אחזקת דירה    

איך לעצב סלון קטן?

pexels

איך לעצב סלון קטן? סלון הוא החדר הכי מרכזי בבית ולכן חשוב לנו מאוד שהוא יהיה מעוצב יפה ופרקטי.  אך מגבלות מקום דורשות מאתנו, במקרים רבים, למצוא פתרונות יצירתיים. אז מאיפה מתחילים ואיך מעצבים את הסלון? הנה כמה רעיונות

לפי נתוני התאחדות הקבלנים בישראל, גודל חדר מגורים אופטימלי צריך להיות 9 מ"ר ובכל דירה חייב להיות חדר מגורים אחד ששטחו 12 מ"ר לפחות. אם מדובר בדירת חדר, השטח המינימאלי לפי תקנות התכנון והבנייה הוא 14 מ"ר מינימום. לשם השוואה, השירותים הם ברוחב מינימאלי של 80 ס"מ וחדר האמבטיה ברוחב 145 ס"מ.

שאלת מיליון הדולר היא מה עושים אם רוצים לעצב את הסלון הקטן בלי להתפשר על פונקציונאליות, נגישות ודקורציה. היות ומדובר בחדר הכי חשוב בבית וגם בהזדמנות טובה לעשות רושם ראשוני על האורחים, הפתרון הוא להשתמש ביצירתיות ובעיקר למקם נכון את הרהיטים השונים.

אלו הרהיטים שאתם לא יכולים לוותר עליהם

עיצוב סלון קטן מתחיל בקביעת סדר עדיפויות. ברשימה המלאה יש רהיטים שאתם לא יכולים לוותר עליהם ובהם כורסת טלוויזיה מפנקת, מערכת ישיבה ושולחן. למזלכם, בכל קטגוריה אפשרויות שונות כי את השולחן תוכלו למצוא בדגמים מודולאריים ויש מערכות ישיבה נפתחות שהופכות למיטה זוגית לאורחים.

בחרתם רהיטים? עכשיו אתם יכולים לפזר אותם בחלל הפנים של הסלון ולדאוג למרווח של 45 ס"מ לפחות בין השולחן לקצה הספה כדי לתת מקום לרגליים. אם אתם משתמשים בכמה שולחנות קפה שונים, נסו שהפרש הגבהים בין השולחן לבין מקום הישיבה של הספה יהיה עד 10 ס"מ וזאת על מנת שיהיה לכם ולאורחים נוח להגיע למשקאות ולחטיפים.

מרווח של 10-25 ס"מ בין רהיט ישיבה אחד לאחר יאפשר שיחה זורמת וימנע תחושת צפיפות בחלל הפנים של הסלון. כמו כן, המרחק בין הכורסא לטלוויזיה צריך להיות 2 מטר מינימום כדי שהראייה שלכם לא תיפגע ומומלץ להשאיר שוליים של 30-45 ס"מ בין הקיר לבין קצה השטיח על מנת למנוע תחושת עומס.

אור וצל לאשליה אופטית

יש גם טריקים קטנים שעושים הבדל גדול בעיצוב של הסלון האינטימי. נסו למשל להחליף את המנורה המסורתית שתלויה מהתקרה בספוטים ליצירת אשליה אופטית של חלל גדול, ונצלו כמה שיותר תאורה טבעית שחודרת לסלון מתוך החלון. אם אתם רוצים לשלוט בתאורה הטבעית, הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות וילון דק שגם לא תופס מקום וגם מוסיף אלמנט דקורטיבי לחלל הפנים.

עוד כדאי להביא בחשבון את היתרונות של אלמנטים דקורטיביים שבעזרתם מעצבים את הסלון בלי לגזול ולו ס"מ אחד מהמקום הפנוי. כאן תמצאו למשל כריות, תמונות ומדפים וכמה שיותר פתרונות אחסון.

לבסוף, הסוד הוא לשמור על סדר וארגון מהשלבים הראשונים של העיצוב ועד השימוש היום יומי בסלון, כמו גם להתאים אותו לצרכי המשפחה והדיירים בטווח הקצר, הבינוני והארוך.

 

איך בוחרים סלון?

מטבח – כמה עולה? מה הסוגים? ומאיפה לקנות?