שוק ההון    

אלביט תספק לאיחוד האירופי שירותי ניטור ימי באמצעות מל"טים מתוצרתה בתמורה לכ-59 מיליון אירו

אלביט מערכות תספק שירותי ניטור ימיים באמצעות מטוס ללא טייס (מל"ט) לסיור ימי מתוצרתה, אשר יסופקו למדינות האיחוד האירופי באמצעות הסוכנות האירופית להגנה ימית. בהיקף מוערך של 59 מיליון אירו.

המניה של אלביט מערכות נסחרת כעת בבורסה בתל אביב בעלייה של כ-0.6% לשער של 448 למניה המשקף לחברה שווי שוק של כ-19.1 מיליארד שקל.

מאלביט נמסר כי החוזה, אשר יבוצע בשיתוף עם חברת CEiiA, הינו לתקופת בסיס של שנתיים ואופציות לשתי תקופות נוספות של שנה כל אחת.

על פי החוזה ובשיתוף עם CEiiA, חברת הנדסית מובילה בפורטוגל, אלביט תחכיר ותפעיל מל"ט הרמס 900 לסיור ימי (HermesTM 900 Maritime Patrol) ותחנת שליטה קרקעית.

ההרמס 900 לסיור ימי הוא מל"ט לתצפית ימית רציפה לטווחים ארוכים המותאם לפעילות הן לאורך החוף והן בלב ים, וכוללת מכ"מ ימי, מטעד אלקטרו-אופטי, תקשורת לוויינית ומקלט למערכת זיהוי אוטומטי (AIS). בקונפיגורציה זו הרמס 900 לסיור ימי יאפשר ניטור רציף של שטחי ים נרחבים ורצועות חוף ארוכות, וזיהוי יעיל של פעילויות חשודות וסכנות פוטנציאליות.

אלעד אהרונסון, מנכ”ל חטיבת המודיעין של אלביט הגיב על החוזה:"הבחירה על ידי רשויות האיחוד האירופאי היא הבעת אמון נוספת בהרמס 900, זאת בהמשך לחוזים נוספים עבור מל"ט זה באירופה, באסיה פסיפיק, באמריקה הלטינית ובישראל".

הדו"חות הכספיים של אלביט מערכות לרבעון השלישי של 2018, אמורים להתפרסם ב-20 לאוקטובר.

ברבעון השני הציגה אלביט דו"חות שאכזבו את המשקיעים. אלביט דיווחה על עלייה של 9% בהכנסות  הרבעון השני של השנה, אך על ירידה של 16% ברווח המתואם.

הכנסות החברה הסתכמו ב-892.2 מיליון דולר, לעומת הכנסות של כ-818.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. צבר ההזמנות לסוף הרבעון עומד על 8.1 מיליארד דולר.

הרווח הסתכם ב-57.5 מיליון דולר (6.5% מסך ההכנסות), לעומת כ-68.8 מיליון דולר (8.4% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.