חדשות    

אילת מתרחבת: אושרה הקמת שכונה בצפון עם 2,700 דירות

אילת, pixabay

אילת מתרחבת צפונה – הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום אישרה  תוכנית להקמת שכונה חדשה בצפון אילת, הכוללת 2,700 יחידות דיור. השכונה החדשה היא אחת מתוך ארבעה מתחמים המקודמים  במסגרת תוכנית המתאר העירונית, המתעתדות את התפתחותה של העיר צפונה.

באילת מתגוררים כ-50 אלף איש, חלק גדול מהם עוסק בתחום התיירות – אילת נחשבת לעיר התיירותית ביותר בישראל עם קרוב ל-3 מיליון תיירים בשנה (תיירות חוץ ותיירות פנים).

 

הקמת שכונת המגורים החדשה היא יוזמה משרד הבינוי והשיכון. השכונה תשתרע בין הרחובות ששת הימים מדרום, יער הולנד ממזרח, נחל רודד מצפון ושמורת הטבע מסיב אילת ממערב. במסגרת התוכנית של הוועדה המחוזית, מתוכננת בנייה משולבת של בתים צמודי קרקע לצד מבני מגורים של שש עד שמונה קומות. מעבר לדירות מגורים, נקבע בתוכנית כי יוקמו שטחי מסחר בסך 3,000 מ״ר בחזיתות המבנים, וכן 80 אלף מ״ר יוקצו בעבור מבני ציבור. עריכת התוכנית נעשתה על ידי  משרד אדריכלים שוורץ-קרט.

בנוסף, על פי התוכנית, מתוכננת הקמתו של ציר תנועה נוסף בגבולה המזרחי של השכונה, לצד דרך שתחבר בין חלקה הדרומי לצפוני. במקביל, על פי התוכנית, יוקמו שתי דרכים נוספות במערב השכונה המתוכננת, לצדה של טיילת ייעודית להולכי רגל.

בגבול הדרומי של התוכנית יהיה – פארק הנחל, והוא צפוי להיות מורחב על פי התוכנית.

יו"ר הוועדה המחוזית, דוד לפלר, ציין, במקביל לדיווח על השכונה החדשה כי בשנים האחרונות העיר אילת נמצאת בתנופת התפתחות גדולה – "זאת בין היתר לאור פתיחת שדה התעופה רמון שתגדיל את מספר התיירים בעיר. כמו כן, תוכנית המתאר של אילת

שלקראת אישור בוועדה המחוזית ואישור תוכנית זו תהווה מנוף צמיחה נוסף עבור העיר". אלא שצריך להגיד את האמת – אילת היא פספוס גדול. התיירים עוברים לעקבה ולא מגיעים לאילת, והיה מקום להרחיב את התשתיות והאטרקציות לתיירים. בנוסף, והכי חשוב – אילת יקרה – היא יקרה גם לתיירם מחו"ל וגם לתושבים המקומיים – לתיירות הפנים. רק התייעלות, תמיכות, והפיכה של שירותי התיירות לאטרקטיביים, תוכל להאיץ את מספר המבקרים בעיר.

 

שדה התעופה רמון – כמה יעלו הטיסות לאילת? האם השדה ישמש לטיסות בינלאומיות? וכל מה שצריך לדעת על שדה התעופה רמון