עסקים קטנים    

איך למכור טוב באמזון – המדריך לעסק

בעוד רבים מדברים על דרכי הקנייה הבטוחות והכדאיות באמזון, שוכחים את המוכרים. נזכור שכל אחד יכול למכור באמזון, אבל זו זירה בעיקר לעסקים קיימים, כל עוד הם מוגנים  בזכויות יוצרים. לאמזון חוקים משלו והמוצרים שיהפכו רווחיים באמזון הם לא דווקא  המוצרים הרווחים בחנויות אחרות שלכם ובאתר הרשמי.

מילות ביטוי

באמזון צריך  לבחור ביטוי ממוקד ולא כללי, למשל עפיפון גדול ולא עפיפון ואפילו יותר מפורט. כך מצליחים למקד את השוק וצוברים ניסיון לגבי המוצרים היותר מבוקשים.

משלוחים עמידים במהירות סבירה

אמזון שמה דגש על מהירות משלוחים ואיכותם, אבל מחיר המשלוח גבוה יותר כשהמשלוח מהיר. לכן כדאי להתמקד במשלוח במהירות ממוצעת ובמוצרים עמידים, קלים לפעול ולא  נוטים להתקלקל. אומנם לאמזון יש מדיניות החזרים נוחה, אבל למה שאתם תקבלו מוניטין שלילי?

זכרו מס קנייה

מחירי המוצרים למוכר המתחיל באמזון צריכים להיות עד 75 דולר, והסיבה היא פשוטה מעל מחיר זה משלמים מס קנייה, ומעל 500 משלמים אף מכס. בלי המיסוי אתם יכולים לשמור על יתרונכם התחרותי.

איזה מוצר לבחור

איזה סוג מוצר לבחור? עדיף לא לבחור מוצרים עונתיים, כמו תחפושות, מטריות או בגדי ים אלא מוצר שנמכר לאורך כל השנה, כך שאמזון תעבוד בשבילכם כל השנה.

חשבו עלויות

מבחינת עלויות אתם צריכים למצוא מוצר שיהיה לו ביקוש אבל לכם יעלה פחות בהרבה, כללו לא רק עלויות ייצור וקנייה אלא גם שיווק, לוגיסטיקה והפצה.

קטגוריות

שימו לב לקטגוריית מוצר מדויקת. חיפושים רבים מגיעים דרך הקטגוריה ואם לא קלעתם במדויק אפשר לפספס אתכם.

לא מעתיקים, לא מזייפים

הכלל הכי רלוונטי לאמזון ולא לכל עסק הוא שאמזון אוסרת מכירת מוצרים המפרים זכויות. אם אין לכם זכויות, אל תנסו לחקות יצרן אחר ובטח לא לזייף. הקפידו בשבע עיניים על כלל זה, גם אם זה בטווח האפור.

איך יודעים מה אחרים רוצים ולא עושים טעויות של מתחרים

באמצעות ביקורת מוצרים תוכלו לדעת מה אנשים אהבו בסוג המוצר שאתם מוכרים ומה אפשר לתקן, תוכלו לראות אילו מוצרים המכרים יותר, מה המוצרים הטרנדיים עכשיו.

שתי תוכניות לשני סוגי מוכרים

לאמזון יש שני פורמטים מרכזיים למכירה: תוכנית למוכרים פרטיים שמתאימה למי שמתכנן למכור עד 40 פריטים בחודש, ותוכנית למוכרים מקצועיים (PRO) אשר מאפשרת מכירת פריטים ללא הגבלה. ההבדל מתבטא גם בתשלום: מוכרים פרטיים משלמים עמלה של 0.99 דולר + עמלות על דמי סגירה שעשויים להשתנות.

המוכרים המקצועיים משלמים דמי מנוי בסך 39.99 דולר לחודש. בשתי התוכניות ניתן לשייך את הפריטים ל-20 קטגוריות שונות, אבל בפני מוכרים מקצועיים פתוחות כ-10 קטגוריות נוספות ייחודיות.

עליבבא רוצה להיות אמזון: מקצרת את המשלוח לישראל לשבועיים

המבצעים המוחבאים של אמזון ישראל

קנייה באמזון ישראל- המדריך