קניות באינטרנט    

עליבבא רוצה להיות אמזון: מקצרת את המשלוח לישראל לשבועיים

עליבאבא, עליאקספרס

קו  משלוחים ישיר ראשון למשלוח חבילות מסין לישראל יאפשר לעליאקספקרס לשלוח מוצרים לישראל בתוך שבועיים.  ההחלטה מגיעה על רקע  יום הרווקים הסיני שחל ב־11 בנובמבר, זמן שיא של קניות באתר. כך לפי פרסום ראשון של כלכליסט

עד עתה משלוחים מעלי אקספרס לישראל בוצעו על ידי צד שלישי, באמצעות חברות משלוחים שונות. בדומה לאמזון, כעת לראשונה תשלח זרוע הלוגיסטיקה של קבוצת עליבאבא, צ'איניאו, ישירות את המשלוחים לארץ.ב תוך הארץ דואר ישראל יהיה אחראי למשלוח החבילות, בדומה להסכם עם אמזון.

נכון להיום  חבילות מסין לישראל מגיעות אפילו לאחר חודש, לאחר השינוי יגיעו תוך 14-10 ימי עבודה מרגע ההזמנה ועד לאספקתה ללקוח. בנוסף, השינוי יאפשר ללקוחות ולסוחרים באתר לעקוב טוב יותר אחרי מסלול החבילה בכל רגע נתון וייתן לעליבאבא יותר שליטה על התהליך. לפי ההסכם עם דואר ישראל, עליו לחלק את החבילות ללקוחות בישראל עד יומיים מהגעתן. לאחר ביקורות רבות של אזרחים על עיכובים בדואר ישראל נראה שהאתגר הדול לחברה שנמצאת בתהליכי הפרטה.

בשבועות האחרונים החלה צ‘איניאו של עליבאבא ליישם בהדרגה מודל  משלוחים חדש ומציעה לסוחרים לשלוח את החבילות המיועדות לישראל אל מחסניה שלה בסין מרגע שהחבילות מגיעות לנמל התעופה בן גוריון הן מועברות לדואר ישראל שאמור לחלקן ללקוחות.

המשלוח הסטנדרטי דרך עליבאבא אמנם יקר יותר משימוש בצ‘יינה פוסט, דרכו המשלוח במקרים רבים חינמי, אך זו תהיה האופציה המהירה ביותר וזולה משמעותית משימוש בחברות שילוח פרטיות. נצייון כי נכון לעכשיו הסוחרים העצמאים אינם מחויבים להשתמש בשירותי צ'יינה פוסט.

המבצעים המוחבאים של אמזון ישראל

מה הם 6 אתרי הקניות הסיניים הטובים ביותר?