תוכן ממומן    

איך ללמוד תואר ראשון ולחסוך כסף?

קרדיט pixabay

גם להיות סטודנט וגם לחסוך כסף? נשמע לכם דמיוני? הכתבה שלפניכם עשויה לשנות לכם את הלך המחשבה. 

 

להיות סטודנט תפרן זה לא מחויב המציאות

כשחושבים על חיי סטודנטים לתואר ראשון, בדרך כלל חושבים על הפסקות בדשא של האוניברסיטה וסופי שבוע פרועים, אבל גם על דירות שותפים מתפרקות, מקרר ריק והרבה ארוחות שכוללות בעיקר ג'אנק פוד – כל מה שזול ומהיר. תקופת הלימודים לתואר ראשון היא הרבה פעמים תקופה מרגשת ומלאה בהתנסויות שונות, אבל לא פעם מתלווים אליה קשיים כלכליים שגורמים לכך שהרבה סטודנטים נאבקים לסגור את החודש. 

אבל חיי הסטודנט התפרן הם לא גזרת גורל, ובהתנהלות נכונה וחכמה אפשר לצלוח אותם מבלי להעמיק את המינוס בבנק. תואר ראשון לא חייב לרושש אתכם. אולי לא תוכלו לקנות את הלמבורגיני שתמיד רציתם, אבל אם תדעו איך ואיפה לחסוך, יש סיכוי לא רע שיישאר לכם כסף ליציאות עם חברים גם אחרי שסיימתם לשלם את החשבונות. 

 

עבודות מזדמנות 

עבור סטודנטים רבים לתואר ראשון, אפילו עבודה במשרה חלקית היא בלתי אפשרית לשילוב עם הלימודים, לפחות לא בשנים הראשונות. אז מה עושים? מחפשים עבודות מזדמנות, שמאפשרות שעות גמישות ומינימום של התחייבות. נצלו את החוזקות שלכם: נסו להציע את עצמכם כמורים פרטיים בתחומים שאותם אתם לומדים בתואר שלכם וגם בתחומים שאתם חזקים בהם באופן טבעי. אם אין בכם את התשוקה ללמד אבל אתם טובים עם ילדים, תמיד אפשר למצוא כמה משפחות בשכונה שמחפשות בייביסיטר ולטפח קהל לקוחות. היתרון בבייביסיטר, לפחות בשעות הערב, הוא שפעמים רבות הילדים הולכים לישון מיד אחרי שההורים עוזבים – ולכם יש זמן להכין שיעורים בזמן שאתם מרוויחים את הכסף כדי לשלם עליהם. 

אם אתם מוכרחים לעבוד במשרה חלקית, נסו למצוא עבודה במשמרות שתאפשר לכם לעבוד בימים שבהם אתם לא לומדים. גם עבודה בסופ"שים היא פתרון פופולרי עבור סטודנטים לתואר ראשון. 

 

עקבו אחרי ההוצאות שלכם

כדי לא להיכנס למינוס, אתם צריכים קודם כל לדעת כמה אתם מבזבזים. עשו לכם הרגל לרשום כל הוצאה מיד אחרי שיצאתם מהחנות או שילמתם במסעדה. תוודאו שאתם רושמים לא רק את הסכום, אלא גם מה קניתם. לא חסרות אפליקציות ייעודיות למעקב אחר ההוצאות. כך תוכלו לדעת כמה כסף אתם מוציאים בחודש על אוכל, על תחבורה, על ביגוד ועל בילויים, ולאתר דפוסים שליליים בהתנהלות הכלכלית שלכם. אל תשכחו להוסיף לרשימת ההוצאות הזו גם את ההוצאות הקבועות, כמו שכר דירה וחשבונות, כך שלא תהיו מופתעים בסוף החודש.

זו דרך מצוינת לרכוש הרגלים כלכליים בריאים, כך שגם כשתסיימו את התואר הראשון ותתחילו להרוויח את המשכורת שתמיד חלמתם עליה – תוכלו לנצל אותה בדרך הטובה ביותר.

 

לסיכום, כמו בכל דבר בחיים, גם בהתנהלות כלכלית נבונה במהלך תואר ראשון אין קיצורי דרך. בסופו של דבר הדרך הכי טובה לצלוח את התואר בלי מינוס בבנק היא לעבוד, לחסוך ולעקוב אחר הוצאות שוטפות. אבל החדשות הטובות הן שזה בהחלט אפשרי, ושאם תקפידו להתנהל נכון אולי אפילו תצליחו לחסוך קצת כסף ולשים אותו בצד, לחלומות עתידיים.