תוכן ממומן    

איך לשפץ את המטבח מבלי לקרוע את הכיס?

מטבחים נמצאים בשימוש אינטנסיבי ולכן עלולים לסבול מתהליך מואץ של בלאי ושחיקה. החדשות הטובות הן שאפשר גם לשדרג אותם במהירות, כל עוד יודעים באיזה אלמנטים להתמקד. הנה כמה הצעות

מטבח הוא לדעת רבים החדר הכי חשוב בבית. מלבד התפקיד הפונקציונאלי שלהם, מטבחים משפיעים על האווירה וקובעים את הטון מבחינת סגנון העיצוב. לכל זה יש להוסיף את השימוש האינטנסיבי במטבח לצרכי בישול, אפיה, טיגון ואירוח ומכאן אפשר גם להבין מה עומד מאחורי הבלאי והשחיקה המואצים.

מצד שני, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לשדרג את המטבח במהירות ואפילו בלי לקרוע את הכיס. לא מאמינים? קבלו כמה הצעות:

  1. טפט על הדלתות

טפט הוא פתרון עיצוב מושלם שכאילו הומצא על מנת לשדרג מטבחים. האפשרות הקלאסית היא להדביק טפטים על הקירות או לפחות על קיר אחד כחיפוי, אך מי שיכול להרשות לעצמו לחשוב מחוץ לקופסא ייקח בחשבון גם את היתרונות של הדבקת טפט על הדלתות. כך משנים במהירות את הצבע והאופי של הדלת – אבל לא נכנסים לשיפוץ יקר שעולה הרבה כסף. 

  1. החלפת ידיות ומוצרי פרזול

הידיות שיש על הדלתות חשובות לא פחות מאשר החזית שלהן. אם רוצים לשדרג את המטבח, אפשר פשוט להחליף את הידיות ולעדכן אותן למשהו מודרני יותר. היצע הידיות שיש בקטלוג חברות המטבחים גדול מכפי שנהוג לחשוב והוא רק דורש מעט זמן לבחירת והשוואת דגמים. 

עוד בקטגוריית הפרזול אבל הפעם מאחורי הקלעים, מסתבר שאפשר לשדרג משמעותית את המטבח בעזרת החלפת צירים. אלו כידוע הדברים הקטנים שמשפיעים על ההנאה מהמטבח, אז למה לא להפוך את הצירים לחלקים ומהירים ולשדרג את המגירות עם טריקה שקטה ויוקרתית.

  1. הוספת כיסאות 

מטבח גדול שיש בתוכו פינת אוכל או אי דורש אחת לתקופה מסוימת החלפת כיסאות. כאן השאלה היא האם ללכת על כיסאות בר או על כיסאות רגילים, והתשובה קשורה למטרה שאמורה פינת האוכל למלא. 

אם יש מספיק מקום במטבח, כיסאות רגילים צריכים לקבל עדיפות כי הם גמישים מבחינת אופי השימוש. לעומת זאת, במטבחים קטנים שמאובזרים בקפידה רצוי לשלב סוגים שונים של כיסאות בר וליהנות מכל העולמות. 

  1. החלפת תאורה

היתרון של החלפת גוף תאורה הוא שניתן לעצב בעזרתו את המטבח בלי לגזול אפילו ס"מ אחד של מקום פנוי ממשטח העבודה, מפינת האוכל או מהרצפה. בהקשר הזה, הדגש הוא על התאמת הנברשת למטבח ועל ניצול מלא ככל האפשרות של השילוב בין תאורה טבעית ומלאכותית.

  1. מוצרי חשמל

האמת היא שגם למוצרי החשמל שעל השיש השפעה על אופי המטבח. אם רוצים לשפץ ולשדרג אותו, אפשר להתחדש במכונת קפה חדשה, להחליף את הקומקום או להשקיע בטוסטר אובן מבריק.