כלים: מכשירים כמו מכונת כביסה ומדיח כלים, השתדלו להפעיל כשהם במלוא הקיבולת שלהם וכך תוכלו לטפל בכמות גדולה של כלים או כביסה בהפעלה אחת. בנוסף הקפידו לבחור בתוכנית המתאימה ואל תגזימו עם הטמפרטורה. במכשירים כאלה עיקר צריכת החשמל הולכת על חימום המים.

* מייבש כביסה: אם החלטתם להשתמש במייבש, השתדלו להכניס את הכביסה כשהיא סחוטה היטב (מהירות סחיטה של 800 סל"ד ויותר במכונת הכביסה), והימנעו ממילוי המייבש בכביסה עד אפס מקום, דבר שיאריך משמעותית את משך הייבוש וגם יפגום באיכות הייבוש.

הסופרמרקט

אף משפחה לא יכולה לוותר על קניות בסופר – משפחה ממוצעת מוציאה מדי חודש כ-1,500 שקלים על קניית מוצרי מזון, חומרי ניקוי, תכשירי היגיינה ועוד. לכן חשוב שתכירו את הדרכים הפשוטות שיאפשרו לכם לחסוך למעלה מ-300 שקלים בחודש. כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לחסוך כסף, זה לסגל לעצמכם שלושה הרגלים:

  1. הקפידו לקנות ברשתות הדיסקאונט – סל הקניות בהן זול ב-10% ולעיתים אף יותר מהסל בסופרמרקטים הממוקמים בקניונים ובמרכזי הערים.
  2. השתמשו בתווי קנייה – תווי קנייה מאפשרים לכם חיסכון של בין 7 עד 10 אחוזים, במסגרת ההנחה שהם מקנים, בנוסף למבצעים ולהנחות הרגילים. תווים אלה זמינים לרכישה במגוון מסגרות. למשל – במקומות עבודה המאפשרים רכישת תווים באופן פרטי, בחלק מאגודות הסטודנטים ומועדוני הצרכנות (מהנדסים, עובדי הייטק, שוטרים, משרתי מילואים, עובדי רשויות מקומיות, עובדי מדינה, אנשי צבא קבע, הסתדרויות עובדים ועוד). ההנחה ניתנת במעמד רכישת התו. כך למשל, תו הטעון ב- 500 שקל, נמכר לרוב במחיר של כ-465 שקל.
  3. מועדי רכישת בשר ומאפים – מחלקות הבשר והמאפים בסופרמרקטים צריכות להיפטר מהסחורה בסוף היום ובמיוחד בסופי השבוע. ההנחות בשעות האחרונות לסגירת הסניף יכולות להגיע ל-50%. אם תבקרו בסופר בכל שבוע בשעות המבצעים הללו, תוכלו לחסוך כ-15 שקל נוספים בכל קנייה.

חישבנו עבורכם את החיסכון למשפחה שמוציאה 1,500 שקל בחודש על מזון: 10% הנחה יגיעו מרשתות הדיסקאונט; 7% הנחה נוספים תקבלו מתווי הקנייה המוזלים. מדובר בחיסכון חודשי של עד 255 שקל. תוסיפו עוד כ-60 שקל שתוכלו לחסוך באמצעות רכישות בשעות הסמוכות לסגירת הסניפים, ותקבלו כ-315 שקל חיסכון חודשי אפשרי בהוצאות המזון.

טיפים נוספים:

* הימנעו מלהגיע עם הילדים לקניות: אתם בוודאי מכירים את התמונה של ילד או ילדה עוברים ליד מדפי הממתקים ומתחננים להורים שיקנו להם משהו, ולא מוכנים לוותר. אז מעבר לכך שהילדים צורכים מוצרים מעובדים עמוסי סוכר, שומן ומלח, ההוצאה בסופר תהיה גבוהה יותר. אם בכל זאת אתם נמצאים עם ילדכם בסופר, אפשר לנצל זאת לטובת שיעור בדחיית סיפוקים מידיים.

* אל תלכו לסופרמרקט רעבים: כאשר אנו מגיעים לסופרמרקט רצוי להגיע על בטן מלאה. אם נגיע רעבים לסופרמרקט מלא במוצרי מזון, אנחנו עלולים לקנות יותר ממה שתכננו מכיוון שתחושת הרעב היא זו שתוביל את הקנייה, ולא הרשימה שעשינו. נהיה יותר חשופים למוצרי מזון זמינים כמו מאפים טריים, מוצרי מעדנייה, פיצוחים וכדומה.

תרבות – "חיים בסרט"

את 84 השקלים הבאים תוכלו לחסוך בפעילות שמתבצעת בתדירות של כפעמיים בחודש במשפחה ממוצעת – צפייה בסרטי קולנוע. מועדוני צרכנות רבים מוכרים כרטיסים או כרטיסיות מנוי בעלות של כ-15-19 שקל לכרטיס. אם אתם רואים שני סרטי קולנוע בחודש ומשלמים בכל פעם על שני כרטיסים. החיסכון כאן הוא מרשים – מחיר רגיל לכרטיס קולנוע: 41 שקל, ולזוג: 82 שקל. דרך כרטיסיית מנוי: 38 שקל לזוג. כך תוכלו לחסוך על סרט בודד של כ- 42 שקל, ועל שני סרטים – כ-84 שקל. רק שימו לב לא לחסל את כל מה שחסכתם בקניות במזנון הקולנוע.

תחום התקשורת

חיסכון נוסף תוכלו להשיג בכך שתאחדו את ספקי התקשורת שלכם – הרבה אנשים משלמים בנפרד על תשתית לאינטרנט, ובנוסף משלמים בנפרד לספק האינטרנט, לספק הטלוויזיה ועל קו הטלפון הביתי. כיום מוצעות מספר חבילות משולבות, המאפשרות לכם לקבל את כל אלה במחיר חודשי משתלם הרבה יותר.

כמה עולה לגדל חתול ואיך לחסוך

איך לחסוך בטיסה לחו"ל?

חשבון החשמל שלכם – איך מסתכלים עליו ואיך אפשר לחסוך בו?