חדשות    

אין מקום: קופנהגן מקימה אי מלאכותי שיאכלס 35 אלף תושבים

דנמרק

צפוץ בעולם – ערים מרכזיות מתפקעות מרוב עומד, והפתרון, במידה וזה אפשרי – איים מלאכותיים. קופנהגן, הבירה של דנמרק שוכנת לחוף הים וזוכה לפופולריות בקרב הדנית, ובכלל – היא עיר מושכת גם תיירות וגם זרים שבאים להתגורר בה. על רקע זה,  הודיע ראש ממשלת דנמרק, לארס לקה ראוסמוסון, כי בעיר יוקם אי מלאכותי שיאכלס 35 אלף תושבים.מדובר בפרויקט ענק שיימשך עשרות שנים.

האי, שייקרא לינטהולמן, יוקם קרוב לאזורים שמשקיפים על שבדיה, ובקרבת אזורים תיירותיים במיוחד  כמו פסל בת הים הקטנה ובית האופרה שבקופנהגן.

הבנייה של האי צפויה להתחיל ב-2035 ולהסתיים ב-2070. עלות הפרויקט צפויה לעלות על 3 מיליארד דולר, ומכירת הקרקעות צפויה לכסות את עלות הפרויקט – כך מעריכה ממשלת דנמרק. המדינה והעיר קופנהגן יחזיקו באי במשותף.

ראש עיריית קופנהגן, פרנק ינסן, אמר, במקביל לדיווח על הכוונה להקים את האי המלאכותי,  שבפרויקט החדש, יפותחו חופי רחצה והוא יחובר אל המטרו כך שהתחבוןרה ממנו ואליו תהיה פשוטה.  הפרוייקט  יסייע לשפר את המחסור בבתים בקופנהגן שצפוי להחמיר על רקע הגידול באוכלוסייה וגם על רקע הגידול במשכנתאות שנובע מהריבית שנמצאת ברמות שפל.

האם האי המלאכותי יספיק? לא בטוח. על פי ההערכות דמוגרפיוךת לגבי קופנהגן,  עד 2045, צפויים לעבור לבירה הדנית, 170 אלף איש.