רכב ותחבורה    

איפה יש תחבורה ציבורית בשבת

מעודכן ל-11/2019

לאחר ההחלטה של עיריית רמת גן ברוב קולות על הפעלת שני קווי שאטלים בשבת בצירים ראשיים ולמרות הזעקות של המפלגות החרדיות צריך לזכור שלא מדבר בחידוש גדול, ויש תחבורה ציבורית בשבת כבר בכמה ערים. הנה  הפעילות העיקרית:

תחבורה בשבת בחיפה

בעיר המעורבת חיפה פועלים קווים שונים של אגד , רובם  יוצאים מהתחנה המרכזית, עוברים בשכונות הדר ונווה שאנן וחוזרים אליה. קו אחד מגיע גם לעיר נשר .

בימי שישי,התחבורה הציבורית בחיפה מפסיקה כשעה לפני כניסת השבת ומתחילה מחדש באזור 21:30-22:00 עד השעות 04:00-05:00 לפנות בוקר, ומתחילה מחדש בשעה 09:30 בשבת. גם המטרונית פועלת בשישי ובשבת. הקווים פועלים במתכונת מצומצמת ובקיץ יש תגבור.

תחבורה בשבת באילת

באילת, עיר התיירות, יש תחבורה ציבורית בשבת במתכונתמצומצמת הרבה יותר, המיועדת לתיירים. לכמה קווים יש רישיון להגיע לעיר אחרי כניסת השבת ולצאת ממנה בשבת אחר הצהריים, לפני צאת השבת. קו 15 פועל במהלך השבת בין אילת למעבר טאבה.

תחבורה  בשבת בהרצליה

בהרצליה יש שאטלים ללא תשלום בשבתות שנוסעים מרחבי העיר לחוף הים. האוטובוסים יוצאים בכל חצי שעה מדי שבת בין השעות 08:00 ל-16:00. בכל שעה עגולה יוצא מיניבוס מונגש, לטובת אנשים עם מוגבלות

תחבורה בשבת ברעננה

ברעננה יש בשנים האחרונות שירות הסעות בימי שישי בערב שמפעילה העירייה – המסיע את בני הנוער למקומות הבילוי השונים בעיר. השירות פעיל בעיקר בקיץ וללא עלות.

תחבורה ציבורית בחולון

בחולן בלילות שישי בקיץ  יש קו ללא עלות, קו 489, המגיע מחולון לתל אביב ובחזרה.

תחבורה ציבורית בשבת ביישובים לא יהודים

תחבורה בשבת יש גם בנצרת, נצרת עילית וסביבותיה ואום אל פאחם, ופעילות כלשהי של שירות תחבורה ציבורית מתקיימת ברוב היישובים הלא-יהודיים בגליל.

מוניות שירות בשבת

בנוסף לאוטובוסים יש מוניות שירות בעלות אישור לפעול בשבת, בהן  מוניות מירושלים לתל אביב, מחיפה לתל אביב, מנתניה לתל אביב וכן קווים 51 ו-66  מפתח תקווה לתל אביב דרך רמת גן, מונית 523 מתל אביב לרחובות וחזרה, מוניות מלוד-רמלה לתל אביב וחזרה, מונית על קו נהריה-עכו-חיפה, מונית שירות מעפולה לתל אביב וחזרה,  מכרמיאל לחיפה וזחזרה ועוד. ובתוך תל אביב מוניות שירות, 4, 5 ו-16.

ארגונים פרטיים המפעילים תחבורה בשבת

אחד הארגונים הפעילים ביותר המפעילים תחבורה ציבורית בשבת הוא ארגון שבוס, שהחל כארגון לקווים לירושלים מהערים הסובבות, אך פועל כבר גם באשדוד, כפר סבא, חולון, ראש העין ועוד וכן  מפעיל קווים מירושלים לתל אביב לחוך היום. שבוס הוא אגודה שיתופית וכזו כרוכה בתשלום 20 שקל.

ארגון נוסף הוא נוע תנוע המפעיל גם את ים בוס. גם נוע תנוע היא אגודה שיתופית המפעילה קו על המסלול של קו 63 מרמת גן. ומפעילה כמה מסלולים של קווים מרמת השרון לתל אביב. עלות הקווים 9 שקלים לנסיעה.

דרך ימבוס היא מפעילה קו ממודיעין לסינמה סיטי ולחוף הים. וכן מבאר שבע לחוף אשקלון. עלות הנסיעה 20 שקל  ממודיעין ו-40 שקל בקו באר שבע. נוע תנוע החלה  לאחרונה לפעול גם בטבריה.

קווים בין עירוניים בשבת

 394, 393 מאילת לתל-אביב
 444 מאילת דרך ים המלח לירושלים
 991 מאילת לחיפה
 384 מעין גדי דרך ערד לבאר-שבע
 385 מעין בוקק (מלונות) לעין גדי
 387 מערד לעין בוקק, ובחזרה
 331 מחיפה דרך קריית-טבעון דרך מגדל-העמק לנצרת, ובחזרה
ג 332 מחיפה דרך קריית-טבעון דרך מגדל-העמק לנצרת עילית, ובחזרה

נעים בסופ"ש – תל אביב, גבעתיים, קריית אונו, רמת השרון

בנובמבר 2019 החלה לפעול לראשונה מאז הקמת המדינה תחבורה ציבורית בשבת במטרופולין תל אביב. המיזם החדש פועלתחת השם "נעים בסוף השבוע".  המיזם  משותף לארבע רשויות: תל אביב, גבעתיים, קרית אונו ורמת השרון.

שעות הפעילות, ביום שישי בשעות 02:00-18:00 ובשבת – בשעות 17:00-09:00. הקווים יוצאים בתדירות קבועה של כל חצי שעה עגולה, מלבד קו 710 מקריית אונו, שייצא בכל שעה עגולה. מבחינת נגישות כל מיניבוס שלישי (כל שעה וחצי) מונגש ובנוסף, נוסע בעל מוגבלות בתנועה שמעוניין להשתמש בשירות יוכל להודיע למוקד הטלפוני לפחות שעתיים מראש, על מנת שיתואם אוטובוס ויישמר עבורו מקום.

סבבוס רמת גן

סבבוס פועל ברמת גן. ובדצמבר יחודשו נסיעותיו.  יפעלו סבבוס ספורטיבי" ו"סבבוס בונוס" שיגיעו לים ולמוקדי הבילוי בתל אביב. נוסעי הסבבוס יוכלו להחליף קווים ולהשתמש בקווי השירות של הקווים של תל אביב ושאר הערים בנעים בסופ"ש ולהיפך.

תחבורה ציבורית בשבת ברמת גן – מה צריך לדעת

קורקינטים בתל אביב – הכל על אפליקציות הקורקינטים החשמליים